Кафедра "Економіка та маркетинг"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992
Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.
На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Особливості використання інструментів онлайн-маркетингу для просування товарів на В2В ринку(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Літвиненко, Марія Владиславна; Шиладзе, Рєсані ШотайовичУ статті проаналізовано економічну сутність маркетингових інструментів. Виявлено необхідність застосування маркетингових інструментів для просування товарів на В2В ринках у сучасних умовах господарювання. Визначено роль маркетингових інструментів у просуванні промислових товарів. У статті досліджуються базові маркетингові інструменти у сфері В2В, які є ефективними під час просування продукції промисловими підприємствами у сучасних умовах ведення бізнесу. Визначено, що інтернет-продажі В2В мають свої особливості, а для безпосередніх контактів з потенційними партнерами потрібно використовувати вебаналітику. Розглянуто основні канали збуту В2В- середовища. Успішні B2B компанії мають одну спільну рису: вони розуміють свою конкурентну перевагу, а цифрові інструменти допомагають їм її досягти. Якщо певний веб-сайт не виділяється серед своїх конкурентів, він, швидше за все, легко втратить наявних та потенційних клієнтів. Хоча світ B2B-бізнесу величезний і, безумовно, різноманітний, більшість платформ електронної комерції та управління ринком B2B функціонують дуже схоже. Для того, щоб забезпечити бездоганний клієнтський досвід і полегшити ведення бізнесу іншим, необхідна платформа електронної комерції з функціями, спеціально розробленими для компаній, тобто продавців. Тому результати цього дослідження будуть корисними на ринку B2B для підвищення ефективності бізнесу не лише для українських компаній, але й для іноземних компаній, які працюють у нестабільному бізнес-середовищі.Публікація Assessment of patent value using its citation index(2022) Pererva, P. G.; Kobielieva, Tetiana; Kosenko, OleksandraUsing the example of patents, the issue of assessing the value of intellectual property objects is highlighted, taking into account the indicator (index) of their citations in scientific literature. A study of the types of patent citations was conducted, to which the authors include citations from an article to a patent, from a patent to a patent, from a patent to an article. It is proposed to use criteria for classification of patent citations using two indicators. Firstly, taking into account the scope of use of the citation - whether in the field of scientific action of the patent or beyond it, and secondly, taking into account the subject of citation - the citation is carried out by another patent owner or self-citation is carried out by the owner of this patent. Peculiarities of patent citation in comparison with methods of traditional citation of scientific works are revealed. For the first time, special attention is paid to the nature of the citation itself: positive or negative. It is substantiated that taking into account in the calculation of the citation index quotes with a negative content contributes to the decline of scientific discussion, since the mention of opponents in ranking articles directly affects the value of their citation index, which does not always objectively reproduce the actual scientific merits of one or another scientist.Публікація Effectiveness of promoting sales of products in social media(Луцький національний технічний університет, 2022) Kosenko, O. P.; Peredrii, A. E. Yu.; Pererva, P. G.It has been proven that the Internet is not just a global network, but an effective method of influencing the consumer, which attracts more and more users every year. And, as a result, attracts consumers of goods and services, we are talking about those companies that use Internet marketing tools in their activities.Публікація Conceptual provisions of innovation marketing(2022) Tkachova, N. P.; Matrosova, V. O.; Veryutina, V. O.; Pererva, P. G.It has been proven that the marketing of innovations should be understood as activities aimed at finding new directions and ways of using the company's potential, developing new products and technologies on this basis, and promoting them to the market in order to more effectively meet the needs of consumers. way than competitors, thereby making a profit and providing conditions for long-term survival and development in the market.Публікація Розвиток теорії вартісного управління стейкхолдерами підприємства в зарубіжних дослідженнях(Сумський державний університет, 2021) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Косенко, Олександра Петрівна; Кобєлєв, Валерій Миколайович; Матросова, Вікторія ОлександрівнаУ статті доведено, що актуальним напрямком ефективного управління підприємством є використання менеджментом мережевої концепції організації виробничо-комерційної діяльності, в основі якої лежить теорія стейкхолдерів. Цей напрямок наукових досліджень широко обговорюється в зарубіжних економічних виданнях, де вже накопичилася значна кількість інноваційних розробок та пропозицій. Для вітчизняних промислових підприємств є надзвичайно важливим дослідження, узагальнення та використання зарубіжного досвіду в сфері стейкхолдерівської теорії.Публікація Management of relations with enterprise stakeholders based on value approach(ТОВ "Консалтингово-видавнича компанія "Ділові перспективи", 2021) Pererva, P. G.; Kobielieva, T. O.; Tkасhovа, Nаdiia Petrivna; Tkachov, M. M.; Diachenko, T. A.Significant transformations in economic relations and increased competition have posed enterprises with extremely complex tasks in the field of corporate governance. Mainly it concerns the systems of corporate governance, in which the principles of vertical organization are losing relevance, and the effectiveness of management largely depends on the balance of interests of participants (stakeholders) who can actively influence the production and commercial policy of the enterprise to distribute its resources in their favor. The study aims to develop proposals to ensure the effective interaction of the enterprise with stakeholders, based on establishing an optimal balance of material (value) interests, allowing achieving