Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Особливості підготовки керівних кадрів у світовому досвіді сучасності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Зоріна, О. Ю.; Шаполова, Вікторія Валеріївна
  • Ескіз
    Документ
    Система профільної підготовки державних службовців у Франції
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Мухіна, К. А.; Мороз, Володимир Михайлович
  • Ескіз
    Документ
    Вдосконалення професійної компетентності вчителів в системі неперервної післядипломної освіти засобами інноваційних технологій
    (Національний технічний інститут "Харківський політехнічний інститут", 2017) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Лелеко, В. Г.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток лідерського потенціалу сучасного менеджера: педагогічний аспект
    (Національний авіаційний університет, 2017) Воробйова, Євгенія Вячеславівна; Підбуцька, Ніна Вікторівна
  • Ескіз
    Документ
    Результати аналізу змісту сучасних досліджень підвищення кваліфікації вчителів природничо-математичних предметів у післядипломній освіті України і Республіки Польща
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Євтушенко, Наталія Сергіївна
    У статті проведено аналіз наукових досліджень з проблеми підвищення кваліфікації вчителів в Україні й Республіки Польща. Закладено основи порівняльного дослідження компонентів у теоретичній структурі систем підвищення кваліфікації вчителів природничо-математичних предметів у післядипломній освіті України й Польщі. Зокрема, розглянуто потенціали використання інструментарію системного аналізу на рівні методології порівняльного дослідження систем підвищення кваліфікації українських і польських фахівців. Автором описано та проаналізовано різні моделі (системи) підвищення кваліфікації вчителів, що пропонуються в науковому просторі цих країн. Запропоновано провідну ідею дослідження та критерії порівняння (нормативно-цільовий; структурно-інституціональний; змістово-процесуальний; прогностично-розвивальний) систем підвищення кваліфікації вчителів природничоматематичних предметів у післядипломній освіті Республіки Польща.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток психологічної культури викладачів закладів вищої освіти на курсах підвищення кваліфікації
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Шаповалова, Владислава
    У статті представлено результати теоретико-емпіричного дослідження психологічної культури викладачів вищих навчальних закладів. Розглянуті основні характеристики цього психологічного явища. Обґрунтовано значення психологічної культури у професійній діяльності викладачів ЗВО. У статті наводиться спосіб розвитку та формування рівня психологічної культури викладачів. Результати дослідження можуть представляти інтерес при розробці програм для підвищення кваліфікації викладачів.
  • Ескіз
    Документ
    Постнекласичний період методологічного виміру єдності нелінійного синтезу знань в аспекті розвитку теорій лідерства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Семенова, Алла
    Розглянуто сутність постнекласичного періоду методологічного виміру єдності нелінійного синтезу знань в аспекті розвитку теорій лідерства. Схарактеризовано особливості нелінійних процесів самоорганізації. Розкрито генезу теорій лідерства у цілісному аспекті та з позицій нелінійного синтезу знань у постнекласичний період. Здійснено аналіз стану дослідження проблеми підготовки нової генерації науково-педагогічних та інженерно-педагогічних кадрів – національної еліти, яка здатна оволодіти новою постнекласичною методологічною освітньо-світоглядною парадигмою. Доведено важливість моделювання міждисциплінарної комунікації, філософської рефлексії та колективної експертизи на прикладі курсів підвищення педагогічної та управлінської кваліфікації науково-педагогічних кадрів.
  • Ескіз
    Документ
    Система групування компонентів комп'ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти
    (НТУ "ХПІ", 2015) Колос, Катерина Ростиславівна
    У дослідженні обґрунтовано необхідність проведення типології компонентного складу комп'ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти; визначено поняття "типологія компонентного складу комп'ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти"; умовно поділено це середовище за характеристичними функціями компонент на п'ять областей; аналіз характеристик компонентів кожної такої частини обумовив виокремлення класифікаційних ознак, відповідно до яких проведено поділ на групи компонентів комп'ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Професійне удосконалення науково-педагогічних працівників: проблеми та шляхи вирішення
    (НТУ "ХПІ", 2010) Олійник, Віктор Васильович
    У статті розглядається проблема професійного вдосконалення науково-педагогічних працівників у взаємозв’язку: якість викладацького персоналу ВНЗ → якість підготовки спеціаліста → якість підготовки учня. На основі аналізу характеристик особистості педагога вищої школи в новій інтелектно-інформаційній епосі та ситуацій щодо професії педагога і наявного якісного кадрового потенціалу ВНЗ обгрунтовуються підходи та шляхи розбудови системи фахового зростання викладачів. Подаються інноваційні бачення ормування освітньої політики у підготовці та підвищенні кваліфікації педагогічних працівників, що базуються на засадах андрагогіки, компетентнісного підходу та інноваційних педагогічних практик.
  • Ескіз
    Документ
    Вибір способів формування змісту підвищення кваліфікації викладачів технічних дисциплін
    (НТУ "ХПІ", 2011) Брюханова, Наталія Олександрівна; Рогуліна, М. Р.
    The problem of constructing of maintenance of increase of kvalifikacii teachers of technical disciplines is considered in the article. The basic idea of forming of the program of courses of in-plant training, which the features of forming of basic course of “Basis of a design activity” and on the whole programs of in-plant training. The prospects of further researches of this direction are presented.