Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Державне управління професійно-технічною освітою: змістовна та тематична спрямованість наукових досліджень
    (Національний університет цивільного захисту України, 2018) Грень, Лариса Миколаївна
    Стаття присвячена огляду змісту наукових досліджень з проблематики державного управління розвитком професійно-технічної освіти як вітчизняних, так і зарубіжних науковців, а також аналізу запропонованих ними напрямів удосконалення практики використання механізмів державного управління функціонуванням та розвитком системи професійно-технічної освіти. Крім того, стаття містить авторську класифікацію напрямів наукових пошуків щодо означеної проблематики.
  • Ескіз
    Документ
    Підготовка висококваліфікованого інженера як одне з основних завдань вищої освіти (у контексті Болонського процесу)
    (НТУ "ХПІ", 2009) Романовський, Олександр Георгійович; Квасник, Ольга Віталіївна
    Автором уточнено зміст підготовки майбутніх інженерів, визначена роль освіти в зв'язку з впливом Болонської декларації та зміною підходів в освіті, в тому числі і до процесу підготовки інженерів (від традиційного до особистісно - і діяльно орієнтованому). У статті проаналізовано та розкрито сучасні підходи і прийоми підготовки майбутнього інженера до впровадження особистісно орієнтованих технологій навчання. Вказано на необхідність створення і фіксації в нормативних документах ефективної моделі професіонала в процесі підготовки майбутнього фахівця.
  • Ескіз
    Документ
    Освіта і кластерний вектор інноваційного розвитку
    (НТУ "ХПІ", 2010) Пономарьов, Олександр Семенович
    Основной чертой постиндустриального общества стал инновационный характер развития. Системную разработку и использование инноваций как фактор конкурентоспособности обеспечивают кластеры. В их деятельности важную роль играет система образования. Она формирует для них кадровое обеспечение и получает стимул собственного инновационного развития.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості функціонування вищої школи України в умовах формування громадянського суспільства
    (НТУ "ХПІ", 2015) Костючков, С. К.
    У статті розглянуто особливості функціонування вищої школи України в умовах нового громадянського суспільства; підкреслюється, що в першій декаді ХХІ століття в Україні відбуваються кардинальні, навіть доленосні соціально-політичні, економічні, культурні й духовні трансформації, а саме: розвиваються механізми ринкової економіки, функціонують інститути демократії та багатопартійна система, українське суспільство стало більш монолітним, патріотично орієнтованим, відкритим. Автор акцентує увагу на тому, що на відміну від традиційних практик, формування громадянського суспільства в Україні відбувається як під тиском глобальних змін, так і у межах процесу модернізації, тобто комплексу соціальних, економічних, політичних, культурних та інтелектуальних трансформацій, характерних для країн молодих демократій. Зазначено, що громадянське суспільство хоча і є у певному розумінні поняттям трансісторичним, у кожну епоху когерує із проявами політичного життя і реагує на його стимули, а отже – приймаючи на себе знакозмінні навантаження, забезпечує соціальну раціональність, виявляючи себе як постійно змінюване, а отже – безперервно нове громадянське суспільство.
  • Ескіз
    Документ
    Сутність професійної підготовки майбутніх інженерів
    (НТУ "ХПІ", 2013) Канівець, Марина Вікторівна
    У статті розглядається сутність і специфіка професійної підготовки майбутніх інженерів, вказана роль гуманітаризації вищої освіти в даному процесі. Визначено основні завдання професійної підготовки майбутніх інженерів, а також напрями модернізації інженерної освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості управлінської діяльності керівника освітнього округу
    (НТУ "ХПІ", 2012) Леонова, Н. О.
    У статті розкривається сутність управління освітнім округом як інноваційним освітнім середовищем, визначається коло функцій керівника освітнього округу та аналізується зміст модернізованих функцій управління.
  • Ескіз
    Документ
    А як у нас?
    (НТУ "ХПІ", 2009) Рибін, С. В.
    Стаття присвячена проблемам специфіки мистецької освіти України на сучасному етапі.
  • Ескіз
    Документ
    Якість освіти в умовах євроінтеграції
    (НТУ "ХПІ", 2009) Прокопенко, Іван Федорович
    У статті розглянуті поняття "якість освіти", "вища освіта", "євроінтеграція", їм дані визначення та вказано на основні ознаки цих понять. Автор розкриває умови підвищення якості освіти, однією з яких вважає євроінтеграцію.
  • Ескіз
    Документ
    Філософія модернізації політичної системи як субстанціональність в консолідації суспільних сил соціуму
    (НТУ "ХПІ", 2009) Михальченко, М. І.; Пазиніч, Станіслав Миколайович
    У статті проаналізовано найважливіші аспекти політики, а також основні методологічні підходи спрямовані на цивілізовану модернізацію сучасної політичної системи в Україні. Аргументовано доведено необхідність політичних реформ спрямованих на консолідацію суспільних сил соціуму з метою радикальної модернізації економіки і як наслідок добробуту українського народу.
  • Ескіз
    Документ
    Нові педагогічні технології як засіб підвищення ефективності навчання у ВНЗ
    (НТУ "ХПІ", 2009) Кусій, М. Р.
    В статті розглянуто різні підходи до визначення терміну "педагогічна технологія" і проблема модернізації сучасної освіти України на основі удосконалення педагогічних технологій, які використовуються у навчальному процесі вищих навчальних закладів.