Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 21
  • Ескіз
    Документ
    Ділове спілкування як невід'ємна складова управлінської діяльності керівника соціального закладу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Грень, Лариса Миколаївна; Панфілов, Юрій Іванович
    Стаття присвячена розкриттю роді ділового спілкування в управлінській діяльності керівника соціального закладу; визначено ділове спілкування як специфічну форму активності учасників управлінського процесу; розкрито предмет, мету, функції та принципи ділового спілкування; доведено, що спілкування в управлінні є важливим інструментом виконання основних управлінських функцій: організації, мотивації, планування і контролю; розкрито основний зміст та головні обов'язки управлінської діяльності керівника соціального закладу, а також правила, яких він повинен дотримуватись у спілкуванні з підлеглими. На прикладі проведеного авторами статті семінару (щорічна школа-семінар "Сучасні педагогічні технології в освіті", що проходить Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут") було доведено дієвість запропонованих методик для визначення комунікативної компетентності керівника соціального закладу; запропоновано тренувальні вправи з набуття знань та формування умінь ділового спілкування, які доводять, що ефективному діловому спілкуванню можна і треба вчитись задля успішної професійної управлінської діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Комунікативна компонента професійно-особистісного іміджу майбутніх інженерів-механіків
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Марченко, Олександр Олександрович
  • Ескіз
    Документ
    З практики мовленнєвої підготовки майбутніх спеціалістів-лідерів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Грень, Лариса Миколаївна
  • Ескіз
    Документ
    Соціально-психологічні особливості комунікативної діяльності керівників у сфері управління навчальними закладами
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2009) Шаполова, Вікторія Валеріївна
    У роботі розглянуто соціально-психологічні особливості діяльності керівників у сфері управління навчальними закладами. Висвітлюються методи та способи управління освітнім закладом з боку керуючого та керованого об’єктів у відповідності до особливостей їх комунікативної діяльності. Проаналізовано різноплановість мотивів та потреб у керівників різних статей в процесі комунікативної діяльності, що впливає не лише на їхню поведінку, але і на стратегію управління навчальними закладами та способи вирішення конфліктів.
  • Ескіз
    Документ
    Структура комунікативної компетентності персоналу державної кримінально-виконавчої служби України
    (НТУ "ХПІ", 2018) Горбач, Ігор
    На основі аналізу наукових джерел та враховуючи специфіку професійної діяльності розглянуто, досліджено та визначено структурні компоненти комунікативної компетентності персоналу Державної кримінально-виконавчої служби України. Виділено знання, вміння, навички та професійно важливі психологічні якості, які необхідні персоналу Державної кримінально-виконавчої служби України для більш ефективного здійснення професійної діяльності. Наведено оптимальні педагогічні умови їх формування в умовах професійної підготовки на базі профільних навчальних закладів Державної кримінально-виконавчої служби України.
  • Ескіз
    Документ
    Основи риторики для бізнес-лідерів: ефективний публічний виступ
    (ДП "НВЦ "Пріоритети", 2016) Середа, Наталія Вікторівна
    Публікацію здійснено у межах Проекту Програми TEMPUS "Освіта для лідерства, інтелігентності та розвитку таланту" (ELITE – Education for Leadership, Intelligence and Talent Encouraging) – URL: http://elite-project.eu
  • Ескіз
    Документ
    Технології дискурсів у релегійному діалозі: пошук порозуміння
    (НТУ "ХПІ", 2017) Троїцька, О. М.; Тараненко, Г. Г.
    У статті розглянуто питання актуалізації та співпраці в науково-освітньому процесі різних дискурсів, що здійснюють діалогічну взаємодію. Окреслено їх певні особливості та варіанти солідарності, схарактеризовано традиції наукового, філософського, освітнього дискурсів у конкретному різновиді діалогу (релігійного) і обґрунтовано необхідність підсилення діалогічної взаємодії філософсько-освітньою рефлексією. Філософська рефлексія дискурсів у діалозі експлікована та ідентифікована як спосіб піднесення інших дискурсів до ціннісно-світоглядних (категоріальних і універсальних) смислів і гуманізації технологій дискурсів.
  • Ескіз
    Документ
    Навчально-тренувальний процес у школі вищої спортивної майстерності та формування готовності до професійного самовизначення після спорту
    (Класичний приватний університет, 2016) Романовський, Олександр Георгійович; Арабаджи, Тимур Дмитрович
    У статті зазначено, що навчально-тренувальний процес сприяє розвитку низки особистісних якостей спортсменів, які будуть для них корисними та допоможуть досягти успіху в будь-якій новій сфері професійної діяльності після закінчення спортивної кар’єри. Проте наголошено, що розвиток цих якостей є недостатнім для формування готовності спортсмена до нового професійного самовизначення. Необхідною визнано цілеспрямовану роботу: розробку та впровадження в навчально-тренувальний процес педагогічної технології формування готовності до професійного самовизначення спортсменів після закінчення спортивної кар’єри.
  • Ескіз
    Документ
    Риторика
    (НТУ "ХПІ", 2008) Романовський, Олександр Георгійович; Середа, Наталія Вікторівна; Квасник, Ольга Віталіївна; Павлик, Олена Михайлівна; Юр'єва, Ірина Анатоліївна
  • Ескіз
    Документ
    Розуміння керівником особистості співрозмовника
    (НТУ "ХПІ", 2010) Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр Семенович; Резнік, Світлана Миколаївна