Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 33
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток інтелігентності лідера
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Кіпенський, Андрій Володимирович; Пономарьов, Олександр Семенович; Гура, Тетяна Віталіївна
    Розглянуто один характерних проявів еволюції соціуму, що полягає істотному зростанні освітньо-кваліфікаційного рівня широких мас населення та підвищенні рівня їхньої культури. Набуває подальшого поширення частка розумової праці та її творчого характеру в різних сферах суспільного виробництва. З’ясовано, що помітне зростання загальної чисельності різних груп інтелігенції і її якісного складу та рівня культури вимагає для забезпечення ефективності впливу лідерів на інших людей відповідного підвищення рівня їхньої загальної та професійної культури, їхньої інтелігентності. Доведено, що інтелігентність лідера через його специфічний вплив активно сприяє розвитку рівня інтелігентності суспільства, який через вимоги до особистості лідера сприяє подальшому розвитку його інтелігентності, підвищенню його ролі у розвитку культури й духовного світу населення. Розкрито істотну роль у формуванні й розвитку інтелігентності лідера як однієї з атрибутивних якостей, що належить системі освіти й педагогічній практиці. Для цього їм слід посилити увагу до належного виконання функцій з виховання, особистісного розвитку та соціалізації студентів, розвитку їхньої культури та лідерського потенціалу.
  • Ескіз
    Документ
    Самостійна робота студентів як спосіб адаптації майбутнього конкурентоспроможного фахівця в професійній діяльності на сучасному ринку праці
    (Національний технічний інститут "Харківський політехнічний інститут", 2018) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Чабанова, Л. В.
  • Ескіз
    Документ
    Гуманізація професійної підготовки майбутніх соціальних працівників
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Сизикова, В. С.; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
  • Ескіз
    Документ
    Виховання духовності лідерів
    (Zuvedra, Вільнюс, Литва, 2019) Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр Семенович
    Розглядається актуальна проблема педагогіки - розкриття особистісного потенціалу лідера, формування його духовного простору в загальному контексті духовності виховання. Встановлено, що цілі, зміст і характер духовного виховання лідера є визначальними чинниками ефективності прояву ним своїх лідерських якостей на людей та його впливу на результати їхньої спільної діяльності, на досягнення заздалегідь обраних цілей. Розкрито можливості духовності виховання лідера в його діяльності з розвитку духовного світу і системи цінностей у середовищі своїх прихильників і послідовників, у його впливі на інших людей.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічний спадок Івана Зязюна – дороговказ модернізації освіти України
    (НТУ "ХПІ", 2016) Мигущенко, Руслан Павлович; Панфілов, Юрій Іванович
    Стаття присвячена біографії та аналізу педагогічної діяльності академіка НАПН України, вчителя-гуманіста, розробника концепції Педагогіки Добра – Івана Андрійовича Зязюна. Протягом усього свого життя він прагнув удосконалення шляхів, які б призвели до покращення навчання та виховання особистості і зокрема фахівців у галузі педагогіки. Розглянуто основні концептуальні ідеї академіка Івана Зязюна щодо проблем та перспектив розвитку вищої педагогічної освіти, педагогічній майстерності вчителя, ролі неперервної освіти, педагогічної творчості і артистизму особистості, формуванню професійної компетентності, самовдосконаленню майбутніх педагогів, теорії педагогічної майстерності і Педагогіки Добра, які стали підґрунтям до нового закону України "Про вищу освіту". Приведено приклади досвіду впровадження основних концептуацій видатного вченого, які сприяють формуванню педагогічної та методичної культури в НТУ "ХПІ".
  • Ескіз
    Документ
    Філософія освіти в умовах інноваційного розвитку
    (Народная украинская академия, 2015) Пономарьов, Олександр Семенович
  • Ескіз
    Документ
    Ліцензування та акредитація спеціальностей в університеті: погляд на проблеми і досвід їх вирішення
    (НТУ "ХПІ", 2015) Громова, І. О.
    Стаття присвячена проблемам ліцензування та акредитації спеціальностей з точки зору методиста навчального відділу, що займається підготовкою та проведенням цих процедур в університеті та практиці їх вирішення. Висвітлені процеси реформування системи забезпечення якості вищої освіти та очікувані результати.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасна парадигма в контексті підготовки інженерів через інноваційні педагогічні технології
    (НТУ "ХПІ", 2010) Олексенко, Вячеслав Михайлович
    На основе исследования характерных особенностей профессиональной деятельности с истоков возникновения инженерных специальностей в Украине определена специфика подготовки инженеров, что послужило фундаментом для обоснования выбора инновационных технологий. Раскрыты научные основы парадигмы в контексте подготовки инженеров с использованием педагогических технологий.
  • Ескіз
    Документ
    Структура та шляхи формування громадянської компетентності молоді
    (НТУ "ХПІ", 2010) Шестопалюк, Олександр Васильович
    Подчеркивается необходимость исследования динамики системных изменений в процессе формирования гражданской компетентности в период трансформаций общества.
  • Ескіз
    Документ
    Інтелектуальні технології як могутні важелі розвитку економіки
    (НТУ "ХПІ", 2010) Бондар, М. В.
    Рассматриваются современные образовательные потребности общества и перспективы их решения с помощью интеллектуальных технологий, взаимосвязь и взаимообусловленность интеллектуальной культуры и профессиональной подготовки студентов экономических высших учебных заведений.