Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 29
  • Ескіз
    Документ
    Трансформаційне лідерство та його роль у формуванні лідерських якостей майбутніх психологів у закладах вищої освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Хазієв, Арсеній Вадимович
    У статті розглянуто витоки походження трансформаційного лідерства та його роль у формуванні лідерських якостей майбутніх психологів у закладах вищої освіти; розкрито важливість причин трансформаційного лідерства для організації, наведено імена представників-основоположників концепції трансформаційного лідерства; обґрунтовано трансформаційне лідерство в психології як підхід, спрямований на зміну і розвиток послідовників через натхнення, мотивацію та індивідуальну підтримку; наведено причини важливості трансформаційного лідерства для організації (підвищення мотивації та залученості, розвиток інновацій, покращення командної роботи, підтримка індивідуального розвитку, створення позитивної культури); розглянуто основні елементи трансформаційного лідерства (харизма, натхненна мотивація, інтелектуальна стимуляція, індивідуальний підхід); розкрито ключові аспекти та методи формування лідерських якостей у майбутніх психологів (самооцінка та саморефлексія, комунікативні навички, емоційний інтелект, організаторські здібності, мотивація та прагнення до самореалізації, навчання та розвиток); обґрунтовано причини важливості емоційного інтелекту для трансформаційного лідера (розуміння та управління емоціями, побудова довіри та співпраці).
  • Ескіз
    Документ
    Особливості професійної підготовки здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей в умовах надзвичайного віддаленого навчання (на прикладі класичного та технічного університетів)
    (Харківський національний університет імені B. H. Каразіна, 2020) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Комишан, Анатолій Іванович; Бикова, М. В.
    У статті розглядається проблема організації професійної підготовки здобувачів вищої освіти педагогічного профілю в умовах надзвичайно віддаленого навчання на прикладі класичного та технічного університетів. Авторами з’ясована сутність термінологічного поля дослідження «онлайн освіта», «мобільне навчання», « надзвичайне віддалене навчання» та схарактеризовано їхні ознаки. Спираючись на наукові узагальнення та результати емпіричних досліджень виокремлено суттєві ознаки організації професійної підготовки здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей в умовах класичного та технічного університетів, названий алгоритм певних дій, що сприятиме досягненню успіху в освітній діяльності й названі його складові. Схарактеризовано необхідність встановлення контакту між усіма учасниками освітнього процесу; необхідність встановлення пріоритетів при визначенні навантаження студентів навчальним матеріалом; необхідність реалізації компетентнісного підходу в організації самостійної роботи студентів; необхідність застосування технології співпраці; необхідність обрання та застосування хмарних інструментів віртуальної взаємодії учасників освітнього процесу. У ході анкетування й опитування здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей класичного та технічного університетів було встановлено особливості організації професійної підготовки майбутніх педагогів вищої школи в умовах надзвичайного віддаленого навчання, їхній вплив на успішність здобувачів вищої освіти в професійній підготовці та мотивацію до навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Innovative policy of the state to improve the system of incentives for the work of lecturers in the institutions of higher education of Ukraine
    (Pomeranian University in Słupsk, Poland, 2020) Hren, L. M.
    Ensuring the functioning and development of the education sector, its selfregulation at the national, regional and local levels requires state intervention through the implementation of an appropriate innovative educational policy; it has been proved that the issue of finding effective tools for motivating scientific and pedagogical personnel to activate and improve scientific pedagogical activity requires an innovative nature of state policy, and a rational personnel policy in a higher education institution will positively affect an increase in the institution's prestige as an employer, and optimize the motivational system.
  • Ескіз
    Документ
    Психолого-педагогічні умови формування професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей
    (Видавництво "ТК Меганом", 2015) Мовчан, Яна Олександрівна
    Підкреслено важливість формування професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей. Зроблено акцент на підготовці майбутніх інженерів та професійно-особистісних вимог до них. Запропоновано поняття професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей та її структурні компоненти з показниками. Розглянуто категорію психолого-педагогічні умови та їх вплив на формування професійної соціалізації майбутніх інженерів. Запропоновано дефініцію "психолого-педагогічні умови". Визначено психолого-педагогічні умови формування професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей. Розглянуто можливі способи реалізації визначених психолого-педагогічних умов. Запропоновано шляхи щодо розробки програми реалізації визначених психолого-педагогічних умов формування професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей.
