Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss
Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".
Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Підготовка управлінських кадрів у системі післядипломної освіти як необхідна умова реалізації їх функцій в державному управлінні(Національний університет цивільного захисту України, 2022) Грень, Лариса Миколаївна; Грабар, Наталія СергіївнаУ статті визначено, що дієвим інструментом впливу на кадровий потенціал держави виступає освітня політика; підкреслено, що важлива роль у вдосконаленні професійної підготовки державних службовців належить післядипломній освіті, що входить до структури освіти України; обґрунтовано, що професійна діяльність державних службовців потребує від індивіда наявності певних якостей, які необхідні для продуктивної діяльності державного управління; надано опис програми «Інструментальні аспекти демократичного лідерства: відповідь на виклики сучасності», розробленої авторами і затвердженої Національним агентством України з питань державної служби, реалізованої авторами на курсах підвищення кваліфікації Міжгалузевого інституту підвищення освіти Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», діяльність якого має велике значення у системі післядипломної освіти України.Документ The public administration and environmental tourism(2021) Hren, L. M.; Naden, E. V.; Aliieva, P. I.; Husarov, K. A.; Stankevych, S. V.; Koroleva, E. N.; Matsyura, M. V.The authors developed an ecological and management approach to internal and external ecological tourism based on the existing network of specially protected natural areas – national parks and reserves in Ukraine. Analysis of the current condition of tourism in national parks shows the need for more effective public administration of environmental tourism and recreation in the two following areas: creating conditions for the development of regulated environmental tourism and recreation; minimizing the negative impact of tourism and recreation on natural complexes and historical and cultural objects. The authors draw attention to the fact that it is essential to understand the role of ecotourism public administration and its social responsibility for nature’s fate. Accordingly, the authors proproposed a set of priorities to ensure the effective public administration of ecological tourism in specially protected natural areas.Документ Взаимодействие института государства и институции университета: единство и противоречия между государственным управлением и университетским развитием(Institutul Internațional de Management Imi-Nova, 2018) Мороз, Владимир Михайлович; Мороз, Светлана АнатольевнаIn the article presented the results of author's critical rethinking of the place and role of the state in managing of the development of institute of higher education as the institutional formation of society. Consideration of interdependence between State Institute and the Institutions of University, in the context of dialectics of their relationship and contradictions, made it possible for author to formulate conclusions in respect to the content of the main directions of subject’s of public administration influence on the Institutions of University.Публікація Biosafety in Ukraine as a socially significant national interest(Asociaţiunea Transilvană pentru Literatura Română şi Cultura Poporului Român - ASTRA, 2022) Grybko, O. V.; Hren, L. M.; Romanovskyi, O. G.; Chebotarev, Mykola; Hrabar, NataliiaThe study considers approaches to defining the essence of the “national interest” concept, taking into account its genesis and the presence of two approaches to its understanding – idealistic and realistic. It is established that the national interest can be called the goals and objectives of state domestic and foreign policy, the implementation of which ensures progressive democratic development, as well as safe living conditions and welfare of its citizens. For constructive and detailed research of the specified object special methods were used: sociological interrogation, analysis and synthesis, generalization, forecasting and modeling, formal-logical, comparative-legal etc. With the help of a systematic approach, structural-functional, comparative and institutional methods the conclusions of the article were formed. As part of the creative team for research, a sociological study was conducted on the implementation of national interests in Ukraine, which allowed to establish that the least guaranteed among the national interests by respondents consider ecological and biological safety. A number of factors have been identified that make the provision of biosafety a matter not of single country but many countries. In pursuance of one of the items of the Decision of the National Security and Defense Council of Ukraine “On challenges and threats to national security of Ukraine in the environmental sphere and priority measures to neutralize them”, a functional basis for biosafety is proposed, and an algorithm to identify and respond quickly to potential biological threats.