Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Individual and Social Self-Perception Determinants Among School Going Adolescents
    (Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021) Pidbutska, N. V.; Knysh, A. Ye.; Kvasnyk, O. V.; Shapolova, Victoriia
    The aim of the research is to define individual psychological traits of adolescents that influence the formation of their self-perception. An empirical study was conducted on the basis of general education schools, boarding schools for the hearing impaired students and orphanages of the Kharkiv region (Ukraine). The study included 86 children. In accordance with this aim empirical methods were applied: Self-perception profile for adolescents (SPPA), Freiburg Multifactorial Personality Questionnaire (FPI), An Adolescent’s Character Traits Questionnaire, Rosenberg Self-Esteem Scale. It has been found that self-perception of general education school students is determined by depressiveness, shyness, extroversion, and stuck type of accentuation; in adolescents with hearing impairments – friendliness, reactive aggressiveness, extroversion, emotive and anxiety types of accentuation; in orphans – pedantic and dysthymic types of character accentuation.
  • Ескіз
    Документ
    Способы поведения в конфликте у студентов с разным самоотношением
    (НТУ "ХПИ", 2015) Зиборова, Е. И.
    Статья посвящена проблеме затрудненного общения в юношеском возрасте. Этот факт обусловлен спецификой социальной ситуации развития в этом возрасте (поиск своего места в более широкой социальной общности, начало практической самореализации, активный процесс самоопределения), ведущей деятельностью (учебно-профессиональная) и особенностями общения (потребность в неформальном, доверительном общении со взрослыми, установление контакта с лицами противоположного пола). Поэтому актуальным является изучение трудностей общения, преград на пути молодого человека к самореализации в виде неконтактности, недостаточной коммуникативной совместимости и адаптивности.
  • Ескіз
    Документ
    Індивідуально-психологічні детермінанти буллінгу у підлітковому віці
    (НТУ "ХПІ", 2015) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Зуєва, Анастасія Геннадіївна
    Актуальність теми нашого дослідження зумовлюється тим, що на сьогоднішній день є необхідність вивчення індивідуально-психологічних детермінант буллінгу серед підлітків. У цьому віці формуються «Я» та власний кругозір. Підлітковий період характеризується підвищеною сенситивністю, тож шкільне цькування призводить до таких серйозних наслідків, як депресії, невротичні та адаптивні розлади. Тому, необхідно визначити особистісні показники, які впливають на соціальний статус учня. Метою нашого дослідження є виявлення основних індивідуально-психологічних детермінант буллінгу. Для досягнення мети дослідження розглянуто особливості підліткового віку, поняття буллінгу та його складові. Досліджено ряд індивідуально-психологічних детермінант буллінгу шляхом порівняння виявлених рис буллі та жертв. За допомогою кореляційного аналізу виявлено особистісні показники, які впливають на формування моделі поведінки жертви та кривдника, а регресивний аналіз дозволив виділити індивідуально-психологічні детермінанти «жертви». Запропоновано рекомендації щодо корекції значущих характеристик особистості задля профілактики буллінгу та подолання його наслідків.
  • Ескіз
    Документ
    Conceptual generalizations as for the content of individual socio-psychological characteristics of personality development as a leader
    (НТУ "ХПИ", 2014) Moroz, M. V.; Laamanen, R. V.
    The article is devoted to the problems of the leader's personality development in the context of the content of individual socio-psychological aspects of its formation. An attempt on the specification of the objects and the process of development of the individual leader and clarified the nature of the development process within the general content of the interpretation of the relevant category. There were considered several specific age periods of personal development (adolescence) in the context of their compliance with the main periods of human socialization and development of leadership qualities. The place and role of public institutes and institutions in shaping personality traits of new leader. In addition, the article contains the conclusions and generalizations about the content of individual socio-psychological characteristics of the leader's personality development.
  • Ескіз
    Документ
    Суб'єктивне благополуччя у становленні майбутніх фахівців
    (НТУ "ХПІ", 2014) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Зуєва, Анастасія Геннадіївна
    Актуальність теми нашого дослідження зумовлюється тим, що на сьогоднішній день є необхідність вивчення суб’єктивного благополуччя при формуванні майбутнього фахівця у підлітків. У цьому віці формуються «Я» та власний кругозір. Саме у цей час відбувається професіональне самовизначення. Тому, необхідно визначити основні фактори, що впливають на переживання суб'єктивного благополуччя в підлітковому віці для подальшого становлення успішної особистості.
  • Ескіз
    Документ
    Conceptual generalizations as for the content of individual socio-psychological characteristics of personality development as a leader
    (НТУ "ХПІ", 2014) Moroz, M. V.; Laamanen, R. V.
    The article is devoted to the problems of the leader's personality development in the context of the content of individual socio-psychological aspects of its formation. An attempt on the specification of the objects and the process of development of the individual leader and clarified the nature of the development process within the general content of the interpretation of the relevant category. There were considered several specific age periods of personal development (adolescence) in the context of their compliance with the main periods of human socialization and development of leadership qualities. The place and role of public institutes and institutions in shaping personality traits of new leader. In addition, the article contains the conclusions and generalizations about the content of individual socio-psychological characteristics of the leader's personality development.