Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Formation of the leadership position of professionals in higher education institutions
    (LUMEN Publishing House, Romania, 2020) Shelestova, Liudmyla; Kostyria, Iryna; Fedyaeva, Valentina; Brychok, Svitlana; Bohomolova, Maryna; Tomashevska, Iryna
    The article theoretically substantiates, develops and experimentally verifies pedagogical conditions for forming the leadership position of future engineers in higher education institutions of technical profile. The concept of the leadership position of a future engineer was first defined as a conscious willingness to fulfill the role of a leader and the totality of all relations of his personality to the reality formed in a certain system of group relationships generated by this awareness. The basic components of a leadership position are defined: motivational-value, cognitive, activity and personal. It is experimentally proved that pedagogical conditions of formation of the leadership position of the future engineer in the institution of higher technical education are: involvement of students in practical independent activity, which involves the application of organizational, communicative, cognitive, reflexive skills and causes the manifestation of their leadership; modeling of profession-ally oriented tasks, which require students to choose the best ways of leadership influence in situations of dialog and group interaction; nurturing a valuable attitude to leadership in out-of-class and classroom work. The model of realization of pedagogical conditions of formation of the leadership position of future engineers in institutions of higher technical education has been developed, which includes the purpose, methodological approaches, methodological support of the realization of pedagogical conditions, estimation of levels of formation of leadership position in future engineers. The special importance of the complex and consistent introduction of pedagogical conditions in work with future engineers is shown.
  • Ескіз
    Документ
    Формування лідерської позиції майбутніх інженерів у вищих технічних навчальних закладах
    (Вінницький державний педагогічний університеті ім. Михайла Коцюбинського, 2018) Костиря, Ірина Валентинівна
    Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.07 – теорія і методика виховання. – Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Вінниця, 2018. У дисертації теоретично обґрунтовано, розроблено та експериментально перевірено педагогічні умови формування лідерської позиції майбутніх інженерів у закладах вищої освіти технічного профілю. В дисертації вперше визначено поняття лідерської позиції майбутнього інженера, як усвідомленої готовності до виконання ролі лідера та сукупності всіх відносин його особистості до дійсності, що склалася в певну систему групових взаємовідносин, породжених цим усвідомленням. Базовими компонентами лідерської позиції визначено: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, діяльнісний і особистісний. Експериментально доведено, що педагогічними умовами формування лідерської позиції майбутнього інженера у закладі вищої технічної освіти є: залучення студентів у практичну самостійну діяльність, що передбачає застосування організаційних, комунікативних, когнітивних, рефлексивних умінь і зумовлює прояв їх лідерської позиції; моделювання професійно-орієнтованих завдань, що вимагають від студентів вибору оптимальних способів лідерського впливу у ситуаціях діалогічної та групової взаємодії; виховання ціннісного ставлення до лідерської позиції в позааудиторній та аудиторній роботі.
  • Ескіз
    Документ
    Форми та методи підготовки інженерів-електриків в Україні
    (НТУ "ХПІ", 2016) Демідова, Юлія Євгенівна; Тверитникова, Олена Євгенівна
    Розглянуто визначальні ознаки формування системи вищої електротехнічної освіти України в ХХ ст. Досліджено структурні зміни підготовки фахівців-електриків в провідних вищих технічних навчальних закладах України. На залученні нормативно-правових документів показано етапи формування технічної освіти, підкреслено позитивні та негативні ознаки кожного етапу. Висвітлено особливості організації навчального процесу, виробничої практики, науково-дослідної роботи, створення нових спеціальностей, кафедр, факультетів, філій.