a reduction of risks that threaten the development of the enterprise. Thus, it was proposed to determine the total value of the commercial results of the enterprise, taking into account the real contribution, which is provided by the relations with one or another stakeholder. A similar approach is implemented to determine the share of the value of the corresponding stakeholder, which is ensured by its relationship with this enterprise. In addition to the value of the enterprise itself, the proposed models explicitly determine the value benefits of stakeholders and disclose a list of the main controlling factors: the volumes of resources supplied and consumed by the parties, their relative values, the structure of resource flows, etc. As an example, using the developed recommendations, the circle of the most influential stakeholders of the Ukrainian enterprise – PJSC KhTP – was studied. This approach allows an industrial enterprise to rank stakeholders by value, to analyze the dynamics of the structure and parameters of material and financial resources flows of the enterprise and its stakeholders.Публікація Formation of competitive advantages of machine-building enterprises on the basis of the benchmarking concept(2021) Tkachova, N. P.; Kobielieva, T. O.; Pererva, P. G.The article substantiates the theoretical bases, methodological recommendations and practical proposals for the formation and evaluation of competitive advantages of machine-building enterprises using the concept of benchmarking. Proposals for the management of competitive advantages in two inextricably linked ways: improvement in market activity of the company and the direct or relative decrease in the results of the use of the main competitive advantages of the market rivals of this company.Публікація Концептуальні положення відкрито-закритої моделі інноваційного процесу з інтелектуальною складовою(Національний університет "Львівська політехніка", 2015) Косенко, Олександра ПетрівнаРозглянуто загальний стан та основні тенденції зміни моделей організації інноваційного процесу. Доведено, що існуючі моделі недостатньо враховують інтелектуальну складову, яка є базовою під час розроблення інтелектуально-інноваційних технологій. Запропоновано авторську відкрито-закриту модель інноваційного процесу з інтелектуальною складовою та розроблено алгоритм її використання.Публікація Маркетингові комунікації промислових підприємств: теоретичні аспекти(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Чернобровкіна, Світлана ВіталіївнаУ статті дocлiджено теoретичні заcади маркетингових комунікацій промислових підприємств із зовнішнім середовищем. Розглянуто підходи різних вчених до змістовної сутності категорії "комунікація", що є основою для всіх сфер ринкової діяльності. Комунікації у різних своїх формах пронизують усі сфери людської діяльності, включаючи і сферу економічної активності, і являють собою необхідні, фундаментальні умови, що підтримують існування і розвиток сучасних економічних систем. Узагальнено поняття "комунікації на рівні підприємства" як одного з чотирьох елементів маркетинг-міксу. Майже усі підприємства повинні доводити до споживачів необхідну інформацію шляхом комунікацій. Вчасні та якісні комунікації сприяють доведенню до користувача інформації щодо розробки та виведення продукції на ринок, її основних рисах, можливостях, новаціях тощо. Перелічено основні компоненти маркетингової комунікації. Основними компонентами маркетингових комунікацій є: суб'єкти, об'єкти комунікації, предмет, засоби, мета, задачі та ефекти від їх використання. Виділено ключові характеристики процесу маркетингових комунікацій, до числа яких віднесено зростання ролі інноваційних факторів в управлінні підприємством, активна участь споживачів у формуванні ринків тощо. Також визначено завдання маркетингових комунікацій підприємства. Основними завданнями маркетингових комунікацій є: створення престижного іміджу виробника, надання інформації про пропозиції, забезпечення зворотного зв’язку з покупцем тощо. Узагальнено сутність комунікацій на рівні підприємства. Проведене дослідження показало, що маркетингові комунікації підприємства охоплюють цілісний комплекс особових і безособових взаємозв'язків, направлених на покупця з метою донесення до цільової аудиторії основних конкурентних переваг.Публікація Вплив маркетингових комунікацій на фінансовий результат промислового підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Чернобровкіна, Світлана ВіталіївнаДосліджено вплив маркетингових комунікацій на фінансовий результат промислового підприємства. Розглянуто зміст поняття "фінансовий результат", що займає центральне місце у системі управління та характеризує всі сторони фінансово-господарської діяльності підприємства. Фінансовий результат у формі прибутку виступає головною метою існування підприємства на ринку та одним з ключових показників, який визначає ефективність його діяльності. Перелічено функції фінансових результатів підприємства. Перелічено традиційні та нетрадиційні комунікації, що впливають на позитивний фінансовий результат діяльності підприємства. Запропоновано модель впливу маркетингових комунікацій на фінансовий результат промислового підприємства за рахунок складових комунікативного та економічного ефекту, що дозволяє відстежити вплив кожного заходу маркетингових комунікацій на фінансовий результат промислового підприємства в цілому. Маркетингові комунікаційні заходи призводять до комунікативного ефекту, який виражається у декількох напрямках: інформуванні цільової аудиторії; формуванні певної думки про підприємство та його продукцію; мобілізації споживачів та покупців на певні дії; підвищення рівня активної популярності підприємства; встановлення стійких позитивних асоціацій; збільшення лояльності споживачів і впізнавання бренду виробника. Позитивний комунікативний ефект веде до економічного ефекту: збільшення частки ринку; збільшення товарообігу; підвищення кількості замовлень; збільшення марочного капіталу. У свою чергу, складові економічного ефекту призводять до збільшення прибутку підприємства, що і забезпечує фінансовий результат його діяльності. Узагальнено критерії визначення ефекту від впровадження традиційних та нетрадиційних комунікаційних маркетингових заходів.