Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 14
  • Ескіз
    Документ
    Лазер і здоров'я
    (Комунальне підприємство "Міська друкарня", 2024) Кіпенський, Андрій Володимирович; Васильєва-Лінецька, Лариса Яківна; Вуйцік, Вальдемар; Заболотна, Наталія Іванівна; Качалова, Наталія Михайлівна; Коваль, Леонід Григорович; Колісник, Петро Федорович; Комарова, Ольга Сергіївна; Куліченко, Вячеслав Вікторович; Лисиченко, Микола Леонідович; Микитюк, Зенон Матвійович; Павлов, Володимир Сергійович; Павлов, Сергій Володимирович; Русанова, Євгенія Георгіївна; Салдан, Йосип Романович; Сушинський, Орест Євгенович; Тимчик, Григорій Семенович; Тужанський, Станіслав Євгенович; Холін, Володимир Вікторович; Штофель, Дмитро Хуанович
    Наведено відомості про творчий шлях А.М. Коробова, одного з фахівців застосування фотонних технологій у біології та медицині. Надано інформацію про фізичні основи функціонування лазерів і випромінюючих діодів. Проаналізовано взаємодію оптичного випромінювання з біологічними об’єктами. Наведено приклади застосування лазерних і світлодіодних апаратів у різних галузях біології, медицині і сільського господарства. Монографія може бути корисною фахівцям у галузі медичного приладобудування, студентам технічних і медичних закладів вищої освіти, а також медичним працівникам.
  • Ескіз
    Документ
    Саморегуляція навчально-професійної діяльності у оптимістичних та песимістичних студентів
    (Діса Плюс, 2019) Фоменко, Карина Ігорівна; Кузнєцова, Марія Маратівна
    У монографії представлено аналіз науково-теоретичних концепцій і підходів до вивчення проблеми ролі оптимізму в емоційно-вольовому, когнітивному, мотиваційному та поведінковому компонентах системи психічної саморегуляції навчально-професійної діяльності у студентському віці. Виявлені особливості прояву оптимізму у якості ресурсної бази психічної саморегуляції навчально-професійної діяльності успішних та неуспішних студентів. Встановлено, що оптимізм в структурі саморегуляції навчально-професійної діяльності студентів забезпечує більш виражену доступність інтелектуальних, емоційно-вольових та мотиваційних ресурсів, а також актуалізацію здатності до довільної та раціональної організації навчальних дій. Проаналізовано порівняльні внески двох рівнів оптимізму (стратегічного та операційно-тактичного) у функціонування психологічних механізмів саморегуляції навчання у студентів з урахуванням рівня їх успішності. Для викладачів психології закладів вищої освіти, аспірантів, студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Цінність власного життя у студентів: структура, чинники, особливості переживання
    (Видавництво "Діса Плюс", 2022) Кузнєцов, Марат Амірович; Діаб, Набіл; Підбуцька, Ніна Вікторівна
    Представлено аналіз науково-теоретичних концепцій і підходів до вивчення проблеми почуття цінності власного життя у студентів та залежність його переживання від низки темпоральних, когнітивних, емоційних, мотиваційних, екзистенційно-смислових та поведінкових чинників. Переживання студентами почуття цінності власного життя визначено як прояв (і в той же час – важлива умова) тенденції подолання труднощів, обумовлених особливостями навчально-професійної діяльності в сучасному закладі вищої освіти. Доведено, що почуття цінності власного життя має структуру, вікову динаміку, характеризується статевими особливостями, залежить від певних особистісних і ситуаційних чинників. Для викладачів психології і педагогіки закладів вищої освіти, аспірантів, студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогіка лідерства
    (2023) Романовський, Олександр Георгійович; Михайличенко, Валентина Євдокимівна; Грень, Лариса Миколаївна
    Розглянуто поняття і значення лідерства взагалі й організаційного лідерства, зокрема. Запропонована модель ефективного лідерства і керівництва. Розкрито зміст лідерського потенціалу та його структури, розглянуто наявний досвід його актуалізації у процесі навчання у ЗВО. На основі концептуальних підходів до професійної підготовки лідерів розглянута можливість і способи діагностики лідерського потенціалу, запропоновано методичні рекомендації щодо формування і розвитку основних його компонентів. Запропоновано ряд інноваційних технологій, спрямованих на їх активізацію. Призначено для спеціалістів, може бути корисним студентам, магістрам, аспірантам.