  • Ескіз
    Документ
    Qualitative professional training of future rescuers as the key to increasing society and state security
    (National University of Civil Defence of Ukraine, 2021) Hren, L. M.; Koshkarov, Yu.
    The article reveals the essence of such concepts as: "the sphere of civil defence", "professional activity", "professional training", "self-esteem", "motivation", "motivation to succeed"; based on the analysis of the scientific literature, it was found that most of the works of scientists are devoted to the study of professional capacity of personnel during the elimination of the causes and consequences of emergencies; it is proved that the quality of professional training of future rescuers depends on the formation of their focus on successful professional activities, which implies the disclosure of human potential in the process of his professional development and selfdevelopment; the technology of formation of orientation of students on successful professional activity of future rescuers is offered; proved the important role of working on their own self-concept for self-realization and benefit society and the state.
  • Ескіз
    Документ
    Мотиваційні предиктори спрямованості особистості
    (Рівненський державний гуманітарний університет, 2017) Богдан, Жанна Борисівна; Підбуцька, Ніна Вікторівна
    Стаття присвячена аналізу особливостей реалізації у професійній діяльності. Розглядається феноменологія поняття "діяльність", "професійна діяльність". Досліджуються особливості прояву професійної мотивації, рівнів розвитку її видів шляхом порівняння респондентів різних видів провідної діяльності. Визначаються мотиваційні предиктори таких видів спрямованості особистості, як професійна, емоційна, інтерактивна. Головними предикторами загальної спрямованості встановлено: загальної спрямованості – внутрішня мотивація, емоційної спрямованості – зовнішня позитивна та негативна мотивація. Узагальнено місце мотиваційних установок у спрямованості особистості.
  • Ескіз
    Документ
    Морально-етичні аспекти пристосуванства у перші роки після встановлення радянського режиму: на прикладі керівництва об’єднання "Дунсукно" (за матеріалами ДПУ)
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Кабачек, Володимир Вікторович
    Дана стаття присвячена морально-етичним аспектам конформізму. Як приклад використано характеристики лідерів (формальних і неформальних) місцевого промислового об’єднання «Дунсукно» за матеріалами ДПУ.
  • Ескіз
    Документ
    Управління собою як чинник життєвого успіху
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр Семенович; Ніколає, Іліаш
    Розглянуто сенс і характерні особливості феномену управління «людиною» самою собою. Показано, як рівень розвитку цієї здатності впливає на ефективність професійної діяльності людини, а відтак і на досягнення нею свого життєвого успіху. Проаналізовано загальну структуру особистісного самоврядування. Теоретичні положення статті перевірені експериментальним визначенням рівня розвитку здатності студентів управляти собою. Порівняно ці характеристики майбутніх інженерів і гуманітаріїв. Доведено, що професійний вибір неістотно впливає на цю здатність, а вирішальними чинниками постають мотивація і розвиненість морально-вольових якостей.
  • Ескіз
    Документ
    State management of the higher education quality: management at the level of personality
    (Agenda Publishing House, United Kingdom, 2017) Moroz, Svitlana A.; Moroz, Volodymyr M.
    The article defined the directions of state management of the higher education quality, with taking into account peculiarities of manifestation (perception) of its contents on the individuality level. The article draws attention to the importance of aim to obtain higher education for ensuring its quality and also determined the place and role of the state in the corresponding process. In addition, the article determines the place and role of career guidance work in the system of higher education quality assurance, and presents a list of basic normative legal documents, which regulate relevant field of work. The article contains proposals for improving the normative legal mechanism of state management of the higher education quality.
  • Ескіз
    Документ
    Свобода совісті як детермінанта розвитку системи трудового потенціалу держави
    (Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, 2012) Мороз, Володимир Михайлович
    Викладено результати аналізу напрямів взаємозв'язку (співвідношення) сфери свободи совісті із системою трудового потенціалу особистості в контексті участі держави в розвитку світоглядних орієнтацій суспільства та його трудових можливостей. Розміщено концептуальні узагальнення щодо змісту категорії свободи coвicтi та взаємодії з людським "Я". Надано рекомендації щодо можливих напрямів державної політики у cфepi розвитку трудового потенціалу.