Кафедра "Економіка та маркетинг"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992

Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.

На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Публікація
    Порівняння інвестицій на формування нематеріальних активів в Україні та світі
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2016) Горовий, Дмитро Анатолійович
    Незаперечним фактом економіки сьогодення є те, що не лише матеріальні, але і нематеріальні здобутки підприємств мають певну цінність і здатні приносити йому грошовий дохід. Проте, слід зазначити, що не всі можливі види нематеріальних здобутків відображаються зараз на балансі українських підприємств у складі нематеріальних активів (НМА). Метою статті є визначення поточних обсягів інвестицій у нематеріальні активи в Україні та порівняння цих обсягів із інвестиціями у НМА в інших країнах світу Обсяг коштів, інвестованих у НМА на підприємствах України (особливо у питомій вазі) буде залишатися і надалі незначним. І перспективи такого інвестування є досить "туманними", про що свідчать і низька надійність прогнозу питомої ваги у трендовій моделі Особливо загрозливою така тенденція постає у порівнянні з аналогічними даними будь-якої іншої країни світу, де практика використання НМА є більш розповсюдженою. Аналіз світових тенденцій свідчить, що вартість нематеріальних активів у загальній вартості іноземних компаній становить понад 40% (а іноді й до 90%). Але і надвелике (більше 50%) вкладання коштів у НМА від обсягу всіх витрат вважати доцільним також не можна, адже свідчить про відхід від реальних інвестицій на користь спекулятивних.
  • Ескіз
    Публікація
    Визначення факторів, що впливають на привабливість злиттів і поглинань підприємств з метою отримання синергетичного ефекту вартості капіталу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2012) Горовий, Дмитро Анатолійович
    Метою статті є визначення факторів, які в реаліях економіки України більш за все впливають на імовірність укладання угоди M&A з метою отримання синергетичного ефекту вартості капіталу. Визначено, що однією з головних цілей угод "злиття-поглинання" стає збільшення вартості новоутвореного підприємства завдяки синергетичному ефекту вартості капіталу. В попередніх роботах автора було доведено, що головним складником при цьому постає віртуальний капітал – усі нематеріальні здобутки сучасного підприємства. У даній роботі розглядаються як безпосередні умови укладання угоди "злиття-поглинання" – залучення фінансового або стратегічного інвестора, так і визначення факторів, які визначають імовірність настання такої події. Безпосереднє визначення факторів проводилося за допомогою методу контент-аналізу економічної літератури, публікацій у періодичному друці та інформаційних ресурсів мережі інтернет. Також у роботі проведено порівняння з факторами, визначеними автором разом з В. Нестеренко у дослідженні настання імовірності рейдерського захоплення підприємства. Проведено порівняння цих факторів та визначено їх спільність та відмінність.
  • Ескіз
    Публікація
    Фінансова діяльність суб'єктів господарювання
    (Харківський державний економічний університет, 2002) Дороніна, Майя Степанівна; Мартюшева, Лариса Степанівна; Горовий, Дмитро Анатолійович
    Систематизовано матеріал лекцій та семінарських занять з курсів "Фінансовий менеджмент" і "Фінансова діяльність суб'єктів господарювання", відображені проблеми організації фінансової діяльності в сучасних умовах при переході до ринкової економіки. Для студентів, слухачів курсів перепідготовки та другої освіти, керівників і співробітників фінансових служб підприємств. Написаний доступною мовою і може бути цікавим широкому колу читачів.
  • Ескіз
    Публікація
    Стратегічні напрями розвитку промислових підприємств України
    (Приазовський державний технічний університет, 2017) Горовий, Дмитро Анатолійович; Горова, Ксенія Олександрівна
    З приєднанням України до Світової організації торгівлі (СОТ) та враховуючи її прагнення до інтеграції в Європейський Союз, внутрішній ринок України вже не є тією захищеною територією, на якій українські підприємства можуть отримувати прибуток за умов неможливості експорту власної продукції і загальносвітових тенденцій до занепаду промислових підприємств. Тому підприємства України потребують саме розробки стратегічних напрямків їх розвитку. Для підприємств нагальним питанням є необхідність підвищувати власну конкурентоспроможність шляхом покращення продукції, що виготовляється, зниженням її собівартості, запровадженням у виробництво новітніх розробок, популяризації товарів, що виробляються, шляхом створення програм лояльності, PR-заходів, промо-акцій, спонсорських та меценатських заходів, спрямованих на розвиток власного бренду. Стратегічний розвиток на промислових підприємствах в Україні має бути зосереджений на трьох головних компонентах: розвиток бренду підприємства, створення нових, так званих віртуальних підприємств, як унікальних суб'єктів підприємницької діяльності, що отримують головний зиск від своєї діяльності, володіючи переважно майновими правами або певним активом, пошук необхідних інвестицій в науку і нові технології. Неврахування або відсутність інвестицій в науку і нові технології найбільш гостро позначається на конкурентоспроможності продукції промислових підприємств України. Наприклад, продукція українських автовиробників характеризується майже повною відсутністю використання власних наукових розробок у масовому виробництві, торгові марки цих підприємств є відомими лише на вітчизняному ринку. Внаслідок цього українські виробники випускають морально застарілі моделі власної розробки або іноземної за ліцензією. Одним із шляхів виходу з цієї ситуації є забезпечення швидкого повернення грошових коштів для потенційних інвесторів. Такі механізми можуть бути основані на створенні проміжних віртуальних підприємств або за допомогою технологій капіталізації інвестицій в науку і нові технології.
  • Ескіз
    Публікація
    Розвиток ринку M&A в Україні
    (Харківський навчально-науковий інститут "Університет банківської справи", 2013) Горовий, Дмитро Анатолійович
    В роботі проведена систематизація інформації щодо обсягів угод на ринку M&A в Україні за останні роки. За допомогою економіко-математичних методів зроблена спроба визначення прогнозу розвитку цього ринку. Визначено зміни структури M&A-інвесторів та структури українського ринку M&A за розподілом галузей економіки.