Кафедра "Економіка та маркетинг"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992

Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.

На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Публікація
    Conceptual provisions of innovation marketing
    (2022) Tkachova, N. P.; Matrosova, V. O.; Veryutina, V. O.; Pererva, P. G.
    It has been proven that the marketing of innovations should be understood as activities aimed at finding new directions and ways of using the company's potential, developing new products and technologies on this basis, and promoting them to the market in order to more effectively meet the needs of consumers. way than competitors, thereby making a profit and providing conditions for long-term survival and development in the market.
  • Ескіз
    Публікація
    Formation of competitive advantages of machine-building enterprises on the basis of the benchmarking concept
    (2021) Tkachova, N. P.; Kobielieva, T. O.; Pererva, P. G.
    The article substantiates the theoretical bases, methodological recommendations and practical proposals for the formation and evaluation of competitive advantages of machine-building enterprises using the concept of benchmarking. Proposals for the management of competitive advantages in two inextricably linked ways: improvement in market activity of the company and the direct or relative decrease in the results of the use of the main competitive advantages of the market rivals of this company.
  • Ескіз
    Публікація
    Principles of the compliance program of industrial enterprise
    (Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar, 2017) Kobielieva, T. O.; Mygushchenko, R.; Tkachova, N. P.
    Occupying a leading position in the industry, the enterprise should be aware of its high responsibility for transparency, ethics and the legitimacy of doing business. In order to maintain and maintain its high business reputation to the state, shareholders, customers, partners, competitors and the society as a whole, the company throughout its operations must actively develop a corporate system to ensure compliance with applicable laws and ethical business conduct ("compliance"). To achieve this goal, the enterprise must be guided by certain principles. The basic principles of compliance are determined by the Basel Committee on Banking Supervision in the document "Compliance and Compliance Function in Banks". This document was issued by this committee in April 2005. In spite of the fact that initially the Basel Committee defined compliance principles for the banking sector of the economy, at the present time they basically approach the activities of any enterprise or institution. At the same time, as the results of our studies show, there are certain differences in the structures and content of compliance principles, which depend on the scope of application of the program's compliance (banks, institutions, industrial enterprises, etc.).