Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Philosophical-Psychological, Pedagogical-Managerial Aspects of "Qualitative" Formation of Future Specialists of All Levels of Training and Specialties in the Conditions of Technical University
    (Shiny World Corporation, Canada, 2022) Ihnatiuk, O. A.; Kostyria, I. V.; Koss, A. M.
    The study is devoted to such topical issues in the theory and methodology of education and pedagogy of higher education as the training of future leaders, namely the formation and development of leadership qualities of students in technical universities. On the topic of the study, the authors analyzed the literature of leading scientists in the field of philosophy, psychology and pedagogy, identified features of the formation of leadership in the student environment. The study reveals the seven most important criteria that form the core of the personality of the future specialist leader. The use of these seven criteria of personality development of the future specialist in technical universities requires a combination and adaptation of traditional approaches to education and the latest pedagogical technologies. This is aimed not just at introducing certain forms and methods of work into the educational process, but at creating a specially organized professional environment in which future professionals have opportunities for professional and personal growth through conscious change and transformation of both the environment and themselves. In the process of personal change, the student's historical "I" is as close as possible to his logical "I" and is held by the latter with the help of Onto In-Se. This is how the future specialist acquires leadership qualities, first of all: cognitive, communicative, organizational, moral and volitional and reflexive skills. It is established that through the development of conceptual and creative thinking of the student it is possible to influence the formation of his critical "I" as a necessary attribute of leadership: the ability to listen and hear, understand and act.
  • Ескіз
    Документ
    The role of the teacher in the educational process
    (2021) Akopiants, Nunu; Hrytsenko, Maria
  • Ескіз
    Документ
    Pedagogical culture of the teacher
    (2021) Akopiants, Nunu; Kocharian, Anzhelika
  • Ескіз
    Документ
    The development of Leadership through history
    (2021) Quarouach, Ghita
  • Ескіз
    Документ
    Формування лідерських якостей у майбутніх офіцерів Національної гвардії України
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Лебедик, Леся; Стрельніков, Віктор
    У статті розглянуто нове розуміння сутності феноменів “лідерство” і “лідерські якості” та теоретичні засади формування лідерських якостей шляхом індивідуального підходу в навчанні майбутніх офіцерів Національної гвардії України. Запропоновано до означених теоретичних засад віднести інтегрованість індивідуального навчання у професійну діяльність майбутніх військових-лідерів, узгодженого зі стратегічним напрямком розвитку Національної гвардії України. Визначено, що підготовка майбутніх офіцерів до лідерства у військовому колективі є соціально-педагогічною системою, яка сприяє опануванню курсантами трьома базовими лідерськими навичками: проведенні діагностування рівня розвитку підлеглих, гнучкістю й партнерством. З’ясовано, що шляхом організації індивідуального навчання офіцерів-лідерів формуються ще три базові навички лідерства “в собі” – кидати виклик прийнятим обмеженням, визначати рівні своєї влади й співробітничати заради успіху. Доведено, що ефективне формування лідерських якостей має відбуватися на всіх чотирьох рівнях: з управління собою; окремими підлеглими; військовим підрозділом (командою) і військовою організацією.
  • Ескіз
    Документ
    Науково-дослідницька робота як засіб формування лідерських якостей курсантів Національної гвардії України
    (НТУ "ХПІ", 2017) Тробюк, Н. Ю.; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    У статті проведений аналіз науково-дослідницької роботи курсантів Національної гвардії України та формування у них лідерських якостей в системі науково-дослідницької роботи. Визначено форми у яких проводиться науково-дослідна робота курсантів та складові, які спрямовані на досягнення результату.
  • Ескіз
    Документ
    Leadership as a systemic competence of future competitive expert
    (НТУ "ХПІ", 2016) Ignatyuk, Olga; Lastovets, Natalia
    The article is dedicated to improving the quality of the preparation of future competitive engineers in higher education. The paper presents the author's view of the structure and criteria of leadership competencies. The focus is on the ways to develop leadership competencies in the academic environment and modern methods for assessing leadership skills. The significance of leadership as a systemic competence of the future specialist was introduced on the basis of the theoretical and practical experience in pedagogy, psychology and management. The results of psychological and pedagogical research on leadership competencies development of future professionals in the academic environment of the technical university are discussed in the article.
  • Ескіз
    Документ
    Вимоги до професійно важливих та особистісних якостей у становленні майбутнього командира керівником та лідером військового підрозділу
    (НТУ "ХПІ", 2016) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Мартиненко, Олександр Михайлович
    Статтю присвячено проблемі підвищення якості фахової підготовки майбутніх офіцерів до військово-професійної діяльності. У центрі уваги перебувають питання визначення вимог до професійно важливих та особистісних якостей у становленні майбутніх командирів керівником та лідером військового підрозділу. Визначається зміст професійно важливих й особистісних якостей майбутніх офіцерів і сутність форм роботи, які повинен проводити командир, для того, щоб стати ефективним керівником, сформувати лідерські якості.
  • Ескіз
    Документ
    Психолого-педагогічний потенціал фізичної культури і спорту у вихованні навичок лідерства студентів вищих навчальних закладів
    (НТУ ХПІ", 2016) Тіняков, Артем Олександрович
    У статті аналізуються можливості та шляхи реалізації психолого-педагогічного потенціалу фізичної культури і спорту у вихованні лідерства студентів вищих навчальних закладів. Середовище фізичної культури і спорту має величезний виховний потенціал, а лідерство є одним із головних ознак фізкультурно-спортивної діяльності. У статті проаналізовано процес фізичного виховання і занять спортом у вищих навчальних закладах з позиції впливу на розкриття лідерського потенціалу, формування лідерських здібностей та навичок студентів. Конкретизовано лідерські навички, що формуються у студентів під час фізичного виховання і занять спортом та необхідні для цього організаційно-педагогічні умови.