Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Methods and techniques of forming focus on successful professional activity of future managers in a process of training at a university
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Mykhaylychenko, Valentyna; Kobets, Valentin; Semke, Nina
    The article reveals the essence of the concept of “focus on successful professional activity” and the relevance of its formation in future managers in the process of learning at a university. The methods and techniques of its formation are given that were used in the experiment. As part of contextual learning, modelling, the project method, the creating of success situations and other innovative technologies were used. Business Games were held to set goals and understand the strategy and tactics of achieving them. The formation of focus on the successful professional activity of students of the experimental group was accompanied by a focus on academic success, the transformation of a cognitive motive into a professional one, growth of achievement motivation and self-efficacy. This is also characteristic of students in the control group but to a lesser extent.
  • Ескіз
    Документ
    Риск-менеджмент в корпоративном управлении
    (НТУ "ХПИ", 2018) Угленко, Е. П.
    В статье рассматривается понятийный аппарат категории риск-менеджмента и корпоративного управления в условиях современной экономики. На основании анализа наработок ведущих ученых области проведен теоретический обзор специфики риск-менеджмента в корпоративном управлении предприятия. По итогу работы автором сделан вывод относительно роли эффективного риск-менеджмента в системе корпоративного управления.
  • Ескіз
    Документ
    Єдність та протиріччя змісту категорій "ефективність" та "результативність" у межах теорії та практики функціонування соціально-економічної системи
    (Луцький національний технічний університет, 2015) Мороз, Володимир Михайлович
    За результатами аналізу визначень ефективності та результативності, було опрацьовано концептуальні узагальнення щодо особливостей прояву їх категоріального змісту. Наведено результати порівняльного аналізу змістовних характеристик ефективності та результативності у межах теорії та практики функціонування соціально-економічної системи. Стаття містить висновки щодо єдності та протиріч змісту категорій «ефективність» та «результативність».
  • Ескіз
    Документ
    Organization of international cooperation on the university level
    (НТУ "ХПІ", 2015) Kowalski, Paweł
    The article analyzes the problems of international cooperation of universities in the context of history and modernity of their development. The article provides an analysis of the impact of university's international relations towards the quality of its education. In the article thetre is considered the history of formation of Taras Shevchenko National University of Kyiv, as well as its role in the development of higher education in Ukraine. The advantages of international education and its possibilities in development of national higher education systems and discussed the content of the classical model of international cooperation. In addition, the article contains conclusions and generalizations to pass into consideration not only the experience of international universities, including the national traditions and culture of a particular people in building their own system of higher education.
  • Ескіз
    Документ
    Состояние психической готовности в условиях соревновательной деятельности спортсмена-баскетболиста
    (НТУ "ХПИ", 2015) Панфилов, Юрий Иванович; Рочняк, Антон Юрьевич
    В статье рассмотрен процесс подготовки спортсмена к соревновательной деятельности через достижение его оптимального психического состояния посредством механизма саморегуляции. Процесс саморегуляции психических состояний рассматривается как двусторонний характер: устранение негативных для соревновательной деятельности психических состояний и достижение оптимального психического состояния. Авторы излагают показатели оптимального психического состояния спортсмена-баскетболиста. Сложность достижения оптимального психического состояния обуславливается несколькими моментами. В статье поддерживается 3-компонентная структура оптимального психического состояния. Вместе с тем, поскольку мы рассматриваем оптимальное психическое состояние в прикладном плане, с учетом особенностей игровой деятельности баскетболиста выдвигается идея необходимости уточнения его компонентов. В связи с этим предлагается физический, мыслительный и эмоциональный компоненты оптимального психического состояния спортсмена заменить соответственно на: деятельный, мыслительно-анализаторный и эмоционально-сотруднический.
  • Ескіз
    Документ
    Оптимізм майбутнього інженера як умова його успішного особистісно-професійного розвитку
    (Аксіома, 2014) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    У статті досліджено особливості оптимізму, його важливість для успішного особистісного та професійного розвитку. Визначено, що оптимізм розкриває мотиваційну спрямованість особистості на успіх, яка у несприятливих обставинах активізується, розвивається і закріплюється. За допомогою теоретичного аналізу розкриті індивідуально-психологічні детермінанти оптимізму: загальна довіра, особливості сенсожиттєвих орієнтацій та мотивація особистості, які були емпірично перевірені. Емпіричний аналіз свідчить про досить невисокий рівень оптимізму майбутніх фахівців з інженерної діяльності, які песимістично оцінюють свої здібності та вміння, мають низький рівень розвиненості установок на успіх, відсутність віри у свої зусилля та здатність реалізуватися за допомогою особистісних досягнень. Проведений регресійний аналіз довів статистично достовірний внесок у залежну змінну «оптимізм» таких предикторів як, «загальна довіра», «цілі», «локус-життя». На основі цього побудована математична модель прогнозування формування оптимістичного світогляду, який може впливати на успішність навчальної діяльності та професійної підготовки майбутніх фахівців у інженерних галузях. Зроблено висновок, що студенти-оптимісти мають більш високий рівень мотивації досягнення успіху, цілеспрямованості, контролю над власним життям, потенціалу для реалізації цілей у житті в цілому, та навчальній діяльності, зокрема. Отже, оптимізм впливає на продуктивність й ефективність навчальної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Лідерські якості керівника як складова успішної діяльності сучасної організації
    (НТУ "ХПІ", 2014) Нікольська, Юлія Геннадіївна
    Здійснено аналіз та дослідження щодо теми лідерських якостей керівника та впливу на успішну роботу організації. Було розглянуто якості позитивні та негативні керівника та розроблено рекомендації щодо їх поліпшення.