  • Ескіз
    Публікація
    Управління професійним розвитком кадрового потенціалу органів державної влади
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Грибко, Ольга Владиславівна; Грабар, Наталія Сергіївна; Хмиров, Ігор Михайлович; Черкашин, Андрій Іванович
    Розглянуто підготовку управлінських кадрів у системі післядипломної освіти. Обгрунтовано необхідність підвищення їх професійного розвитку, показано роль системи післядипломної освіти у цьому процесі. Розкрито зміст лідерства та його роль у підвищенні ефективності системи управління. Показано інструменти формування та розвитку лідерського потенціалу керівників органів влади. Розглянуто формування корпоративної культури та комунікативної компетентності державних службовців та осіб місцевого самоврядування. Запропоновано інформаційно-комунікативні технології для підвищення їх кваліфікації. Наведено програму «Інструментальні аспекти демократичного лідерства: відповідь на виклики сучасності», що знайшла своє практичне втілення у підготовці управлінських кадрів у системі післядипломної освіти. Практичне значення одержаних результатів дослідження полягає в тому, що основні положення й висновки монографії можуть бути використані у процесі професійної підготовки управлінських кадрів у системі післядипломної освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Механізми державного управління професійно-технічною освітою України: теоретико-методологічний аспект змісту та практики використання
    (Національний університет цивільного захисту України, 2020) Грень, Лариса Миколаївна
    В монографії розкрито теоретико-методологічне забезпечення державного управління професійно-технічною освітою України, особливості державного управління розвитком системи професійно-технічної освіти на державному та регіональному рівнях, визначено стан розвитку професійно-технічної освіти України на сучасному етапі. Монографія окреслює та обґрунтовує механізми державного управління у сфері професійно-технічної освіти. Визначено й обґрунтовано комплексний механізм державного управління професійно-технічною освітою, а також розкрито особливості його результативної реалізації.
  • Ескіз
    Документ
    Модель психологічного потенціалу особистості інженера
    (ФОП Іванченко І. С., 2020) Грень, Лариса Миколаївна; Фурманець, Борис Іванович
    Монографія присвячена теоретичним та прикладним аспектам формування та розвитку психологічного потенціалу особистості інженера у процесі фахового навчання. Матеріал побудований на застосуванні науково-теоретичного та системно-технологічного підходів щодо аналізу закономірностей та особливостей розвитку, вдосконалення та прояву оптимального рівня психологічного потенціалу особистості інженера як перспективного фахівця. На думку авторів, вдосконалення змісту психологічного потенціалу особистості інженера сприяє ефективному здійсненню фахівцем професійно-технічної справи у звичайних та складних умовах. Призначено для психолого-педагогічних працівників, метою діяльності яких є мотивування студентів до усвідомленого розвитку якісного змісту психологічного потенціалу особистості інженера, та для тих, хто цікавиться цією актуальною проблемою.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасна освіта України: державно-управлінський аспект
    (ФОП Іванченко І. С., 2021) Грень, Лариса Миколаївна; Вавренюк, Сергій Анатолійович; Алієва, Поліна Ільхамівна
    У монографії розкрито теоретичне забезпечення державного управління освітою України та роль державних органів управління у її функціонуванні та розвитку на сучасному етапі. Аналіз державного управління вищою освітою України, професійно-технічною зокрема, подано через призму перспективного розвитку співпраці України та Євросоюзу в освітній галузі. Удосконалення державного управління реформуванням сучасної освіти України розглянуто з позицій активізації міжнародної мобільності тих, хто навчається, вдосконалення державної системи оцінки якості на основі європейського досвіду, програмно-цільового та індикативного планування розвитку освітньої галузі. З’ясовані особливості інноваційних підходів до державного управління реформуванням сучасної освіти. Окреслено сучасні вектори саморозвитку системи професійно-технічної освіти та напрями державно-управлінського впливу на її елементи. Доведено, що удосконалення системи стимулювання праці науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти у нашій державі сприятиме їх професійному розвитку, самореалізації, самовдосконаленню, підвищенню престижу закладу в якості роботодавця, оптимізації мотиваційної системи. Практичне значення одержаних результатів дослідження полягає у тому, що основні положення й висновки монографії можуть бути використані фахівцями під час написання підручників і навчальних посібників, створення навчальнометодичної літератури; а також у роботі органів державної влади та у процесі державного управління вищою освітою в Україні.
  • Ескіз
    Документ
    Виховання духовності лідерів
    (Zuvedra, Вільнюс, Литва, 2019) Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр Семенович
    Розглядається актуальна проблема педагогіки - розкриття особистісного потенціалу лідера, формування його духовного простору в загальному контексті духовності виховання. Встановлено, що цілі, зміст і характер духовного виховання лідера є визначальними чинниками ефективності прояву ним своїх лідерських якостей на людей та його впливу на результати їхньої спільної діяльності, на досягнення заздалегідь обраних цілей. Розкрито можливості духовності виховання лідера в його діяльності з розвитку духовного світу і системи цінностей у середовищі своїх прихильників і послідовників, у його впливі на інших людей.
  • Ескіз
    Документ
    Культура управління
    (Національний університет цивільного захисту України, 2018) Садковий, Володимир Петрович; Назаров, О. О.; Домбровська, Світлана Миколаївна; Крутій, Олена Миколаївна; Пономарьов, Олександр Семенович; Харченко, Алла Олександрівна
    Ефективність управлінської діяльності істотною мірою залежить як від професійної і соціальної компетентності керівника, так і від його загальної і професійно управлінської культури. Аналізу сутності, змісту і структури цієї культури як специфічного суспільного і водночас індивідуального феномену присвячено монографію. Виходячи з розуміння суспільної ролі культури та сутності управління розглядається сенс культури управління. Призначено як для студентів управлінських спеціальностей, так і для керівників-практиків, які прагнуть осмислити сенс і призначення своєї діяльності й підвищити рівень її дійовості та ефективності роботи персоналу.