Документ Управління професійно-технічною освітою на державному та регіональному рівнях: зарубіжний досвід(Університет митної справи та фінансів, 2019) Грень, Лариса МиколаївнаНа підставі досвіду економічно розвинених країн (Сполучених Штатів Америки (США), Німеччини, Франції, Канади) з’ясовано, що є пряма залежність темпів удосконалення та розвитку виробництва від рівня професійної підготовки кадрів; розглянуто відповідальність урядів окремих штатів США за стан справ у галузі професійної освіти, при управліннях яких функціонують Бюро директора з питань професійної освіти, Ради професійного навчання, а на федеральному рівні – Бюро професійної освіти й освіти дорослих з підпорядкованим йому Національним науково-дослідним центром професійного навчання і Національна консультативна рада з фахової освіти. Розглянуто систему навчання у Німеччині, де підготовка кваліфікованих робітників здійснюється за дуальною формою навчання; з’ясовано, що держава контролює навчання у професійній школі, а торгово-промислова і реміснича палати здійснюють контроль навчання на виробництві; доведено, що на підставі Закону про професійну освіту регламентуються права й обов’язки підприємця і того, хто навчається. Доведено сувору централізацію системи освіти Франції, де підготовка кадрів у державних і приватних ліцеях перебуває під контролем держави; з’ясовано, що єдина стратегія в галузі професійного навчання розробляється міністерством професійної освіти, а відповідальність за фінансування професійних ліцеїв несе держава. З’ясовано, що у межах проєкту "Децентралізація управління професійним навчанням в Україні" було вивчено досвід канадської системи професійної освіти, яка, на відміну від української, є децентралізованою; доведено, що в Канаді в кожній провінції діє власна система професійної підготовки, проте управління ПТНЗ здійснюється за допомогою громадських формувань і у кожному закладі працює рада директорів (представників територіальної громади), яка здійснює стратегічне управління і до компетенції якої належить призначення і звільнення керівництва закладу професійної освіти. Обґрунтовано доцільність впровадження найкращого досвіду розвинених країн щодо управління вітчизняною професійно-технічною освітою на державному та регіональному рівнях, а саме: – реалізацію дуальної форми навчання у професійно-технічних навчальних закладах; – запровадження прямих фінансових стимулів для підприємств, які організують професійну підготовку, у формі надання пільг, відшкодування витрат на неї або грантів; – упровадження механізмів посилення соціально-економічного захисту працівників та учнів професійно-технічної освіти.Документ Analysis of the level of labor potential development in higher educational institutions of Ukraine: competitiveness of university graduates(Henan science and technology press, 2016) Moroz, Volodymyr M.; Moroz, Svitlana A.; Moroz, M. V.The article focuses on the possibility of using the criterion of competitiveness of domestic higher education institutions in the international labor market to analyze the level of development of labor potential of a particular university. In the article the relationship between the level of professional competence of future professionals and the quality of labor potential of universities which were involved in their formation and development. This article contains statistical information on the results of participation of Ukrainian university students in international student competitions, which the author used to characterize the quality of professional institutions in the field of competitiveness of future specialists. In addition, the article contains generalizations as for the possibility of usage the competitiveness feature level of graduates as an indicator (index) of the quality of university's labor potential.Документ Економічний механізм державного управління розвитком професійної (професійно-технічної) освіти(Університет митної справи та фінансів, 2019) Грень, Лариса МиколаївнаРозглянуто концептуалізацію змісту дефініції «економічний механізм»; з’ясовано складові економічного механізму державного управління розвитком сучасної системи професійної (професійно-технічної) освіти України; доведено, що рівень освіти, кваліфікація, наукові дослідження, людський капітал впливають на темпи економічного росту регіону, країни, що професійній (професійно-технічній) освіті належить ключова роль у динаміці економічного розвитку держави. На прикладі Харківського регіону розглянуто економічну ситуацію, що склалась за останні роки у системі професійної (професійно-технічної) освіти, а також економічні методи, застосування яких допомагає Харківській обласній раді вирішувати питання подальшого розвитку й функціонування професійної (професійно-технічної) освіти; систематизовано чинники, що впливають на ефективність функціонування економічного механізму розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти.Документ Київ – лідер серед регіонів України за рівнем заробітних плат: публічно-управлінський вимір(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Мельниченко, ОлександрПорівняно розмір заробітних плат в різних регіонах України; систематизовано причини та наслідки існуючого переважання Києва над іншими регіонами України за рівнем заробітних плат; конкретизовано перелік специфічних засобів (у межах визнаних механізмів) публічного управління щодо розміру заробітних плат; упорядковано перелік пріоритетних напрямів такого управлінського впливу.Документ Mentality of ukrainian people as the basis for transformation of institutional system of the state: requirements for process's of efficiency(2015) Moroz, Volodymyr M.; Moroz, Svitlana A.The article presents the results of theoretical studies of the need to address the subjects of public administration to the main characteristics and trends of people's mentality manifestations in the planning and administration of the institutional system of the state transformation. In addition, the article describes some of the approaches to the determination of the content of the category «mentality», as well as highlighted the conceptual basis of its positioning. The article contains the conclusions regarding the place and role of the mentality of the people in the process of transformational change of the institutional environment of the state, as well as the activities of its authorities.Документ Реалізація управлінського потенціалу у діяльності прес-служб державних органів (із історичного досвіду функціонування прес-служби облдержадміністрації)(НТУ "ХПІ", 2015) Меліхов, К. В.Утвердження демократичних принципів в українському суспільстві диктує нові підходи до системи державного управління . У статті розглядаються питання відкритості влади, аналізується ряд проблем в діяльності прес-служби облдержадміністрації .