Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Вимоги до викладача вищої школи в умовах сучасних тенденцій розвитку дистанційної освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Резнік, Світлана Миколаївна
    У статті розглянуто сучасні тенденції розвитку дистанційної освіти, що вимагають від викладача виконання низки специфічних професійних ролей (організатора, консультанта, фасилітатора, тьютора, технічного та знаннєвого експерта та ін.); особливо значущими є здатності до використання сучасних технічних засобів та програмного забезпечення, а також до підтримки студентів, яка передбачає їх мотивацію, педагогічний супровід, організацію їхньої активної онлайн-взаємодії та онлайн-спілкування.
  • Ескіз
    Документ
    Уявлення учасників освітнього процесу закладу вищої освіти про показники лідерської компетентності майбутнього викладача
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Лютий, Микола
    В статті розглянуто поняття «лідерська компетентність» в контексті діяльності викладача закладу вищої освіти як особистісне утворення, що забезпечує професійну успішність та прагнення до саморозвитку. На основі теоретичного аналізу продемонстровано, що основними структурними компонентами лідерської компетентності є лідерські якості, знання, уміння та цінності. Визначено, що базовим структурним елементом лідерської компетентності є лідерські якості, які забезпечують спрямованість особистості на подальший саморозвиток лідерських знань та умінь. Висвітлено результати дослідження за участі викладачів закладів вищої освіти та магістрантів (майбутніх викладачів з педагогіки вищої школи), що присвячене вивченню уявлень респондентів про показники лідерської компетентності. Якісний аналіз проведеного дослідження вказує на те, що майбутні викладачі вищої школи мають досить стереотипні уявлення про лідерську компетентність, при цьому вони не враховують велику кількість її значущих показників.
  • Ескіз
    Документ
    Постнекласичний період методологічного виміру єдності нелінійного синтезу знань в аспекті розвитку теорій лідерства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Семенова, Алла
    Розглянуто сутність постнекласичного періоду методологічного виміру єдності нелінійного синтезу знань в аспекті розвитку теорій лідерства. Схарактеризовано особливості нелінійних процесів самоорганізації. Розкрито генезу теорій лідерства у цілісному аспекті та з позицій нелінійного синтезу знань у постнекласичний період. Здійснено аналіз стану дослідження проблеми підготовки нової генерації науково-педагогічних та інженерно-педагогічних кадрів – національної еліти, яка здатна оволодіти новою постнекласичною методологічною освітньо-світоглядною парадигмою. Доведено важливість моделювання міждисциплінарної комунікації, філософської рефлексії та колективної експертизи на прикладі курсів підвищення педагогічної та управлінської кваліфікації науково-педагогічних кадрів.
  • Ескіз
    Документ
    Педагог в сучасних умовах трансформаційного суспільства
    (Національний університет оборони України ім. Івана Черняховського, 2015) Резнік, Світлана Миколаївна
    У статті проаналізовано особливості професійної діяльності педагога в умовах трансформаційного суспільства. Розглянуто професійно-важливі якості викладача. Визначено основні вимоги до нього, що включають постійне оновлення змісту навчання студентів, розвиток у студентів інформаційних умінь та умінь системного, критичного мислення тощо. Обґрунтовано важливість розвитку педагогічного лідерства.
  • Ескіз
    Документ
    Поняття і структура іміджу сучасного викладача вищої школи
    (НТУ "ХПІ", 2016) Романовська, Олена Олександрівна
    Стаття присвячена розгляду такої актуальної проблеми як імідж викладача вищої школи. Проведено аналіз різних підходів до визначення понять "імідж", "імідж викладача вищої школи"; визначено поняття "імідж викладача вищої школи" та виділено його основні компоненти: зовнішня, процесуальна і внутрішня складові.
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи підвищення якості науково-педагогічних кадрів
    (НТУ "ХПІ", 2013) Ільчук, Віта Василівна; Коломієць, Алла Миколаївна
    У статті визначено особливості професійної діяльності сучасних викладачів вищої школи в Україні. Окреслено можливі шляхи їхнього професійного самовдосконалення. Звернено увагу на значущість для сучасного викладача постійного підвищення його кваліфікації.