Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми формування та розвитку корпоративної культури у ВТНЗ
    (Класичний приватний університет, 2011) Шаполова, Вікторія Валеріївна
    У статті визначено поняття "культури" та "корпоративної культури", розглянуто кілька способів класифікації типів та складу організаційної культури. Виявлено провідну роль корпоративної культури в процесі побудови гармонійної та ефективної системи відносин в організаціях. Проаналізовано шляхи формування та розвитку корпоративної культури у ВТНЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Духовність лідера в системі цілей його підготовки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Пономарьов, Олександр Семенович; Харченко, Алла Олександрівна
    Показано, що посилення потреб соціуму в лідерах активізувало дослідження феномену лідерства, розробку і цільове використання засобів, способів і педагогічних технологій підготовки лідерів. Проаналізовано зміст цієї підготовки та обґрунтовано необхідність формування духовності та відповідальності лідерів як важливих її елементів. Розглянуто значення і роль духовності й культури педагога як передумови розвитку духовності потенційного лідера.
  • Ескіз
    Документ
    Духовність і відповідальність спортсмена
    (Вінницький державний педагогічний університет ім. Михайла Коцюбинського, 2018) Зінченко, Ліна Володимирівна; Пономарьов, Олександр Семенович
    Розглянуто необхідність духовного виховання спортсмена. Показано роль виховання у формуванні й розвитку його духовного світу і культури. Розкрито значення духовності як важливого джерела особистої відповідальності спортсмена. Визначено цілі, види й напрями відповідальності як у спортивній діяльності, так і за її межами, у тому числі по завершенні спортивної кар'єри.
  • Ескіз
    Документ
    Формування духовного світу студентства як важливе завдання вищої школи
    (Донецький національний технічний університет, 2017) Грень, Лариса Миколаївна; Чадаєва, К. Ю.
    У статті розкрита роль вищого навчального закладу і педагогів у формуванні духовного світу студентства. Визначено поняття "культура", "духовність", "внутрішній світ особистості". Наведено практичні приклади з реалізації прищеплення молоді загальнолюдських цінностей, самореалізації її творчого потенціалу, реалізації духовних потреб в освітньо-виховному процесі кафедри (на прикладі тематичних вечорів "Колокольный звон пасхальный", роботи літературно-музичної студії; занять з релігієзнавства, етики та естетики).
  • Ескіз
    Документ
    Роль екологізації вищої освіти у формуванні духовно-моральної особистості студентів
    (НТУ "ХПІ", 2017) Черкашина, М. К.
    У роботі наголошено на необхідності формування екологічної культури і професійної підготовки фахівців шляхом встановлення загальної і комплексної екологічної освіти, яка включає в себе не тільки вищу освіту, а й розширення екологічних знань через різні джерела інформації.
  • Ескіз
    Документ
    Духовно-моральний аспект екологічного виховання дітей з обмеженими можливостями
    (НТУ "ХПІ", 2017) Черкашина, Анна Николаевна; Рассоха, О. М.
    В роботі викладені принципи роботи в школі по духовно-моральному та екологічному вихованню школярів та запропоновано форми і методи виховання в питаннях екології в підшефної школи-інтернаті для дітей з обмеженими можливостями.
  • Ескіз
    Документ
    Наслідки порушення морального закону в житті суспільства та в економіці
    (НТУ "ХПІ", 2016) Компанієць, Вікторія
    У статті розглянуто сутність та наслідки порушення Морального закону в житті суспільства та в економіці. Наведено докази дії Морального закону на прикладі історії давньоєврейської цивілізації, які досліджені святителем Миколою Сербським. Обґрунтовано, що причини демографічної кризи, яка відбувається в сучасному суспільстві, викликані кризою духовно-моральною. Доведено, що сучасна економіка, яка базується на порушенні Морального закону, перетворилась в систему, що руйнує особистість і суспільство.
  • Ескіз
    Документ
    Необхідність удосконалення методик формування знань щодо психології безпеки професійної діяльності у фаховій підготовці майбутніх інженерів, психологів та викладачів вищої школи
    (Класичний приватний університет, 2015) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Демідова, Юлія Євгенівна
    У статті обґрунтовано важливість формування знань з психології безпеки професійної діяльності у фаховій підготовці студентів інженерного та психолого-педагогічного профілю. Запропоновано практичні кроки з удосконалення методик формування відповідних знань безпеки діяльності, розвитку стійких навичок безпечних прийомів праці, формування загальної культури безпеки на всіх рівнях виробничого алгоритму.
  • Ескіз
    Документ
    Формирование профессиональной культуры будущего специалиста технического профиля
    (НТУ "ХПИ", 2015) Грень, Лариса Николаевна; Курбанова, Х. Ш.
    В статье раскрыта сущность культуры как конкретно- исторического явления, тесно связанного с понятием «профессиональная культура», раскрыто содержание профессиональной культуры специалиста как системного образования, очерчены компоненты профессиональной культуры и даны их характеристики. Показана роль преподавателя в формировании профессиональной культуры будущего специалиста, необходимая в дальнейшей жизни и деятельности.
  • Ескіз
    Документ
    Мистецтво – шлях до педагогічної культури викладача вищого навчального закладу
    (НТУ "ХПІ", 2015) Коваль, П. М.
    В статті розглядаються питання педагогічної культури як важливої складової викладача вищого навчального закладу, основою якої є мистецтво. Автор визначає мистецтво, як одну із важливих складових навчально-виховного процесу, за допомогою якого відбувається формування у майбутніх фахівців поваги до інших людей, почуття самоповаги, здатності орієнтуватися у світі духовних цінностей в оточуючому середовищі, уміння приймати рішення і нести відповідальність за свої вчинки.