Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Особливості розвитку лідерських якостей майбутніх менеджерів у закладах вищої освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Воробйова, Євгенія Вячеславівна
    Висвітлено особливості розвитку лідерських якостей майбутніх менеджерів в процесі професійної підготовки у вищій школі. Визначено, що застосування тренінгових та ігрових форм в процесі професійної підготовки сприяє розвитку лідерського потенціалу та лідерських якостей майбутніх менеджерів, актуалізує інтерес до практичної діяльності, що сприяє подальшій активності у постійному оволодінні знаннями та використанням їх на практиці в управлінській діяльності. Стаття містить авторське трактування проблематики використання тренінгових та ігрових методів у навчально-виховному процесі з метою розвитку лідерського потенціалу майбутніх менеджерів.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз результатів педагогічного експерименту формування готовності майбутніх менеджерів до адаптивного управління
    (ТОВ фірма "Планер", 2016) Чеботарьов, Микола Корнійович
    Важливою актуальною педагогічною проблемою є організація та проведення педагогічних експериментів, спрямованих на перевірку нових теоретичних припущень та визначення нових напрямів розвитку сучасної вищої освіти. У той же час недостатньо дослідженою лишається проблема організації педагогічного експерименту з формування готовності до адаптивного управління майбутніх менеджерів у процесі їх професійної підготовки. Тому метою статті і є аналіз результатів проведеного педагогічного експерименту формування готовності до адаптивного управління майбутніх менеджерів у процесі їх професійної підготовки. Перевірка ефективності розроблених педагогічних умов здійснювалась під час формуючого експерименту, що проходив у 2007-2015 навчальних роках. Загалом кількість студентів із високим рівнем готовності до адаптивного управління збільшилась на 21,4 % в експериментальній групі, а в контрольній групі – на 12,1 %. Кількість студентів із низьким рівнем готовності до адаптивного управління в експериментальній групі знизилась на 13,8 %, а в контрольній групі – на 9 %. Таким чином, проведений педагогічний експеримент продемонстрував, що розроблені педагогічні умови дозволяють значно підвищити рівень сформованості готовності до адаптивного управління у майбутніх менеджерів. В експериментальній групі порівняно з контрольною за всіма критеріями готовності до адаптивного управління спостерігається значно більша позитивна динаміка зростання їх показників, що характеризує успішність впровадження розроблених педагогічних умов у процес професійної підготовки майбутніх менеджерів у внз.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогіка добра як основа адаптивного управління навчальним процесом
    (НТУ "ХПІ", 2016) Чеботарьов, Микола Корнійович
    Розглядаються особливості підготовки студентів з використанням адаптивних технологій сьогодні, коли все більш помітним стає посилення прагматичного підходу людей не тільки до виконання своїх безпосередніх виробничих завдань і функцій, а й до організації способу життя. Аналізується зв’язок педагогічної технології адаптивного управління з ідеями педагогіки добра та можливостей її успішного застосування в практиці професійної підготовки майбутніх інженерів. Звертається увага на посилення гуманітарної складової освіти. Йдеться перш за все про належне формування їхньої професійної та соціальної компетентності.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми гуманізації вищої школи в Україні
    (НТУ "ХПІ", 2013) Орел, Вікторія Вікторівна
    У статті розглядаються форми і методи підвищення загальної культури студентів-економістів, формування у них творчого підходу до життєвих проблем, надання їхнім фізичним, моральним та інтелектуальним силам діяльнісного стану. Результатом такого самовдосконалення стає сформованість у свідомості людини її особистісної сфери культури - світу культури, який розвиває свої сутнісні потенції у процесі самореалізації.
  • Ескіз
    Документ
    Личностный подход в изучении готовности будущих менеджеров к профессиональной деятельности
    (НТУ "ХПИ", 2014) Кобец, Валентин Николаевич
    В статье рассмотрена сущность личностной готовности студентов-менеджеров к профессиональной деятельности и её структура. В качестве ее характеристики был использован показатель самоэффективности в предметной деятельности. На основе эмпирического исследования показана роль отдельных качеств личности в достижении ею высокого уровня самоэффективности. Таким образом, личностная готовность студентов к будущей профессиональной деятельности выражается в интеграции личностных характеристик студентов в соответствии с уровнем их самоэффективности. Она влияет на организацию их поведения в процессе обучения путем самоконтроля и самоуправления. Для ее целенаправленного формирования необходимо психолого-педагогическое воздействие преподавателей и оказание ими помощи в процессе самопознания студентов и осознания своей Я-концепции.