Кафедра "Економіка та маркетинг"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992
Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.
На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Підвищення плати за контрактне навчання: за і проти(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Ларка, Микола Іванович; Сударкіна, Світлана Петрівна; Феррара, А. М.Документ Європейський досвід модернізації обладнання в енергетичній сфері(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Гнесін, Ю. В.; Ларка, Микола Іванович; Сударкіна, Світлана ПетрівнаДокумент Роль держави в процесі відродження промисловості України в кризових умовах(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Сударкіна, Світлана Петрівна; Ларка, Микола ІвановичНеобхідність відтворення промисловості України в сучасних, кризових умовах є базовою потребою для держави, тому що саме промисловість, як основна галузь будь-якої господарчої системи, виконує кілька надважливих функцій. До них відносяться – по-перше, створення вітчизняної виробничої бази, яка спроможна забезпечити потреби у багатьох видах товарів як промислового призначення, так і побутового, інформаційного, тощо. По-друге, промисловість формує виробничі кадри високого професійного рівня, що є запорукою підйому культурного та інтелектуального стану держави в цілому. По-третє, розвинута промисловість забезпечує високу якість товарів та конкурентоспроможність їх на світових ринках. Четверте. Розвинута промислова база створює позитивний імідж державі, що, в свою чергу, забезпечує сталі міжнародні відносини та повагу до держави в світі. П’яте – суттєво також, що саме промисловість забезпечує обороноздатність держави. За останні 30 років з суб’єктивних та об’єктивних причин промисловість держави зазнала значних втрат, які необхідно ліквідувати на новій науково-технологічній базі. Це потребує значних коштів, часу та інших видів ресурсів. Таким чином, можна стверджувати, що це – системна задача, яка потребує стратегічного підходу до її вирішення і особливої ролі держави в цьому процесі. В статті розглядається система взаємопов’язаних заходів, необхідних для науково обґрунтованого підходу з вирішення цієї задачі та роль держави в цьому процесі. До системних факторів відносяться – розробка стратегічного плану відродження промисловості; зміни спеціалізації окремих виробництв; зміни в податковому законодавстві; заходи з підтримки та розвинення науки та технологій; удосконалення юридичної бази; удосконалення системи прийняття рішень на всіх рівнях управління; створення привабливого інвестиційного клімату в державі. Особлива увага приділяється ролі держави в цьому процесі, виходячи з принципового положення про необхідність жорсткого державного регулювання взагалі і особливо – в кризових умовах з обмеженими ресурсами та високими ризиками різного роду.Документ Особливості розподілу сумарних витрат на спільновироблювану продукцію(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Ларка, Микола Іванович; Сударкіна, Світлана Петрівна; Феррара, А. М.Документ Як структура продажів впливає на положення точки беззбитковості(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Ларка, Микола Іванович; Сударкіна, Світлана Петрівна; Феррара, А. М.Документ Методи та інструменти стратегічного маркетингового планування(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Сударкіна, Світлана Петрівна; Климентова, Марія Віталіївна; Анічкіна, Ірина ОлександрівнаВ статті розглянуто теоретичні аспекти стратегічного планування. Визначено сутність і особливості стратегічного планування на підприємствах, систематизовано принципи і методи формування планів розвитку підприємств. Досліджено переваги, недоліки і передумови застосування стратегічного планування. Стратегічне маркетингове планування (СМП) необхідно для впевненого розвитку будь-якого підприємства з урахуванням зовнішніх факторів та техніко-технологічного рівня його в теперішньому часі та в майбутньому. На базі цих даних з’являється можливість аналітично обґрунтованого підходу для планування подальшого функціонування підприємства на досить довгий період з певною долею ймовірності. Важливе значення в цій роботі має правильний вибір методу планування, бо це певною мірою гарантує одержання адекватного результату дослідження та високої якості самих планів. З’ясовано сутність та зміст стратегічного планування розвитку великих підприємств, розглянуто основні його функції та завдання, виявлено основні етапи стратегічного планування а також визначено його інструменти. Сутність та алгоритм стратегічного маркетингового планування досить широко розглянуті в багатьох літературних джерелах, в той час, як методологічна складова цього процесу, незважаючи на широкий спектр заходів, не так щіль но структурована та проаналізована з боку можливостей використання в тих чи інших проектах. Виходячи з цього, в даній статті наводяться основна номенклатура методів, їх характеристики, особливості, переваги та недоліки, що є базою для визначення області їх використання. Вся сукупність методів розподіляється на 5 груп, до яких відносяться аналітичні, матричні методи, методи Ансоффа та Портера, а також – інші, які включають досить широку номенклатуру більш спеціалізованих заходів, область використання яких обмежується специфічними задачами та проектами, або носить ілюстративний характер. Доведено, що планування є одним із найважливіших напрямів маркетингової діяльності підприємства, у процесі якого формується комплекс підсистем маркетингу взаємодій.Публікація Стратегічні проблеми оновлення промислового виробництва України в сучасних умовах(Друкарня "Мадрид", 2020) Сударкіна, Світлана Петрівна; Ларка, Микола Іванович; Яковлев, А. І.; Косенко, Олександра Петрівна; Кітченко, Олена Миколаївна; Мірошник, Марія Володимирівна; Романчик, Тетяна Володимирівна; Ларка, Людмила Сергіївна; Васильцова, Світлана Олександрівна; Глухова, Світлана Вячеславівна; Литвиненко, Марія Владиславна ; Кучина, С. Е.; Чернобровкіна, Світлана Віталіївна; Усов, Максим АнатолійовичМонографія розглядає комплекс питань стратегічного планування процесу оновлення та відбудови промислового потенціалу України в сучасних умовах. Розглянуті теоретичні основи та засади стратегічного планування в промисловості взагалі та зокрема – окремі проблеми всього комплексу цього напряму планової роботи на різних рівнях, і особливо – на рівні самого промислового підприємства. Монографія базується на матеріалах науково-дослідної роботи, яка виконувалась на кафедрі економіки та маркетингу в період 2016-2019 роки на тему: "Проблеми оновлення промислового виробництва в Україні в сучасних умовах" К1701 № держреєстрації 117U004818. Монографія призначена для наукових робітників, викладачів, аспірантів, а також фахівців, які займаються проблемами розвитку та відродження промислового виробництва в Україні в сучасних умовах на новому техніко-технологічному рівні.Документ Роль держави у відновленні промислового виробництва в Україні(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Сударкіна, Світлана Петрівна; Ларка, Микола ІвановичДокумент Сучасні проблеми обліку витрат на виробництво(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Сударкіна, Світлана Петрівна; Ларка, Микола Іванович; Гнєсіна, Наталія ВіталіївнаПублікація Питання оцінки ефективності інновацій в галузі енергозбереження(Національний авіаційний університет, 2008) Сударкіна, Світлана Петрівна; Кітченко, Олена Миколаївна; Усов, Максим АнатолійовичУ статті розглянуті питання оцінки ефективності технологічних інновацій і, конкретно, в галузі енергозбереження. Пропонується диференціювати методи, що використовуються для розрахунку ефективності залежно від економічних особливостей самих технологічних інновацій.