Кафедра "Економіка та маркетинг"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992

Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.

На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Публікація
    Маркетингова діяльність підприємств
    (ТОВ "Оберіг", 2023) Косенко, Олександра Петрівна; Перерва, Петро Григорович; Васильцова, Світлана Олександрівна; Глухова, Світлана В'ячеславівна; Дяченко, Тетяна Анатоліївна; Кітченко, Олена Миколаївна; Кобєлєв, Валерій Миколайович; Ларка, Людмила Сергіївна; Літвиненко, Марія Владиславна; Максименко, Яна Анатоліївна; Мірошник, Марія Володимирівна; Романчик, Тетяна Володимирівна; Ткачова, Надія Петрівна; Шапран, Олена Євгенівна; Чернобровкіна, Світлана Віталіївна
    У підручнику розглядаються теоретичні і методичні засади маркетингу в обсягах фахових нормативних дисциплін, що викладаються у рамках підготовки бакалаврів та магістрів з маркетингу. Містить велику кількість прикладів і фактичних матеріалів, що ілюструють теоретичні положення. Підручник призначений для бакалаврів, магістрантів, аспірантів, а також тих, хто вивчає маркетинг на неекономічних спеціальностях вищих навчальних закладів. Буде корисним викладачам вищих навчальних закладів економічних спеціальностей, підприємцям, керівникам та спеціалістам підприємств та широкому колу читачів, яких цікавлять актуальні питання сучасного маркетингу.
  • Ескіз
    Публікація
    Розвиток теорії вартісного управління стейкхолдерами підприємства в зарубіжних дослідженнях
    (Сумський державний університет, 2021) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Косенко, Олександра Петрівна; Кобєлєв, Валерій Миколайович; Матросова, Вікторія Олександрівна
    У статті доведено, що актуальним напрямком ефективного управління підприємством є використання менеджментом мережевої концепції організації виробничо-комерційної діяльності, в основі якої лежить теорія стейкхолдерів. Цей напрямок наукових досліджень широко обговорюється в зарубіжних економічних виданнях, де вже накопичилася значна кількість інноваційних розробок та пропозицій. Для вітчизняних промислових підприємств є надзвичайно важливим дослідження, узагальнення та використання зарубіжного досвіду в сфері стейкхолдерівської теорії.
  • Ескіз
    Публікація
    Міжнародний бізнес: забезпечення економічної безпеки на засадах комплаєнс-функції
    (ФОП Панов А. М., 2021) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Косенко, Олександра Петрівна; Матросова, Вікторія Олександрівна; Кобєлєв, Валерій Миколайович
    Доведено, що практика антимонопольного комплаєнса на промислових підприємствах виробила п'ять основних критеріїв ефективного використання комплаєнс-програм, на які слід орієнтуватися підприємствам при розробці та впровадженні комплаєнс процедур незалежно від видів порушень, на запобігання яких вони спрямовані.
  • Ескіз
    Публікація
    Міжнародні системи якості та їх сертифікація
    (Харківський національний університет внутрішніх справ, 2021) Косенко, Олександра Петрівна; Матросова, Вікторія Олександрівна; Кобєлєв, Валерій Миколайович
    Доведено, що захоплення сертифікацією систем якості призводить до певних витрат. Є спроби адміністративними шляхами змусити організації проводити сертифікацію своїх систем якості, що дискредитує саму ідею добровільної сертифікації. Обгрунтовано, що обов'язковій сертифікації піддаватися системи якості організацій, чия продукція потрапляє до сфери державного метрологічного контролю та нагляду.
  • Ескіз
    Публікація
    Економічна сутність понять "світова економіка", "світове господарство" та "міжнародні економічні відносини"
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Кобєлєв, Валерій Миколайович; Матросова, Вікторія Олександрівна; Косенко, Олександра Петрівна
    Доведено, що від понять "світова економіка" – "світове господарство" слід відрізняти поняття "міжнародна економіка", під якою мається на увазі не сама світова економіка в динаміці свого розвитку, а теорія економічного розвитку міждержавної економіки (економікс).
