Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 27
  • Ескіз
    Документ
    Error-Oriented Motivation of Turkish Students During their Adaptation to a Foreign University
    (Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020) Pidbutska, N. V.; Knysh, A. Ye.
    The article deals with the problem of error-oriented motivation of Turkish students during the adaptation process to a foreign university (on an example of a Ukrainian university). Research was conducted on two samples of first year students: 45 Turkish and 61 Ukrainian students. An error-oriented motivation questionnaire and survey were used to identify strategies for student response to mistakes and the main problems of adaptation. It was determined that Turkish students are more likely to use a Learning from mistakes strategy and are more exposed to such adaptation problems as communication problems with the administration, difficulties in adapting to the new social environment, and emotional problems.
  • Ескіз
    Документ
    Connection between personal perfectionism and efficiency of students’ learning activities
    (Foundation Pro Scientia Publica, Poland, 2020) Romanovskyi, O. G.; Pidbutska, N. V.; Shtuchenko, I. Ye.; Knysh, A. Ye.
    The level of learning efficiency of students depends on the pace of learning, the quality of learning, the ability to generalize and synthesize new information. Positive statistically significant correlations were found between perfectionism and student learning efficiency.
  • Ескіз
    Документ
    Conditions for the subject of management's effective leadership potential development
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Chudnivets, A. S.; Moroz, Volodymyr M.
  • Ескіз
    Документ
    Комунікативні властивості студентів-психологів, схильних до лідерства
    (Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Книш, Анастасія Євгенівна; Богдан, Жанна Борисівна; Чебакова, Юлія Григорівна
    Дослідження присвячене темі комунікативних властивостей студентів-психологів, що схильні до лідерства. Тема дослідження зумовлена популярністю спеціальності "Психологія", що зростає, і необхідністю вдосконалення освітніх програм не тільки в напрямі забезпечення ключових фахових компетентностей, а й у напрямі розвитку soft skills, до яких відносяться лідерство та комунікативні здібності. Акцент робиться на необхідності визначення особливостей комунікативних особливостей майбутніх психологів схильних до лідерства з метою подальшої розробки індивідуалізованих програм розвитку лідерства студентів цього професійного напрямку.
  • Ескіз
    Документ
    Методика використання інноваційних технологій навчання при підвищенні кваліфікації лікарів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Романовська, Олена Олександрівна; Бандурян, Вікторія
    Розглянуто питання нормативно-правового забезпечення освітнього процесу в післядипломній освіті лікарів, доведено необхідність її модернізації за рахунок впровадження інноваційних технологій навчання. Експериментально підтверджено ефективність безперервного професійного розвитку лікарів завдяки використанню методів кейсів, тренінгів та портфоліо. Зазначено перспективи щодо вдосконалення якості в системі післядипломної освіти лікарів за рахунок впровадження технологій та методик інноваційного навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Лідерські якості майбутніх викладачів закладів вищої освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Лютий, Микола
    В статті наводяться результати дослідження лідерських якостей майбутніх викладачів закладів вищої освіти. Представлено опис груп лідерських якостей, які необхідні майбутньому викладачу для початку професійної діяльності та подальшого особистісного та професійного зростання, зокрема виділено: когнітивні (проблемна орієнтованість мислення, креативність); індивідуально-психологічні (відкритість, приємність, нервово-психічна стійкість, мотивація досягнення успіху, схильність до лідерства); соціально-психологічні (емоційна самосвідомість, управління емоціями, самомотивація, емпатія, соціальні навички); морально-ціннісні (чесність, справедливість). Представлено аналіз результатів опитування та тестування магістрантів – майбутніх викладачів закладів вищої освіти, який засвідчив переважання середнього рівня розвитку всіх лідерських якостей, що розглядаються в дослідженні. В якості перспективного напрямку дослідження виділено розробку програми розвитку лідерських якостей майбутніх викладачів закладів вищої освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Реформування системи підготовки молодих викладачів в НТУ "ХПІ" на основі досвіду університету Оксфорд Брукс в рамках програми "розвиток лідерського потенціалу університетів України"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Сокол, Євген Іванович; Романовський, Олександр Георгійович; Гура, Тетяна Віталіївна; Книш, Анастасія Євгенівна; Панфілов, Юрій Іванович; Тіняков, Артем Олександрович
    В статті розглянуто проблему адаптації закордонного досвіду функціонування університетів до українських реалій на прикладі кейсу Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». Окрему увагу приділено питанням співпраці між українськими та британськими університетами в рамках програми Розвитку лідерського потенціалу університетів України при реалізації проекту «Реформування системи підготовки молодих викладачів». Проаналізовано особливості програм розвитку наукових та науково-педагогічних працівників в університеті Оксфорд Брукс. Представлено результати впровадження британського досвіду в діяльність НТУ «ХПІ» для забезпечення інституційних змін.
  • Ескіз
    Документ
    Уявлення учасників освітнього процесу закладу вищої освіти про показники лідерської компетентності майбутнього викладача
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Лютий, Микола
    В статті розглянуто поняття «лідерська компетентність» в контексті діяльності викладача закладу вищої освіти як особистісне утворення, що забезпечує професійну успішність та прагнення до саморозвитку. На основі теоретичного аналізу продемонстровано, що основними структурними компонентами лідерської компетентності є лідерські якості, знання, уміння та цінності. Визначено, що базовим структурним елементом лідерської компетентності є лідерські якості, які забезпечують спрямованість особистості на подальший саморозвиток лідерських знань та умінь. Висвітлено результати дослідження за участі викладачів закладів вищої освіти та магістрантів (майбутніх викладачів з педагогіки вищої школи), що присвячене вивченню уявлень респондентів про показники лідерської компетентності. Якісний аналіз проведеного дослідження вказує на те, що майбутні викладачі вищої школи мають досить стереотипні уявлення про лідерську компетентність, при цьому вони не враховують велику кількість її значущих показників.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток психологічної культури викладачів закладів вищої освіти на курсах підвищення кваліфікації
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Шаповалова, Владислава
    У статті представлено результати теоретико-емпіричного дослідження психологічної культури викладачів вищих навчальних закладів. Розглянуті основні характеристики цього психологічного явища. Обґрунтовано значення психологічної культури у професійній діяльності викладачів ЗВО. У статті наводиться спосіб розвитку та формування рівня психологічної культури викладачів. Результати дослідження можуть представляти інтерес при розробці програм для підвищення кваліфікації викладачів.
  • Ескіз
    Документ
    Future Engineers’ Psychological Readiness for Common Competencies Development in the Process of Studying "Professional Psychology"
    (Південноукраїнський національний педагогічний університет ім. К. Д. Ушинського, 2017) Pidbutska, N. V. ; Knysh, A. Ye.; Chala, Yulia
    The paper deals with the issue of psychological readiness of engineering students for the development of common competencies while studying the course "Professional Psychology". As an alternative to the existing education system, which provides classical social and humanities courses in the engineers’ curriculum, it is proposed to create integrative courses that place social studies and humanities in a profession-related context. The aim of the article is to evaluate the psychological readiness of future engineers for the development of common competencies through the "Professional Psychology" training. 30 students participated in the study (18 boys, 12 girls). Research methods are as follows: survey, statistical methods of data processing (Wilcoxon test for paired samples, factor analysis). According to the results of the study, having studied the course the students show a statistically significant increase in the self-assessment of such competencies as the ability to learn and master knowledge, generate new ideas, plan and manage time, make decisions. They also demonstrated positive attitude to the course, understanding its importance for the development of common competencies and readiness for further self-development.