Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Основні напрями модернізації та розвитку професійної (професійно-технічної) освіти в Україні
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Грень, Лариса Миколаївна
  • Ескіз
    Документ
    Формування "якісного" майбутнього педагога-лідера через призму відповідальності "викладач – здобувач – заклад вищої освіти"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Статтю присвячено проблемі якості формування майбутнього педагога-лідера в контексті концепцій розвитку вищої освіти й сталого розвитку України до 2030 року. Наголошується на формуванні майбутнього викладача як гуманно зорієнтованої особистості лідера з притаманними йому професійними якостями, де відповідальність розглядається в категорії як значуща. Схарактеризовано відповідальність в системі "викладач - здобувач - заклад вищої освіти".
  • Ескіз
    Документ
    Духовний розвиток лідера – необхідна умова його еволюції
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Романовський, Олександр Георгійович; Михайличенко, Валентина Євдокимівна; Семке, Ніна Миколаївна
    З’ясовано сутність вимог сучасної епохи до людини і необхідність формування її нового світогляду. Розглянуто поняття “еволюція” і “духовність”. Висвітлено роль духовності в еволюції людини і формуванні світогляду лідера. Підкреслено, що світогляд керівника повинен ґрунтуватися на його широкій гуманітарній підготовці, новій філософії. Розкрито сутність, способи, методи духовного, морального і психічного вдосконалення і роль системи виховання, освіти і самовиховання в процесі підготовки майбутніх лідерів.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання професійної діяльності як підґрунтя процесу формування готовності до самовдосконалення майбутнього інженера
    (Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2007) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Встановлений перелік типових комплексних завдань та частка трудових затрат для виконання різних функцій залежно від профілю інженера. Зазначено, що наведені характеристики є підґрунтям для створення нормативної моделі діяльності професіонала та інформаційно-психологічного забезпечення професійної підготовки й виховання майбутніх інженерів-професіоналів.
  • Ескіз
    Документ
    Формування в майбутніх інженерів знань щодо здійснення особистісно-професійного самовдосконалення
    (Чорноморський державний університет ім. Петра Могили, 2011) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Статтю присвячено проблемі формування конкурентноздатних фахівців на ринку праці. Обговорюється доцільність доповнення змісту психолого-педагогічних та управлінських дисциплін питаннями набуття знань про сутність особистісно-професійного розвитку та самовдосконалення майбутнього інженера. Встановлено, що від рівня знань, що сформовані в студента, залежить успіх його майбутньої професійної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    European experience in training prospective teachers
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Grineva, Valentina; Zhernovnykova, Oksana; Kovalenko, Oksana
    The authors have analysed the experience in training prospective teachers in a number of European countries: the United Kingdom, Germany, France, and Denmark. The standards of training, the requirements to the personality of a modern European teacher, the main principles, methods and forms of training prospective teachers as well as the peculiarities of organising and holding teaching internships have been described. A specific feature of teacher training in the UK is the widespread use of searching method, which is a way of democratization and humanization of pedagogical education. The peculiarity of the bachelor teacher training programs in German universities is that they are multivariate, which makes it possible to get a profession that is not related to teaching at school, and specialised, which means that a teacher is trained for a particular type of school. The main trends in teacher training in Germany are: Europeanization, commitment to international initiatives and projects, student mobility, increased role of research activities, and the wide use of modern multimedia technologies. The peculiarity of the Danish teacher training system is the availability of an additional vocational guidance level which can be acquired at higher public schools. The specific feature of training prospective teachers at the universities of France is a wide choice of long-term and short-term study programs and corresponding diplomas. In addition, teachers, like all French education workers, have the status of civil servants. Universities have a flexible schedule of classes, a variety of modules, full-time or part-time study programs, as well as evening courses, in-house and remote training. On the basis of the conducted analysis, the successful experience in professional training of prospective teachers abroad has been generalized, and the recommendations for its introduction into the system of higher pedagogical education in Ukraine have been developed.
  • Ескіз
    Документ
    The concept of professional responsibility within the context of educating physical training and sports professionals
    (NTU "KhPI", 2018) Zinchenko, Lina
    The article provides a look into the concept of responsibility, defines the meaning of professional responsibility, affirms its importance for the students of physical training and sports. To acknowledge the development of the students’ professional responsibility during university study, an expert survey was conducted; the experts were offered a questionnaire, compiled specifically to put together a set of professional qualities that characterize a specialist in the field of physical training and sports. Professional responsibility was identified by the experts as one of these qualities. Recommendations in favor of teaching professional responsibility as an imperative quality of a specialist were suggested.
  • Ескіз
    Документ
    Компентентнісний підхід до професійної підготовки майбутніх фахівців інженерно-технічного профілю
    (НТУ "ХПІ", 2012) Друзь, Ірина Миколаївна
    The article is devoted to the training of future professionals of engineering profile, which is based on the competence approach. Analyzes the concept of competence approach different authors. Special attention is given to determining the nature of the competency approach and its main categories.
  • Ескіз
    Документ
    Про проблему оптимізації навчального матеріалу
    (НТУ "ХПІ", 2012) Агапова, Марина Олексіївна
    There is as cientific analysis of approaches of determining the optimal structure of educational material during the pedagogical training of engineers and educators in this article.