Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми професійної підготовки майбутніх інженерів-механіків авіаційного профілю в умовах вищої школи
    (Українська інженерно-педагогічна академія, 2014) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Панченко, О. І.
    Cтаттю присвячено проблемам професійної підготовки майбутнього інженера-механіка в умовах вищої школи. У полі зору перебувають питання визначення структури, змісту і характеру професійно-соціальних компетенцій інженера-механіка авіаційного профілю. Для їхнього визначення застосовано метод експертних оцінок та анкетування різних груп респондентів від студентів до викладачів. На підставі проведених педагогічних досліджень виявлено розбіжності в розумінні вагомості професійних якостей інженерів-механіків суб’єктами навчання та роботодавцями. Визначено складові професійно важливих якостей інженера-механіка авіаційного профілю у вигляді сукупності компетенцій: загальнонаукових, професійних, інструментальних, соціально-особистісних. Встановлено, що подальших досліджень потребують шляхи і засоби формування та розвитку професійних компетенцій і професійної культури майбутніх інженерів-механіків.
  • Ескіз
    Документ
    Методика діагностики професійно значущих якостей педагога-лідера
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Дубініна, Оксана Миколаївна; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    У статті запропоновано діагностичну методику визначення рівня сформованості професійно значущих якостей педагога-лідера на підставі системно-квалітативного підходу, що поєднує в собі системність і принципи квалітології. Наведено визначення сформованості якостей за кожною сферою окремо: емоційно-вольовою, професійно-діяльнісною, когнітивно-пізнавальною, міжособистісних відносин та сферою самовідношення. Авторами виконано розрахунок загального рівня сформованості усіх якостей, що належать до п’яти означених сфер з використанням математичного апарату матричного обчислення. Теоретично обґрунтовано факторно-критеріальну модель педагога-лідера з детальним аналізом усіх блоків, з яких вона складається. Виокремлено та схарактеризовано рівні сформованості професійно значущих якостей педагога-лідера: високий, середній та низький.
  • Ескіз
    Документ
    Образ майбутньої професії інженера
    (НТУ "ХПІ", 2017) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Семенихіна, К. Ю.
    У статті розкриваються особливості професії інженера та проблема уявлення студентів-інженерів щодо майбутньої професії. Дається визначення поняттю інженер, з додаванням психограми. Виявлено особливості уявлень студентів про особистісні якості, знання та основні види діяльності інженера-електрика.
  • Ескіз
    Документ
    Анализ профессионально важных качеств будущих инженеров
    (Society for Cultural and Scientific Progress in Central and Eastern Europe, 2015) Подбуцкая, Нина Викторовна
    В статье раскрыты современные требования к личности инженера, включающие не только профессиональные знания, умения и навыки, а также профессионально важные качества, связанные с индивидуально-психологическими особенностями личности. Цель статьи – анализ профессионально важных качеств будущих инженеров и выявление их соответствия требованиям профессии. Сделан теоретический анализ отраслевых стандартов, психограмм, результатом которого стало выделение шесть групп профессионально важных качеств: мнемические, волевые, интеллектуальные, эмоциональные, аттенциональные и моторика. Для выявления представлений профессионально важных качеств проведено анкетирование будущих и работающих инженеров. Выявлено, что инженеры-выпускники достаточно адекватно представляют свою профессиональную деятельность и требования, выдвигаемые к ним. Проведены методики «Направленность на вид инженерной деятельности» О. Б. Годлинник, «Исследование представлений субъекта труда о необходимых для выбранной деятельности свойствах личности». Наиболее выраженным видом направленности диагностирован проектно-конструкторский, в то время, как научно-исследовательская и организаторская выражены крайне минимально. Среди профессионально важных качеств, по мнению инженеров выпускных курсов, должны доминировать имажинитивные, мыслительные и аттенционные. Полученные данные могут быть применены при разработке программы психологического сопровождения технического образования.
  • Ескіз
    Документ
    Професійно важливі якості в контексті професіоналізму керівника правоохоронних органів України
    (НТУ "ХПІ", 2014) Бойко-Бузиль, Ю. Ю.
    Статтю присвячено висвітленню питання професійно важливих якостей в рамках проблеми професіоналізму керівників правоохоронних органів України як основного суб’єкта управління діяльністю організації. Зокрема, наведено основні концептуальні засади розуміння професіоналізму як свідчення того, що якість праці, професійна компетентність та спроможність є визначальним чинником результативності та успішності функціонування керівної ланки правоохоронних органів України. Обґрунтовано особистісно-діяльнісну парадигму, компетентнісний та проактивний підходи, що обумовлюють ефективну індивідуальну професіоналізацію керівників правоохоронних органів України. Надано тлумачення професійно важливих якостей, розкрито головні якості сучасного керівника та окреслено вектори модусу професіоналізму керівників правоохоронних органів України.