Кафедра "Економіка та маркетинг"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992
Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.
На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.
Переглянути
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Публікація Методичні вказівки до виконання курсового проєкту з навчальної дисципліни "Бізнес-планування зовнішньоекономічної діяльності"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кучіна, Світлана Едуардівна; Долина, Ірина ВолодимирівнаМетодичні вказівки призначені для формування у студентів ринкового економічного мислення, що узагальнює теорію та практику ефективного здійснення зовнішньоекономічної діяльності, сприяє оволодінню спеціальними знаннями в галузі методології планування підприємницької діяльності, розроблення та комерційної оцінки бізнес-планів. Навички з бізнес-планування є необхідним компонентом знань сучасного економіста в галузі ЗЕД, а також підготовки студента до роботи з організації та забезпечення зовнішньоекономічної діяльності на різних світових ринках з різними товарами та послугами.Публікація Норми витрат праці та їх характеристика(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Кучіна, Світлана Едуардівна; Гаврись, Ольга ОлександрівнаОдним із ключових засобів підвищення рівня ефективності діяльності підприємств та зростання продуктивності праці є удосконалення системи організації та нормування праці. Проаналізовано літературні джерела та виявлено, що незважаючи на широку теоретико-методологічну базу, існують недоліки в обґрунтуванні нових підходів до нормування праці, особливо в сучасних умовах, коли процес розробки норм часу майже повністю належить до функцій підприємств. Метою дослідження є адаптування до сучасних умов виробництва та доповнення концепції нормування праці з урахуванням сучасних тенденцій розвитку науки та практики управління трудовими ресурсами. Встановлено, що ступінь укрупнення нормативів залежить від низки умов і характеризується кількістю об'єднаних в один комплекс трудових дій та сукупністю категорій витрат часу, представлених у ньому. Існує ряд класифікаційних ознак, за якими розрізняють нормативи. Тривалість виконання кожного комплексу трудових дій залежить від багатьох обставин (чинників), які тим чи іншим чином впливають на зміну величини витрат часу. Розрізняють два різновиди факторів – якісні та кількісні. Щоб отримати достовірні дані про середні витрати часу на виконання конкретного комплексу трудових дій, необхідно повніше врахувати витрати часу при поєднаннях кількісних і якісних факторів, що зустрічаються у виробничих умовах.Для понять норма часу, норма виробітку, норма витрат робочої сили характерним є те, що вони містять одні й ті самі показники: робочий час, предмет праці (продукція), контингент виконавців та організаційно-технічні умови, причому останні у всіх визначеннях залишаються незмінними. За методом визначення витрат праці норми поділяються на технічно обґрунтовані та сумарні. Обидві ці групи норм мають деяку подібність, проте принципово різні за якісними характеристиками. Розглянуто матеріали розрахунку технічно обґрунтованих норм. Запропоновано шляхи Їх вдосконалення та скорочення часу виконання елементів аналізованих операції. Обґрунтовано необхідність ширшого впровадження технічно обґрунтованих норм у практику нормування праціПублікація Продуктивність праці та ефективність виробництва(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Кучіна, Світлана Едуардівна; Майстро, Руслана ГригорівнаУ сучасному світі дуже гострим є питання сталого економічного зростання продуктивність праці. Низький рівень продуктивність праці у всіх сферах економіки відбивається на загальній результативності державної виробничо-господарської системи, оскільки продуктивність праці є критерієм ефективності використання трудових ресурсів та суспільного відтворення. Метою статті є науково обґрунтувати та структурувати систему факторів, що надають вплив на продуктивність праці. В задачі дослідження входить проаналізувати категоріальний апарат, економічну сутність та значення продуктивності праці, класифікувати фактори та умови підвищення продуктивності праці на підприємствах промисловості, показати практичне застосування формул для розраунку можливого вивільнення працівників на основі проведення заходів, які забезпечують підвищення продуктивності праці. Для цього в статті надано визначення поняття «продуктивність» та «продуктивність праці», «вироблення продукції на одного працюючого». Запропоновано безліч факторів, що визначають зростання продуктивності праці об'єднати в такі групи: підвищення технічного рівня виробництва, поліпшення організації виробництва та праці, зростання обсягу виробництва, структурні зміни у виробництві, вплив природних умов. Підкреслено, що виявлення та використання резервів зростання продуктивності праці призводить до зниження витрат виробництва та зростання прибутковості, а значить, підвищує можливості життєздатностї підприємств.Публікація Розробка стратегічних орієнтирів стійкого розвитку торгових підприємств(Томенко Ю. І., 2019) Літвиненко, Марія Владиславна; Кучіна, Світлана ЕдуардівнаПублікація Планування маркетингового аудиту(2020) Кучіна, Світлана Едуардівна; Мірошник, Марія ВолодимирівнаПланування маркетингового аудиту – один з найважливіших етапів його проведення. Якщо аудитор вірно складе аудиторський план і програму аудиту, то у нього не буде проблем щодо самого проведення аудиту на підприємстві. Процедури аудиту також займають вагоме місце в аудиторській перевірці. Адже, щоб ретельно і правильно здійснити маркетинговий аудит необхідно в конкретній ситуації вибрати таку процедуру, щоб вона в повній мірі забезпечила правильність перевірки інформації наданої замовником.Публікація Стратегічне управління ризиками на підприємстві АТ "Світло шахтаря"(2020) Кучіна, Світлана Едуардівна; Кулага, Валерій СергійовичВикористання різних методів кількісної оцінки ризику, незважаючи на значні труднощі, дозволяє підприємцям максимально уникнути ризикованих рішень та фінансових втрат.Публікація Особливості розрахунку показників рентабельності(2019) Кучіна, Світлана Едуардівна; Троянський, Богдан СергійовичРентабельність характеризує рівень прибутковості діяльності підприємства. Розраховується рентабельність на основі показників прибутку. Для обґрунтування висновків за результатами розрахунків показників рентабельності необхідно приймати до уваги: часовий аспект, ризики, несумісність розрахунків, помилки менеджерів. Границі рентабельності не встановлюються, а основними чинниками підвищення рентабельності можуть бути: зростання прибутку, зменшення вартості основних виробничих фондів та залишків нормованих оборотних коштів, зниження собівартості продукції.Публікація Втрачені маркетингові можливості підприємства на виставці: причини та об'єктивні обставини(2019) Кучіна, Світлана Едуардівна; Ладигін, Сергій АндрійовичОрганізатори виставки безумовно націлені на то, щоб створити для учасників виставці найбільш сприятливі умови. Однак, деякі експоненти не використовують у повній мірі ці можливості. Причини та обставини, які заважають отримати експонентам найкращі результати висвітлені у цій статтіПублікація Основні напрямки енергозбереження на промислових підприємствах(2020) Кучіна, Світлана Едуардівна; Криворотько, Марк РомановичСучасний розвиток економіки України повинен підтримуватись високоефективною, технічно озброєною енергетикою, що має стати першим кроком для оздоровлення та росту економіки України.Публікація Маркетингові аспекти бізнес-планування при адаптації до екзогенних змін(ФОП Панов А. М., 2019) Кучіна, Світлана Едуардівна; Кітченко, Олена Миколаївна