  • Ескіз
    Публікація
    Маркетингове та вартісне оцінювання інновацій та інтелектуального потенціалу в міжнародних проектах
    (ФОП Шейніна О. В., 2020) Косенко, Олександра Петрівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Долина, Ірина Володимирівна; Матросова, Вікторія Олександрівна; Кобєлєв, Валерій Миколайович
    Доведено, що розвиток міжнародних відносин в економіці нашої країни формує нові відносини до інтелектуальної власності як до величезного інтелектуально-інноваційного потенціалу, здатного підняти як економіку країни, так і окремого промислового підприємства. Для ефективного економічного зростання промисловості необхідно створити ефективний механізм маркетингового та вартісного оцінювання промислових інновацій та інтелектуального потенціалу підприємства в його міжнародних проектах, що забезпечило б їх ефективну дистрибуцію та використання. В ролі дієвого механізму маркетингового та вартісного оцінювання промислових інновацій та інтелектуального потенціалу промислових підприємства в науково-технічній, виробничій та міжнародній сферах може бути використано технологічний аудит. Запропоновано оригінальний методичний підхід до ранжування та маркетингового і вартісного оцінювання інтелектуально-інноваційних технологій в міжнародних проектах промислових підприємств, в основу якого покладено функцію бажаності Харрінгтона. Використання розроблених пропозицій дозволяє врахувати всі позитивні характеристики інтелектуально-інноваційних технологій (об’єктів інтелектуальної власності, промислових інновацій, інтелектуального потенціалу і т.п.) з метою виявлення технологій з найбільшим ринковим потенціалом, який і закладається в міжнародний проект. В статті доведено, що результати порівняльної оцінки технічного рівня різних видів інтелектуального потенціалу та промислових інновацій в міжнародних проектах промислових підприємств будуть у значній мірі залежати від того, які конкретні значення параметра будуть поставлені у відповідність межам інтервалів шкали бажаності. Обґрунтовано, що в якості критеріїв маркетингового та вартісного оцінювання промислових інновацій та інтелектуального потенціалу підприємства в його міжнародних проектах можуть бути прийняті як кількісні, так і якісні показники. У останньому випадку оцінки якісного параметра (наприклад, імідж технології, що досліджується, або фірми, що її розробила) можуть бути також зроблені тільки у відносних одиницях. Також зазначено, що не варто штучно обмежувати кількість розглянутих технологій-аналогів інновацій, які можуть мати місце в міжнародному проекті промислового підприємства. Необхідно прагнути розглянути максимально більшу кількість конкуруючих на даному ринку технологій, тому що тільки в цьому випадку шкала бажаності буде дійсно відбивати найвищий світовий рівень по кожному з параметрів, а виводи про рівень конкурентоспроможності технології, що оцінюється, будуть носити гранично об'єктивний характер.
  • Ескіз
    Публікація
    Методологія ціноутворення та економічної оцінки інтелектуального потенціалу в міжнародному підприємництві
    (ФОП Шейніна О. В., 2020) Косенко, Олександра Петрівна; Перерва, Петро Григорович; Долина, Ірина Володимирівна; Матросова, Вікторія Олександрівна; Кобєлєв, Валерій Миколайович
    В статті доведено, що в сучасній період термін "технологія" широко використовується у вітчизняній і зарубіжній практиці, проте різні фахівці і автори вкладають в його поняття різне значення. Найчастіше під терміном "технологія" мають на увазі систематизовані знання, необхідні для виробництва продукції, здійснення технологічного процесу і т.п. Технологія стала взаємопов’язаною ланкою між наукою, технікою і виробництвом, вона є по суті процесом застосування накопичених досвіду і знань для ефективного здійснення з'єднання науки з виробництвом, а також складових виробництва на міжнародному ринку, без знання основ міжнародної діяльності ефективність підприємства на світовому ринку на рівні останніх досягнень світової науки і техніки стає неможливою. При цьому надзвичайно важливе значення має методологія вартісної оцінки інновацій та інтелектуального потенціалу. Авторами визначено, що важливою ознакою інноваційно-інтелектуальних технологій в міжнародній діяльності є робочий процес, який домінує у всій технологічній системі і повинен відповідати найрізноманітнішим вимогам, але, головне, бути потенційно здатним забезпечити досягнення нового рівня функціональних властивостей виробу. У цьому плані великі інноваційні та інтелектуальні можливості мають ті стійкі і надійні робочі процеси, в яких ефективно використовуються фізичні, хімічні, електричні і інші явища в поєднанні із спеціальними властивостями інструменту, технологічного середовища, наприклад, криогенне різання, дифузійне формоутворення виробів з алмазів і т.п., що робить вартісну оцінку цих технологій надзвичайно складними процесом. Особливу важливість ця теза має в міжнародній діяльності. Детальний аналіз розвитку світової економіки в перебігу останніх десятиліть переконливо доводить важливість і актуальність технологічних інновацій для ефективно працюючої економіки. Обґрунтовано, що більш півстоліття назад вчені дійшли висновку про те, що технологічні інновації є основою економічного зростання. З часом ця теза знаходила все більш переконливіше підтвердження і обґрунтування і вже в останніх дослідженнях відмінностей міжнародних доходів показали, що в основі цих відмінностей лежать технології, які використовуються в різних країнах. Ці тенденції повинні обов'язково враховуватися сучасними українськими промисловими підприємствами при проведенні міжнародного бізнесу і активної розробки міжнародних інноваційних проектів.
