Кафедра "Економіка та маркетинг"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992
Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.
На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Методичні вказівки до виконання курсового проєкту з дисципліни "Маркетингові комунікації"(2023) Кітченко, Олена МиколаївнаКурсовий проєкт з дисципліни «Маркетингові комунікації» виконують з метою закріплення і поглиблення системи теоретичних знань та оволодіння прикладними аспектами маркетингових комунікацій, які дозволяють майбутнім фахівцям успішно розв’язувати завдання пов’язані з розробкою, плануванням та проведенням рекламної кампанії на підприємстві з метою підвищення ефективності його діяльності.Публікація Методичні вказівки до проведення практичних занять та самостійної роботи з дисципліни "Стратегічний маркетинг"(2023) Кітченко, Олена МиколаївнаВ даних матеріалах відповідно до навчального плану дисципліни «Стратегічний маркетинг» розглянуто 16 тем, надано завдання та ситуаційні вправи (кейси) по всіх темах, наведено зміст практичних занять, дані деякі методичні рекомендації щодо вирішення пропонованих задач і ситуацій. Також в методичних вказівках представлено питання, які винесено на самостійний розгляд здобувачів для опрацювання, представлені типові тестові завдання, надано список рекомендованої літератури, використання якого допоможе краще зрозуміти суть питань курсу і отримати деякі навички під час вирішення та відповіді на питання самостійної роботи.Публікація Вибір стратегії розвитку підприємства на стадії бізнес проєктування(2023) Кітченко, Олена МиколаївнаУ статті розглядаються питання, пов'язані з розробкою маркетингової стратегії на стадії бізнес-проектування в умовах воєнного часу. Виявлено, що не кожен підприємець, розуміє існуючу різницю між поняттями маркетингова стратегія та бізнес-стратегія. Існує певна необхідність уточнити різницю між цими поняттями та детально торкнутися питань практичного застосування стратегічного планування у діяльності підприємств. Виявлено, що основними орієнтирами для власників бізнесу є два моменти: чому він хоче займатися цим бізнесом та яких результатів він хоче досягти. Встановлено основні різницю між бізнес-стратегією, яка є канвою, яку використовує власник, організуючи свій бізнес. І маркетинговою стратегією, яка є певним алгоритмом, який допомагає масштабувати бізнес і зробити його успішним. Головним і найбільш цікавим інструментом на стадії бізнес проектування є використання канви бізнес стратегії. Наголошується на необхідності вивчення внутрішнього та зовнішнього середовища, а також проведенні всебічного аналізу діяльності компанії з використанням технік стратегічного маркетингу. Встановлено, що визначення стратегії залежить від життєвого циклу продукту компанії і змінюється разом з ним. Підтверджується, що компанії, які мають чітку маркетингову стратегію, мають більше шансів на успіх, ніж ті, що не прописують її.Публікація Методичні вказівки до виконання курсового проєкту з дисципліни "Стратегічний маркетинг"(2023) Кітченко, Олена МиколаївнаКурсовий проєкт з дисципліни "Стратегічний маркетинг" є самостійною роботою здобувачів, що направлений на формування, систематизацію та поглиблення знань, навичок та творчого підходу майбутніх фахівців.Публікація Формування маркетингової стратегії розвитку поліграфічних підприємств(Центр фінансово-економічних наукових досліджень, 2021) Кітченко, Олена Миколаївна; Кірч, А. С.Публікація Маркетингова комунікаційна політика виноробних підприємств України в умовах воєнного часу(2022) Кітченко, Олена Миколаївна; Мірошник, Марія Володимирівна; Васильцова, Світлана ОлександрівнаВ статті розглядаються питання, пов’язані з просуванням вітчизняних виноробних підприємств в умовах воєнного часу. Встановлено, що війна спричинила ряд проблем, які сильно загальмували розвиток виноробної галузі України. Досліджено основних гравців цього ринку. Встановлено, що виробники в масовому сегменті широко застосовують ATL та BTL заходи, в преміальному сегменті, використовуються інші інструменти маркетингової комунікаційної політики. Тут застосовується більш індивідуальний підхід з більш вузькими каналами просування на відмінну від мас-маркету. Також в роботі проведено аналіз конкурентоспроможності деяких торгівельних марок, та встановлено, що наразі лідером в преміальному ринковому сегменті є підприємство «Колоніст». Зауважено, що для ефективної комунікації із споживачем необхідно чітко уявляти його аватар. Авторами дослідження запропонований механізм побудови маркетингової комунікаційної політики виноробних підприємств. Наголошено на тому, якими способами можна здійснювати ефективну комунікацію із споживачем в умовах воєнного часу.Публікація Методичні вказівки до проведення практичних занять з дисципліни "Стратегічний маркетинг"(2021) Кітченко, Олена МиколаївнаВ даних матеріалах відповідно до навчального плану дисципліни "Стратегічний маркетинг" розглянуто 15 тем, 38 завдань та ситуацій по всіх темах, наведено зміст практичних занять, дані деякі методичні рекомендації щодо ви-рішення пропонованих задач і ситуацій, перелік теоретичних питань і тестів.Публікація Методичні вказівки для проведення практичних занять з курсу "Маркетингові комунікації"(НТУ "ХПІ", 2017) Кітченко, Олена Миколаївна; Чернобровкіна, Світлана ВіталіївнаВ даних методичних матеріалах відповідно до навчального плану курсу "Маркетингові комунікації" містяться 16 тем, які вміщують в себе задачі та ситуації, надаються деякі рекомендації щодо розв'язання пропонованих завдань, надано перелік теоретичних запитань для самостійної роботи та тестів. Надається список літератури, використання якого допоможе краще зрозуміти зміст питання курсу та отримати навички в розв'язанні задач маркетингових комунікацій.Публікація The Analysis of Common Mistakes in Preparing a Business Plan(ВД "ІНЖЕК", 2016) Kuchina, S. O.; Kitchenko, OlenaWhen writing a business plan, there arise a number of unresolved issues related to its consequent implementation, which is of considerable interest and determines the relevance of the study. The need to develop theoretical and methodological support for drafting business plans has determined a range of issues that require immediate resolution at stages of its development, in particular at the stage of creating a new business ("start up"); the stage of compiling financial documents; the stage of risk assessment and developing strategies to overcome them. Based on the analysis and systematization of the existing definitions, the notion of "business plan" is generalized and a methodological scheme of its building is demonstrated. The comparison of a general structure of a business plan proposed by EBRR and UNIDO is considered and presented. It is found that common mistakes that occur at compiling a business plan include: mistakes associated with evaluation of the demand for products; mistakes at setting prices and choosing a further pricing policy; mistakes associated with underestimation of possible risks arising in the course of the business plan implementation should be mentioned. The obtained results can be applied by heads of enterprises and managers in various spheres of business and at making decisions on forming further strategies of the enterprise development.Публікація Системний підхід до визначення складових стратегічного контролінгу(НТУ "ХПІ", 2016) Кітченко, Олена Миколаївна; Кучіна, Світлана ЕдуардівнаУ статті досліджуються питання, пов’язані з використанням інструментів стратегічного контролінгу на вітчизняних машинобудівних підприємствах. Розглядається відмінність між стратегічним та оперативним контролінгом. Проводиться аналіз типів стратегічних рішень в залежності від масштабів змін, які відбуваються на підприємстві. Аналізуються управлінські рішення з точки зору семи блоків, кожен з яких досліджується за стратегічними цілями та показниками ефективності у системі контролінгу. Надаються рекомендації щодо заходів по досягненню стратегічних цілей в кожному блоці окремо.