Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Трансформаційне лідерство та його роль у формуванні лідерських якостей майбутніх психологів у закладах вищої освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Хазієв, Арсеній Вадимович
    У статті розглянуто витоки походження трансформаційного лідерства та його роль у формуванні лідерських якостей майбутніх психологів у закладах вищої освіти; розкрито важливість причин трансформаційного лідерства для організації, наведено імена представників-основоположників концепції трансформаційного лідерства; обґрунтовано трансформаційне лідерство в психології як підхід, спрямований на зміну і розвиток послідовників через натхнення, мотивацію та індивідуальну підтримку; наведено причини важливості трансформаційного лідерства для організації (підвищення мотивації та залученості, розвиток інновацій, покращення командної роботи, підтримка індивідуального розвитку, створення позитивної культури); розглянуто основні елементи трансформаційного лідерства (харизма, натхненна мотивація, інтелектуальна стимуляція, індивідуальний підхід); розкрито ключові аспекти та методи формування лідерських якостей у майбутніх психологів (самооцінка та саморефлексія, комунікативні навички, емоційний інтелект, організаторські здібності, мотивація та прагнення до самореалізації, навчання та розвиток); обґрунтовано причини важливості емоційного інтелекту для трансформаційного лідера (розуміння та управління емоціями, побудова довіри та співпраці).
  • Ескіз
    Документ
    Hubristic motivation as a self-regulation factor in primary school in the context of neuropsychological research
    (LUMEN Publishing House, 2023) Nadon, Viktoriia; Fedoryk, Viktoriia; Fomenko, Karyna; Diomidova, Nataliia; Kuznietsov, Marat; Tatiievska, Mariia
    The article highlights the conceptual aspects of personality motivation as an important phenomenon of human well-being achievement. During the analysis of theoretical approaches to the definition of hubristic motivation highlighted the psychological phenomenon of personality self-regulation as a manifestation of neurophysiological processes. The article presents the findings of scientists regarding motivation factors, in particular, the principle of self-regulation formation in the context of pedagogy and neuropsychology. The components of the psychological aspect of self-regulation in the context of self-awareness and determination of personality behavior, which contributes to self-realization and socialization are analyzed. In order to determine the most effective factors of personal motivation for selfdevelopment, the neurophysiological characteristics of the individual were determined. The article is based on the results of an experimental study, namely, determining the indicators of motivation to learn among primary school students as a manifestation of self-regulation in achieving success in a particular case. The study of motivation was carried out according to the Milman method. The indicators of the study became the basis for determining the effectiveness of hubristic motivation as a neurophysiological manifestation of personality. The study was conducted on the basis of the integrative method of synthesis and analysis, based on the results of the research, descriptive and scientific method of studying the basics of neuropsychology and neuropedagogy. The method of questioning was used during the research on the method of determining personality motivation. The results of the study became the basis for conclusions about the factors of self-regulation ofpersonality in elementary school as a manifestation of hubristic motivation.
  • Ескіз
    Документ
    Qualitative professional training of future rescuers as the key to increasing society and state security
    (National University of Civil Defence of Ukraine, 2021) Hren, L. M.; Koshkarov, Yu.
    The article reveals the essence of such concepts as: "the sphere of civil defence", "professional activity", "professional training", "self-esteem", "motivation", "motivation to succeed"; based on the analysis of the scientific literature, it was found that most of the works of scientists are devoted to the study of professional capacity of personnel during the elimination of the causes and consequences of emergencies; it is proved that the quality of professional training of future rescuers depends on the formation of their focus on successful professional activities, which implies the disclosure of human potential in the process of his professional development and selfdevelopment; the technology of formation of orientation of students on successful professional activity of future rescuers is offered; proved the important role of working on their own self-concept for self-realization and benefit society and the state.
  • Ескіз
    Документ
    Перфекціонізм в діяльності молодих викладачів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Книш, Анастасія Євгенівна; Терещенко, К. Р.
    Дана стаття присвячена дослідженню впливу перфекціонізму на діяльність молодих викладачів. Перфекціонізм аналізується як складний багатокомпонентний феномен, який проявляється в прагненні молодого викладача до досконалості у всіх аспектах свого життя, який також може проявлятися в якості психологічного ресурсу, що як позитивно, так і негативно може сприяти на самореалізацію педагога та його професійний розвиток. На основі робіт зарубіжних та вітчизняних авторів у статті було виділено характеристики перфекціонізму, які по різному можуть сприяти на протікання учбового процесу.
  • Ескіз
    Документ
    Рейтинг науково-педагогічних працівників, як складова системи державного управління якістю вищої освіти
    (Національний університет цивільного захисту України, 2017) Мороз, Світлана Анатоліївна; Домбровська, С. М.; Мороз, Володимир Михайлович
    Обґрунтовано місце та роль рейтингу науково-педагогічних працівників в системі державного управління якістю вищої освіти. На прикладі конкретних моделей розбудови рейтингів науково-педагогічних працівників визначено їх основний зміст та особливості використання. Крім того, стаття містить результати критичного переосмислення напрямів використання процедури оцінювання науково-педагогічних працівників з акцентуванням уваги на необхідності врахування в рейтингу потенціалів викладача з досягнутими ним результатами. В статті опрацьовано висновки щодо місця, ролі та умов ефективності використання рейтингу науково-педагогічних працівників в системі управління розвитком трудових можливостей ВНЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Рефлексивна культура як механізм особистісно-професійного розвитку викладача спеціальних дисциплін будівельного профілю
    (НТУ "ХПІ", 2013) Михнюк, Марія Іванівна
    В даній статті розглянуто механізми особистісно-професійного розвитку викладача спеціальних дисциплін професійно-технічних навчальних закладів будівельного профілю. Розкрито характеристики різних видів рефлексії, підходи до розвитку особистісної культури викладача, компоненти рефлексивної культури, рівні її сформованості.