Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 30
  • Ескіз
    Документ
    Історія української вищої технічної освіти для жінок
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Ткаченко, Світлана Сергіївна; Гутник, Марина Валеріївна
    У статті розглядаються важливі аспекти зародження вищої жіночої освіти на теренах Російської імперії, насамперед в Україні. Протягом ХVІІІ – ХІХ ст. серед керівництва країни, урядовців та професорів сформувалося негативне ставлення до поширення вищої технічної освіти серед жіноцтва. Але незважаючи на всі ці обставини, прогресивні професори, науковці відкрили перші вищі жіночі курси та Жіночий політехнічний інститут у великих містах російської імперії, й зокрема у Харкові.
  • Ескіз
    Документ
    Формування лідерської позиції майбутніх інженерів у закладах вищої технічної освіти
    (НТУ "ХПІ", 2018) Романовський, Олександр Георгійович; Гура, Тетяна Віталіївна; Резнік, Світлана Миколаївна; Панфілов, Юрій Іванович; Черкашин, Андрій Іванович; Костиря, Ірина Валентинівна; Бондаренко, Вікторія Вадимівна
    У навчальному посібнику представлені як теоретичні засади, так і практичні рекомендації щодо формування лідерської позиції майбутніх інженерів у закладах вищої технічної освіти, цікавість представляють умови формування лідерської позиції майбутніх інженерів та аналіз особливостей становлення лідерської позиції студентів у закладах вищої освіти технічного профілю під час аудиторної та позааудиторної діяльності. Призначено для бакалаврів, магістрів та викладачів закладів вищої технічної освіти, що цікавляться проблемами лідерства.
  • Ескіз
    Документ
    Психологічні основи професіоналізму інженера: структура, динаміка та закономірності розвитку
    (НТУ "ХПІ", 2016) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    Розкрито проблему професійного становлення особистості, проаналізовано структуру та закономірності розвитку професіоналізму інженера протягом його професійного розвитку. Наведено результати дослідження особистості майбутнього інженера, його індивідуально-типологічних, характерологічних, пізнавальних особливостей. Акцентовано увагу на тих властивостях майбутнього інженера, які сприятимуть формуванню професіоналізму. Видання призначено для психологів, студентів, аспірантів і викладачів технічних навчальних закладів, а також для всіх, хто цікавиться питанням психології особистості у процесі професійного розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Формування кадрів для інноваційного розвитку як стратегічна мета вищої школи
    (Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2010) Пономарьов, Олександр Семенович
    Розглянуто проблеми кадрового забезпечення для інноваційного розвитку. Його формування має розглядатися як одне з найважливіших завдань вищої школи. Показано напрямки розробки та впровадження інноваційної парадигми освіти. Вона передбачає гнучку систему цілей і змісту освіти. Інноваційний розвиток передбачає істотну зміну підходів до природокористування. Інноваційний шлях розвитку має стати основою національної ідеї та її сприйняття і прийняття суспільною свідомістю. Подолання глибокої системної кризи можливе тільки на шляху розробки і реалізації ефективної стратегії інноваційного розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Самореалізація як необхідний компонент підготовки майбутніх інженерів-керівників
    (Донецький національний технічний університет, 2009) Гура, Тетяна Віталіївна
    В статті викладено складові, які сприяють розвитку компетентності у студентів технічних університетів. Доведено значення рефлексивності в управлінській компетенції майбутнього інженера. Акцентовано увагу на самореалізації студента як важливого компонента вищої форми саморозвитку людини – самоактуалізації.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості викладання гуманітарних дисциплін у технічному вищому навчальному закладі
    (Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського, 2010) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    Автором розкривається проблема професійної підготовки майбутніх інженерів, особливості викладання циклу гуманітарних дисциплін. Визначена проблема розглядається в рамках концепції формування гуманітарно-технічної еліти.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості професійної культури майбутнього інженера
    (Донецький національний технічний університет, 2009) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    У статті автором розглянута сутність професійної культури, проаналізовані її складові "професія" і "культура". Акцентовано увагу на компонентах професійної культури (праксеологічному, управлінському, моральному тощо). За основу дослідження взята освітньо-кваліфікаційна характеристика інженера, яка була доповнена з урахуванням сучасних вимог ринку праці.
  • Ескіз
    Документ
    Формування конфліктологічної культури майбутніх інженерів-машинобудівників: результати експерименту
    (Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2007) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    У статті проаналізовані особливості організації формувального етапу експерименту з метою формування конфліктологічної культури майбутнього інженера-машинобудівника. Виділено критерії та показники сформованості конфліктологічної культури: інтелектуально-пізнавальний, аналітико-рефлексійний, мотиваційний, емоційний та предметно-практичний. Здійснено обґрунтування і забезпечення реалізації педагогічних умов, що дозволили виявити ефективність методики формування конфліктологічної культури.
  • Ескіз
    Документ
    Формування управлінських умінь і навичок у майбутніх інженерів у вищих технічних навчальних закладах
    (Інститут професійно-технічної освіти Академії педагогічних наук України, 2007) Резнік, Світлана Миколаївна
    Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. – Інститут професійно-технічної освіти АПН України, Київ, 2007. Дисертація містить дослідження формування управлінських умінь і навичок у майбутніх інженерів у вищих технічних навчальних закладах. У роботі були визначені найбільш значущі структурні компоненти управлінських умінь і навичок, рівні й критерії їх розвитку. Виділено етапи й психолого-педагогічні умови дієвого формування управлінських умінь і навичок. Розроблено й теоретично обґрунтовано технологію формування управлінських умінь і навичок, реалізація якої передбачала поетапне формування організаторських, комунікативних та інтелектуальних навичок та умінь, як основних компонентів управлінських умінь та навичок. У процесі експерименту підтверджена результативність розробленої технології формування управлінських умінь і навичок у майбутніх інженерів.
  • Ескіз
    Документ
    Забезпечення мотивації досягнення професійного успіху у студентів ВТНЗ
    (Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти", 2011) Грень, Лариса Миколаївна
    Стаття присвячена актуальній проблемі формування мотивації досягнення професійного успіху у студентів ВТНЗ. Автором представлено досвід науково-методичного забезпечення мотивації досягнення професійного успіху. Розглядаються ефективні форми і методи розв’язання проблеми під час вивчення фахових дисциплін (рольові ігри, тренінгі, створення проблемних ситуацій тощо).