Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 27
  • Ескіз
    Документ
    Ергономічна компетентність як результат навчання та інтегрований показник якості фахової підготовки майбутніх викладачів закладів вищої освіти в умовах освітніх трансформацій
    (Університет ім. Альфреда Нобеля, 2018) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Демідова, Юлія Євгенівна
    У статті наведено результати навчання інтегрованих ергономічних та психолого-педагогічних дисциплін в контексті формування ергономічної компетентності як показника якості фахової підготовки майбутніх викладачів вищої школи. Визначено, що ергономічна компетентність формується на основі сукупності соціально-психологічних, фізіологічних, психологічних, психофізіологічних, антропометричних та гігієнічних складових. Обговорюються результати впливу навчання інтегрованих ергономічних та психолого-педагогічних дисциплін на сформованість ергономічної компетентності магістрантів-педагогів.
  • Ескіз
    Документ
    Практикум з філософії освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Пономарьов, Олександр Семенович; Костиря, Ірина Валентинівна
    Наведено комплекс методичних рекомендацій, спрямованих на підвищення рівня засвоєння студентами навчального матеріалу з філософії освіти за рахунок зростання їхнього інтересу до цієї дисципліни. Детально розкрито зміст восьми семінарських занять з основних тем курсу, передбачених навчальною програмою. Структура кожного заняття містить його мету, короткий виклад чітко виділених необхідних теоретичних відомостей та рекомендованих практичних вправ, а також запитання і завдання для самоконтролю і списки рекомендованої літератури. Для слухачів магістерської програми зі спеціалізації "Педагогіка вищої школи" та для педагогів-практиків, які прагнуть підвищити свою загальну і філософську культуру. Може бути корисне всім, хто цікавиться проблемами сучасної освіти і творчості в педагогічній діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Філософія освіти: система цінностей в культурі педагогіки вищої школи
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Пономарьов, Олександр Семенович; Середа, Наталія Вікторівна; Чеботарьов, Микола Корнійович
    Проаналізовано сенс і значення культури педагогічної діяльності та її суспільну цінність. Показано, що культура педагогічної діяльності випливає з ціннісної орієнтації педагогіки вищої школи. Детально розглянуто основні цінності вищої освіти та ціннісні аспекти педагогічної діяльності. Для слухачів магістерської програми зі спеціалізації "Педагогіка вищої школи", аспірантів та молодих викладачів, всіх, хто цікавиться проблемами педагогіки вищої школи.
  • Ескіз
    Документ
    Аксіологічні аспекти феномену освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Пономарьов, Олександр Семенович; Харченко, Алла Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Ментальні карти як інноваційний спосіб організації інформації в навчальному процесі вищої школи
    (Інститут інформаційних технологій і засобів навчання Національної академії педагогічних наук України, 2018) Романовський, Олександр Георгійович; Гриньова, Валентина Миколаївна; Резван, Оксана Олексіївна
    Стаття присвячена проблемі застосування у навчальному процесі вищої школи інноваційного способу організації інформації – ментальних карт. Представлено аналіз наукових підходів до теорії радіанного мислення та досвід використання ментальних карт у плануванні, оцінці та навчальному процесі. Визначено можливості майндмеппінгу у процесі слухання та записування студентами лекції, а також аналізу та доповнення лекційного матеріалу під час самостійної індивідуальної та колективної роботи, організованої із застосуванням хмарних сервісів. Визначено альтернативність використання ручного та програмного майндмеппінгу, зокрема програми Freemind. Зроблено висновок про те, що використання ментальних карт дозволяє оптимізувати процес конспектування, впливає на якість запам’ятовування інформації, надає їй особистої значущості та системності.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогіка успіху
    (НТУ "ХПІ", 2011) Романовський, Олександр Георгійович; Михайличенко, Валентина Євдокимівна; Грень, Лариса Миколаївна
    Подано зміст педагогіки успіху та основні напрямки її вивчення, а також розглянуто роль особистісно-орієнтованого підходу у формуванні успішності особистості. Увагу зосереджено на необхідності для власного розвитку та саморозвитку студентів формування професійній самосвідомості: самопізнання, позитивної самооцінки, усвідомлення Я-концепції та її використання для самовдосконалення. Виявлено мотиваційне значення цього процесу у становленні фахівця ВТНЗ. Акцентовано важливість спрямованості студентів на успішну професійну діяльність у поліпшенні якості їх підготовки. Обґрунтовано, експериментально перевірено і показано ефективність педагогічних умов, необхідних для її формування. Надано різні методики самовдосконалення, які можуть бути успішно використані для розвитку і реалізації потенціалу особистості. Призначено для студентів і викладачів усіх спеціальностей.
  • Ескіз
    Документ
    Лідерські якості в професійній діяльності
    (НТУ "ХПІ", 2017) Романовський, Олександр Георгійович; Резнік, Світлана Миколаївна; Гура, Тетяна Віталіївна; Панфілов, Юрій Іванович; Головешко, Богдан Романович; Бондаренко, Вікторія Вадимівна
    У навчальному посібнику представлені як теоретичні засади, так і практичні рекомендації розвитку лідерських якостей, особливу цікавість представляють обґрунтування педагогічних умов формування лідерських якостей майбутніх фахівців з адміністративного менеджменту та аналіз особливостей розвитку лідерських якостей у майбутніх психологів. Призначено для магістрів та викладачів вищих навчальних закладів, що цікавляться проблемами лідерства.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки та контрольні завдання з курсу "Теорія і практика вищої професійної освіти в Україні"
    (НТУ "ХПІ", 2015) Солодовник (Бутенко), Тетяна Олександрівна; Середа, Наталія Вікторівна
    Предмет дисципліни "Теорія і практика вищої професійної освіти в Україні" становлять принципи державної політики у сфері професійної освіти, державного регулювання та освітньої діяльності, системи освіти в Україні та системи стандартів вищої освіти, а також організації навчально-виховного процесу у ВНЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Культура педагога
    (Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2015) Завєтний, Сергій Олександрович; Пазиніч, Станіслав Миколайович; Пономарьов, Олександр Семенович; Тіщенко, Леонід Миколайович
    З огляду на сучасний стан системи вищої освіти та суспільних вимог до її змісту й характеру проаналізовано місце освіти в культурі та вектори її загальної спрямованості. Розглянуто історичний шлях розвитку культури педагогіки. Розкрито цілі і сенс феномену культури професійної діяльності педагога. Зосереджено увагу на структурі професійної діяльності педагога та її культури. Показано зв’язки професійної культури педагога з його педагогічною майстерністю і системою цінностей педагогічної діяльності та її впливу на особистісний розвиток студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання діяльності фахівця
    (НТУ "ХПІ", 2015) Пономарьов, Олександр Семенович; Середа, Наталія Вікторівна; Чеботарьов, Микола Корнійович
    Наведено навчальний матеріал з моделювання діяльності фахівця, методичні рекомендації до лекційних і семінарських занять та самостійної роботи студентів денної та заочної форм навчання, а також з контролю знань i виконання контрольних робіт. Містить тематику контрольних робіт з дисципліни та критерії їх оцінки. Призначено для магістрів денної та заочної форм навчання зі спеціальності "Педагогіка вищої школи".