Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    Компоненти формування культури ділового спілкування у майбутніх лікарів у закладах вищої освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Качайло, Костянтин Володимирович
    У статті визначено компоненти формування культури ділового спілкування та їх важливість у професійній підготовці майбутніх лікарів у закладах вищої освіти (культура мовлення та культура поведінки, емпатія, повага, щирість); детально обґрунтовано ключові аспекти кожного компонента у період навчання майбутніх лікарів та їх роль у подальшій професійній діяльності; доведено, що ефективним і таким, який користується повагою і довірою у пацієнтів, буде лікар, що дотримується високих етичних стандартів у спілкуванні з пацієнтами, колегами, володіє медичною термінологією та вміє використовувати її у відповідних ситуаціях, володіє знаннями норм сучасної української ділової мови, уміє встановлювати контакт із пацієнтами, колегами та іншими медичними працівниками, ефективно вирішувати конфлікти та працювати в команді; наведено важливі аспекти культури поведінки майбутніх лікарів (етичні норми, комунікативні навички, емоційна стабільність, критичне мислення та самовдосконалення, гуманність та толерантність, фізична та психічна культура здоров’я); представлено емпатійність майбутнього лікаря як уміння розуміти та відчувати емоції і переживання пацієнтів, що допомагає створити для них комфортне та підтримуюче середовище.
  • Ескіз
    Документ
    Гендерні особливості полікомунікативної емпатії студентів-лідерів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Книш, Анастасія Євгенівна
    Розглянуто проблему прояву полікомунікативної емпатії у студентів, що характеризуються вираженими лідерськими якостями. Було проаналізовано роль емпатії в становленні лідерського стилю студентів. В ході дослідження було визначено, що емпатія є однією з найбільш важливих рис в структурі особистості сучасного студентського лідера, а її формуванню має приділятися особлива увага в закладах вищої освіти. Емпіричне дослідження лідерських здібностей дозволило визначити, що близько 29% студентів володіють вираженими на високому рівні лідерськими здібностями. Аналіз гендерних особливостей прояву полікомунікативної емпатії студентів-лідерів дозволив визначити, що у дівчат емпатія розвинена краще, ніж у хлопців. В статті наводяться перспективні напрямки розвитку теми дослідження.
  • Ескіз
    Документ
    Психологічний тренінг розвитку особистісного досвіду у майбутніх психологів
    (ТОВ "Інформаційні системи", 2010) Чала, Юлія Миколаївна
    В даній статті проаналізовано можливості самопізнання студентів з метою їх подальшого самовдосконалення та самовизначення; стимулювання співпереживання та емпатії; активізація рефлексії, самовиховання, озброєння прийомами роботи над собою; дослідження та розвиток системи ціннісних орієнтацій, що характеризують внутрішню готовність людини до здійснення певної діяльності щодо задоволення потреб та інтересів.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення співвідношення емпатійних каналів та їхніх об’єктів відповідно до гендерного аспекту
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Богдан, Жанна Борисівна; Крамчанінова, Дар’я
    У статті представлено огляд наукових підходів до визначення поняття емпатії. Проведено аналіз гендерних особливостей емпатії особистості. Визначено загальний рівень емпатії на основі проведеного експериментального дослідження, канали емпатії та її об’єкти в залежності від статі. Досліджено співвідношення емпатійних каналів та об’єктів емпатії особистості.
  • Ескіз
    Документ
    Емоційний інтелект лідера у сфері бізнесу
    (ДП "НВЦ "Пріоритети", 2016) Книш, Анастасія Євгенівна
    Навчальний посібник спрямований на розвиток управлінської компетентності бізнес-лідерів на основі засвоєння навичок емоційного інтелекту. В посібнику розкривається поняття емоційного інтелекту бізнес-лідера, представляються шляхи діагностики емоційного інтелекту, пропонуються методи його розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Інтелегентність як умова розвитку педагогічної і духовної культури викладача вищої школи
    (НТУ "ХПІ", 2016) Бабаєв, Володимир Миколайович; Пазиніч, Станіслав Миколайович
    В статті, з огляду на сучасний стан вищої освіти, її змісту та характеру, проаналізовано місце духовної культури в освітній системі. Аргументовано розкриті цілі, сенс та напрямки феномену інтелігентності в професійній діяльності сучасного педагога.
  • Ескіз
    Документ
    Комунікація лідера як засіб ефективних міжособистістих взаємин
    (Медоборт-2006, 2016) Гура, Тетяна Віталіївна
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення комунікативної культури студентів медичного вузу
    (НТУ "ХПІ", 2015) Поцулко, О. А.
    У статті розглядається сутність феномену комунікативної культури як одного з основних компонентів загальної культури особистості, проаналізовані основні критерії комунікативної культури (комунікативна компетентність та комунікативна спрямованість), а також складові елементи цих критеріїв. Надані дані експериментально-дослідної роботи зі студентами-медиками, які підтверджують гіпотезу про те, що в медичному вузі при дотриманні ряду загальних і приватних умов можна ефективно впливати на удосконалення комунікативної культури майбутнього медичного працівника.
  • Ескіз
    Документ
  • Ескіз
    Документ
    Філософія нерефлексивного спілкування та її особливості
    (НТУ "ХПІ", 2012) Пазиніч, Станіслав Миколайович
    Ставиться проблема філософського аспекту нерефлексивного спілкування як одного з плідних чинників взаємного пізнання і порозуміння співбесідників в комунікативних відносинах різного рівня.