Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Забезпечення якості освіти вишів – потреба сьогодення і перспектива майбутнього України
    (Видавництво "Дике Поле", 2018) Грень, Лариса Миколаївна
  • Ескіз
    Документ
    Довузівська підготовка в системі безперервної професійної освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Демідова, Юлія Євгенівна; Тверитникова, Олена Євгенівна; Хіхло, Олена
    Досліджено процес формування системи довузівської підготовки в українських технічних вищих навчальних закладів впродовж ХХ ст. Проведено аналіз форм і методів організації навчання абітурієнтів із урахуванням особливостей та вимог технічної освіти. На основі вивчення досвіду технічних закладів вищої освіти України з організації та управління довузівської підготовки запропонована структурно-логічна модель довузівського навчання. Висвітлено різні аспекти діяльності довузівської підготовки Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”. Складовою центру довузівського та дистанційного навчання» НТУ “ХПІ” є така унікальна структурна одиниця як елітарні школи, що створювалися при профільних факультетах. Розглянуто діяльність елітарної школи “Пріоритет”, що була створена при електричних факультетах і мала за мету здійснювати підготовку до вступу та полегшувати процес адаптації до умов закладів вищої освіти. Накопичений в елітарній школі „Пріоритет” протягом п'ятнадцяти років досвід підготовки та адаптації абітурієнтів до навчання дозволяє стверджувати, що довузівська підготовка є дієвою складовою безперервної системи підготовки висококваліфікованих фахівців.
  • Ескіз
    Документ
    Зміст проекту наказу "Про опублікування результатів дисертацій на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук" як елемент правового механізму державного управління якістю підготовки науково-педагогічних кадрів
    (2014) Мороз, Володимир Михайлович
    У статті подаються результати критичного аналізу змісту проекту наказу «Про опублікування результатів дисертацій на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук» та розглядаються напрями його вдосконалення. Крім того, стаття містить пропозиції щодо підвищення ефективності функціонування правового механізму державного управління якістю підготовки науково-педагогічних кадрів у частині визначення порядку та правил опублікування результатів дисертацій на здобуття наукових ступенів.
  • Ескіз
    Документ
    Tendencies of improvement of Ukrainian system of higher education in the context of Poland’s experience: comparative aspect
    (НТУ "ХПІ", 2016) Romanovskyi, O. G.; Chebakova, Yu. G.
    This article is devoted to consideration of the directions of improvement of the higher education in Ukraine with use of positive Polish experience in the training of future specialists. The attention is focused on the need of improvement of educational quality, the rise of students` motivation, the establishing of the international cooperation, the active participation in programs and projects of interuniversity international cooperation, exchange of students and teachers, and also standardization of education directed to increase of the mobility.
  • Ескіз
    Документ
    Ліцензування та акредитація спеціальностей в університеті: погляд на проблеми і досвід їх вирішення
    (НТУ "ХПІ", 2015) Громова, І. О.
    Стаття присвячена проблемам ліцензування та акредитації спеціальностей з точки зору методиста навчального відділу, що займається підготовкою та проведенням цих процедур в університеті та практиці їх вирішення. Висвітлені процеси реформування системи забезпечення якості вищої освіти та очікувані результати.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні аспекти діалогізації навчального процесу: зміст принципів формування та умови ефективності використання
    (НТУ "ХПІ", 2015) Мороз, Володимир Михайлович
    Статтю присвячено висвітленню місця та ролі діалогу в процесі підвищення якості освіти. Визначено окремі теоретичні аспекти діалогізації навчального процесу та розкрито їх вплив на якість навчального процесу. Крім того, розглянуто умови ефективного використання діалогу в межах професійної взаємодії між суб'єктом та об'єктом навчально-пізнавальної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення якості трудового потенціалу вітчизняних ВНЗ в контексті змісту механізмів міжнародної співпраці
    (НТУ "ХПІ", 2015) Мороз, Володимир Михайлович; Мороз, Світлана Анатоліївна
    Стаття присвячена дослідженню практики та перспектив використання міжнародного співробітництва для підвищення якості вищої освіти та потенціалів учасників освітнього процесу. Здійснена спроба узагальнення практики залучення до вітчизняної системи вищої освіти науково-педагогічного складу із-за кордону та дослідження перспектив впливу їх участі в освітній діяльності університету на рівень його трудового потенціалу. Крім того, стаття містить висновки та узагальнення щодо необхідності підвищення частки іноземних викладачів у вітчизняному освітньому середовищі.
  • Ескіз
    Документ
    Особистісно-професійна позиція майбутніх інженерів в умовах трансформаційного суспільства
    (НТУ "ХПІ", 2014) Резнік, Світлана Миколаївна
    У статті проаналізовано особливості особистісно-професійної позиції майбутніх інженерів у сучасних умовах трансформаційного суспільства. Розгляд психолого-педагогічних досліджень проблем позиції особистості дозволив визначити поняття „особистісно-професійна позиція”. В умовах кризи вищої освіти, інтернаціоналізації, масовізації та комерціалізації вищої освіти особистісно-професійна позиція майбутніх інженерів зазнає значних змін, що впливає на якість освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Досвід упровадження сучасних освітніх технологій у Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут"
    (НТУ "ХПІ", 2013) Товажнянський, Леонід Леонідович
    У статті зазначено, що сучасна освіта повинна бути спрямована, перш за все на розвиток оcобиcтоcтi людини, розкриття її можливостей, тaлaнтiв, становлення caмоcвiдомоcтi, caмореaлiзaцiю. Автор зазначає, що в НТУ "ХПІ" ведеться активне розроблення проблеми підвищення результaтивноcтi навчання на оcновi використання останніх досягнень педагогіки, психології, інформатики, теорії управління пізнавальною дiяльнicтю тощо. В НТУ "ХПІ" є традиційним проведення щорiчної мiжнaродної школи-cемiнaру, яка передбачає підвищення рiвня знань та вмiнь виклaдaчiв університету iз таких сучасних педaгогiчних технологій, як вальдорфська педагогіка, ігрове проектування, дистанційна освіта тощо.