  • Ескіз
    Публікація
    Маркетингова діяльність підприємств
    (2018) Косенко, Олександра Петрівна; Яковлєв, Анатолій Іванович; Перерва, Петро Григорович; Сударкіна, Світлана Петрівна; Васильцова, Світлана Олександрівна; Кітченко, Олена Миколаївна; Кобєлєв, Валерій Миколайович; Кучіна, Світлана Едуардівна; Ларка, Людмила Сергіївна; Литвиненко, Марія Владиславівна; Майстро, Руслана Григорівна; Мірошник, Марія Володимирівна; Романчик, Тетяна Володимирівна; Ткачова, Надія Петрівна; Шапран, Олена Євгенівна; Дяченко, Тетяна Анатоліївна; Максименко, Яна Анатоліївна; Чернобровкіна, Світлана Віталіївна; Усов, Максим Анатолійович; Колотюк, Олена Іванівна; Пономаренко, Валерія Вадимівна
    У навчальному посібнику розглядаються теоретичні і методичні засади маркетингу в обсягах фахових нормативних дисциплін, що викладаються у рамках підготовки бакалаврів та магістрів з маркетингу. Містить велику кількість прикладів і фактичних матеріалів, що ілюструють теоретичні положення. Навчальний посібник призначений для бакалаврів, магістрантів, аспірантів, а також тих, хто вивчає маркетинг на неекономічних спеціальностях вищих навчальних закладів. Буде корисним викладачам вищих навчальних закладів економічних спеціальностей, підприємцям, керівникам та спеціалістам підприємств та широкому колу читачів, яких цікавлять актуальні питання сучасного маркетингу.
  • Ескіз
    Публікація
    Організація та управління інноваційною діяльністю
    (НТУ "ХПІ", 2008) Перерва, Петро Григорович; Мехович, Сергій Анатолійович; Погорєлов, Микола Іванович; Маслак, Ольга Іванівна; Дюжев, Віктор Геннадійович; Сухомлин, Лідія Євтіхієвна; Долина, Ірина Володимирівна; Ілляшенко, Сергій Миколайович; Кобєлєв, Валерій Миколайович; Косенко, Андрій Васильович; Косенко, Олександра Петрівна; Міщенко, Володимир Акимович; Мозенков, Олег Володимирович; Погорєлов, Ігор Миколайович; Погорєлов, Сергій Миколайович; Тимофєєв, Володимир Миколайович
    У підручнику викладені найважливіші сучасні наукові концепції інноваційної діяльності промислових підприємств в умовах ринкової економіки. Розглядаються структура, стан, основні тенденції та особливості форм і методів активізації інноваційної діяльності, механізм і специфіку створення та комерціалізації інновацій. Детально розглянуті все теми відповідної типової навчальної дисципліни, а також висвітлено ряд додаткових питань та напрямків, які є основними при підготовці фахівців зі спеціальностей "Менеджмент інноваційної діяльності" та "Управління інноваційною діяльністю". Підручник розрахований на студентів вищих закладів освіти, аспірантів, викладачів і наукових співробітників, а також усіх, хто займається або цікавиться проблемами інноваційної діяльності.