Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 29
  • Ескіз
    Документ
    Use of smart technologies in the training of specialists in higher education institutions
    (2023) Kostyria, Iryna; Bereziuk, Dmytro; Sadovyi, Mykola; Podoprygora, Nataliia; Tryfonova, Olena
    Attention is focused on the importance of the use of smart technologies in the training of specialists in institutions of higher education. From the perspective of the educational system, smart society and smart education are presented, which are included in the content of a new type of education, in which the use of smart information technologies is mandatory. The main task of the educational space for smart education is written down - creating a basis for the possibility of realizing the intellectual and creative potential of education seekers. New opportunities for the education system created by smart technologies are described. The advantages of smart technologies and the features of their application in the educational process are listed. The main principles of smart education are highlighted and the components of smart education are listed. Online platforms, online services, portals, and applications, which are presented as smart technology tools within the scope of the study, were identified and divided into the groups of smart store, smart interaction, smart response, and smart trainer.
  • Ескіз
    Документ
    The role of pedagogical creativity in the development of personality
    (2020) Shtuchenko, I. Ye.; Vrakina, K. P.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості ціннісних протиріч випускників ЗВО у сучасних умовах
    (Харківський національний університет внутрішніх справ, 2020) Попова, Галина Вікторівна; Ковальова, Ірина Борисівна
  • Ескіз
    Документ
    Місце професійно-технічної освіти в системі освіти України
    (Одеський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, 2017) Грень, Лариса Миколаївна
  • Ескіз
    Документ
    Забезпечення якості професійної (професійно-технічної) освіти в Україні
    (Національна академія державного управління при Президентові України, 2018) Грень, Лариса Миколаївна
  • Ескіз
    Документ
    Державне управління професійно-технічною освітою: теоретико-методологічний аспект
    (Видавничий дім "Гельветика", 2019) Грень, Лариса Миколаївна
    У статті досліджено теоретико-методологічні аспекти державного управління професійно-технічною освітою в Україні. Наведено концептуалізацію змісту категорій "методологія", "методологія наукових досліджень". За результатами аналізу наукових джерел, визначено зміст та практику реалізації державного управління розвитком професійно-технічної освіти. Розкрито теоретико-методологічне підґрунтя державного управління розвитком системи ПТО через з’ясування змісту таких основних детермінант, як категорії, принципи, норми, цінності, методи, способи, парадигми.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості впровадження дуальної системи навчання в закладах професійно-технічної освіти України: нормативно-правове забезпечення
    (Національний університет цивільного захисту України, 2020) Грень, Лариса Миколаївна
    У статті розглянуто особливості впровадження дуальної форми здобуття освіти у професійно-технічних навчальних закладах; визначено нормативно-правове забезпечення щодо здійснення підготовки фахівців в закладах професійно-технічної освіти за дуальною формою навчання; на прикладі Концепції підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти доведена необхідність розвитку і доповнення законодавчої бази в напрямку прийняття нормативно-правових актів, які б розкривали її декларативні положення. Результати проведеного дослідження в закладах професійно-технічної освіти Волинської, Луганської (підконтрольна територія Україні), Полтавської та Харківської областей засвідчили, що навчання за дуальною формою здобуття освіти є необхідним фактором ефективної професійної підготовки фахівців.
  • Ескіз
    Документ
    Специфіка державного управління розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти на державному та регіональному рівнях
    (Видавничий дім "Гельветика", 2019) Грень, Лариса Миколаївна
    У статті проаналізовано дисертації з розвитку системи професійної (професійно-технічної) освіти на державному та регіональному рівнях вітчизняних учених, а саме: Л. Коробко "Державне регулювання системи професійно-технічної освіти в Україні" (25.00.02 – механізми державного управління); П. Кухарчука "Державно-громадське управління системою професійно-технічної освіти в Україні (регіональний аспект)" (25.00.02 – механізми державного управління); А. Мазака "Управління освітньою галуззю в умовах становлення громадянського суспільства в Україні: регіональний аспект" (25.00.02 – механізми державного управління); І. Найди "Механізми державного регулювання у сфері працевлаштування молодих спеціалістів" (25.00.02 – механізми державного управління). Автором звернено увагу на наукові роботи зарубіжних дослідників: Nor lisa Sulaiman, Kahirol Mohd Salleh "The development of technical and vocational education and training (tvet) profiling for workforce management in Malaysia: Ensuring the validity and reliability of tvet data", Erni Munastiwi "The Management Model of Vocational Education Quality Assurance Using ‘Holistic Skills Education (Holsked)". Доведено, що в сучасних умовах ринкової економіки необхідним є ефективне управління розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти на державному і регіональному рівнях, проте централізація управління нею призводить до посилення невідповідності між попитом і пропозицією робочої сили, дефіциту певних професій на ринку праці. Консолідація державного і регіонального рівнів управління розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти сприятиме вирішенню ключової проблеми – приведення підготовки кваліфікованих робітників у відповідність до потреб ринку праці. Розкрито кореляцію методологічних принципів реалізації державної регіональної політики із принципами регіонального управління розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти (системності, єдності економічного та соціального ефектів, відповідності світовим пріоритетам розвитку, наступності в часі). За проведеним аналізом наукової літератури щодо порушеної проблематики зроблено висновок про те, що першочерговим завданням державної політики в галузі освіти, й професійної (професійно-технічної) зокрема, має стати децентралізація з ключовою роллю держави у цьому процесі. Доведено, що створення навчально-практичних центрів є важливою платформою для підготовки учнів та додаткових можливостей для самих закладів профосвіти. Наведено дані про навчально-практичні центри в регіонах України, де лідерами за їх кількісним показником виступають Сумська й Чернігівська області (І місце), друге місце посідають Вінницька й Хмельницька області, третє місце – Івано-Франківська та м. Київ. Доведено, що управління розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти буде ефективним за умови взаємодії органів державної влади з органами громадського самоврядування.
  • Ескіз
    Документ
    Адміністративно-правовий механізм державного регулювання розвитку професійно-технічної освіти в Україні
    (Видавничий дім "Гельветика", 2019) Грень, Лариса Миколаївна
  • Ескіз
    Документ
    Формування лідерських якостей студентів-психологів за допомогою використання методів активного навчання
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Грень, Лариса Миколаївна; Степа, В. В.