Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Технологія вдосконалення професійної компетентності педагогічних працівників в умовах підвищення кваліфікації
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Грень, Лариса Миколаївна; Панфілов, Юрій Іванович; Єрьоменко, Тетяна
    У статті розкрито суть таких понять, як “компетентність”, “професійна компетентність”, “технологія”; доведено, що удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників під час підвищення кваліфікації відбувається за допомогою технології, складовими якої виступають лекційні, семінарські заняття, тренінги; визначено суттєві відмінності методики проведення лабораторних і практичних занять із природничих дисциплін, методики проведення гуманітарних та суспільних дисциплін у досягненні основних навчальних цілей та методики викладання юридичних дисциплін у закладах вищої освіти; розкрито важливість набутих знань із надання соціально-психологічних та корекційних послуг студентам з особливими освітніми потребами та практичного їх застосування у практиці закладів вищої освіти; доведено ефективність обраної технології для слухачів курсів підвищення кваліфікації у їх подальшій педагогічній діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Ментальні карти як інноваційний спосіб організації інформації в навчальному процесі вищої школи
    (Інститут інформаційних технологій і засобів навчання Національної академії педагогічних наук України, 2018) Романовський, Олександр Георгійович; Гриньова, Валентина Миколаївна; Резван, Оксана Олексіївна
    Стаття присвячена проблемі застосування у навчальному процесі вищої школи інноваційного способу організації інформації – ментальних карт. Представлено аналіз наукових підходів до теорії радіанного мислення та досвід використання ментальних карт у плануванні, оцінці та навчальному процесі. Визначено можливості майндмеппінгу у процесі слухання та записування студентами лекції, а також аналізу та доповнення лекційного матеріалу під час самостійної індивідуальної та колективної роботи, організованої із застосуванням хмарних сервісів. Визначено альтернативність використання ручного та програмного майндмеппінгу, зокрема програми Freemind. Зроблено висновок про те, що використання ментальних карт дозволяє оптимізувати процес конспектування, впливає на якість запам’ятовування інформації, надає їй особистої значущості та системності.
  • Ескіз
    Документ
    Психологічний зміст інноваційної освіти в технічному університеті
    (НТУ "ХПІ", 2015) Гура, Тетяна Віталіївна
    В статті приділено увагу значимості викладання психолого-педагогічних дисциплін у студентів технічного та економічного профілю в умовах технічного вузу. Наголошено на сучасних вимогах до конкурентоспроможного фахівця технічного університету. Визначено роль психолого-педагогічної компетенції у формуванні особистості студента технічного вузу. Висвітлено необхідність надання професійних знань в області психології та педагогіки майбутньому професійному інженеру, технологу та економісту, яка допоможе йому правильно сформувати команду в організації. Відмічено роль гуманістичної психології у впровадженні в навчально-виховний процес професійної підготовки особистісно-орієнтованого підходу. Особливе значення присвячено інноваційним психолого-педагогічним вимогам до проведення лекцій, які сприяють формуванню психолого-педагогічної компетенції у студентів технічних університетів.Акцентовано увагу на принципах дидактики: научності, зв'язку теорії з практикою, спрямованості навчання на реалізацію мети освіти, доступності, наочності. Приділено увагу поняттю «позитивне мислення».
  • Ескіз
    Документ
    Взаємодія класичних та інноваційних методів навчання як фактор особистісного розвитку майбутнього фахівця
    (НТУ "ХПІ", 2014) Пігарєва, Карина Валеріївна
    Стаття присвячена актуальним перспективам взаємодії традиційних та інноваційних методів навчання студентів. Проведено аналіз класичного та інноваційного методичного інструментарію, що використовується викладачами. Обґрунтовані переваги застосування синтезу класичних та інноваційних методів в порівнянні з переважанням одного з цих типів в процесі підготовки майбутніх фахівців.
  • Ескіз
    Документ
    The German enlightenment and its influence upon the Romanian literature
    (НТУ "ХПІ", 2013) Ciornei, Catrina-Alexandra
    Simion Bărnuţiu is considered the first professor to lecture in the Romanian language academical courses on philosophical topics. The book is a veritable philosophical periplus, belonging to a road-opener. Simion Bărnuţiu chooses the influences, proving himself permeable to models but not enslaved to them.