Кафедра "Економіка та маркетинг"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992

Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.

На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 14
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження основних характеристик процесу трансферу інтелектуально-інноваційних технологій
    (ТОВ "Юридична компания "Юрсервіс", 2022) Верес Шомоші, Маріанн; Косенко, Олександра Петрівна; Кобєлєва, Анна Валеріївна
    Доведено, що трансфер інтелектуально-інноваційних технологій відноситься до процесу, за допомогою якого певна технологія (включаючи зрілу технологію та технологію у стані винаходу) передається з місця її походження або сфери практики в інші місця чи галузі.
  • Ескіз
    Публікація
    Маркетизація процесу трансферу технологій
    (ТОВ "Юридична компания "Юрсервіс", 2022) Нагі, Сабольч; Косенко, Олександра Петрівна; Маслак, Марія Володимирівна
    Доведено, що сьогодні трансфер технологій в основному здійснюється за допомогою ринково-орієнтованих форм бізнесу. Таким чином, передача технологій все більше демонструє свої унікальні особливості маркетизації.
  • Ескіз
    Публікація
    Розвиток теорії вартісного управління стейкхолдерами підприємства в зарубіжних дослідженнях
    (Сумський державний університет, 2021) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Косенко, Олександра Петрівна; Кобєлєв, Валерій Миколайович; Матросова, Вікторія Олександрівна
    У статті доведено, що актуальним напрямком ефективного управління підприємством є використання менеджментом мережевої концепції організації виробничо-комерційної діяльності, в основі якої лежить теорія стейкхолдерів. Цей напрямок наукових досліджень широко обговорюється в зарубіжних економічних виданнях, де вже накопичилася значна кількість інноваційних розробок та пропозицій. Для вітчизняних промислових підприємств є надзвичайно важливим дослідження, узагальнення та використання зарубіжного досвіду в сфері стейкхолдерівської теорії.
  • Ескіз
    Публікація
    Економічна сутність понять "світова економіка", "світове господарство" та "міжнародні економічні відносини"
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Кобєлєв, Валерій Миколайович; Матросова, Вікторія Олександрівна; Косенко, Олександра Петрівна
    Доведено, що від понять "світова економіка" – "світове господарство" слід відрізняти поняття "міжнародна економіка", під якою мається на увазі не сама світова економіка в динаміці свого розвитку, а теорія економічного розвитку міждержавної економіки (економікс).
  • Ескіз
    Публікація
    Зміст, місце і роль технології у виробничій системі
    (2020) Косенко, Олександра Петрівна; Перерва, Петро Григорович
    Обґрунтовано, що під технологією треба розуміти сукупність і послідовність методів і процесів перетворення початкових матеріалів, що дозволяють одержати продукцію із заданими параметрами. Ключовою ланкою будь-якої технології є детальне визначення кінцевого результату і контроль точності його досягнення.
  • Ескіз
    Публікація
    Формування трансфертних цін на об’єкти інтелектуальної власності
    (2020) Косенко, Олександра Петрівна; Шинкаренко, Маргарита Олександрівна
    Доведено, що поняття "ринкова вартість" притаманне не тільки матеріальній продукції, воно може бути в повній мірі використане і до інтелектуальної власності, не дивлячись на їх технологічні особливості та в більшості випадків монопольний характер представлення на технологічному ринку.
  • Ескіз
    Публікація
    Технологічний аудит як інструмент комерціалізації інтелектуально-інноваційних технологій
    (Триторія, 2019) Косенко, Олександра Петрівна; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що розробка механізму управління комерціалізацією інтелектуальної власності та технологій, в основу яких вона покладена, на основі технологічного аудиту є надзвичайно актуальною темою для наукового дослідження, відображає реалії сучасності, узгоджується з цілями економічного розвитку України і завданнями, що стоять перед підприємствами і організаціями, що мають досягнення в інтелектуальній сфері.
  • Ескіз
    Публікація
    Формування конкурентного, інтелектуального і маркетингового потенціалу інноваційного підприємництва
    (НТУ "ХПІ", 2018) Перерва, Петро Григорович; Косенко, Олександра Петрівна; Ткачова, Надія Петрівна; Ткачов, Максим Михайлович
    У статті обґрунтовано основні види потенціалів, що визначають ефективність підприємницької діяльності промислових підприємств та організацій. В якості основних факторів виділені результати цінової, інноваційної, інвестиційної та маркетингової політики. Запропоновано методичні положення оцінки різного виду потенціалів з використанням методу факторного аналізу. Фактори впливу на відповідний потенціал підприємництва груповано до групи умовно-постійних і до групи змінних Розроблено низку економіко-математичних моделей з використанням яких є можливість проведенні оцінки різного виду потенціалів не тільки на макрорівні, а і на мезорівні. Результати дослідження апробовані на ряді промислових підприємств та в університетських структурах.
  • Ескіз
    Публікація
    Економічна оцінка заходів по підвищенню ефективності технологічних інновацій
    (НТУ "ХПИ", 2006) Долина, Ірина Володимирівна; Косенко, Андрій Васильович; Косенко, Олександра Петрівна
    У статті розглянуті питання вдосконалювання методів оцінки ефективності створення й використання технологічних інновацій. Запропоновано методику, що враховує результативність і ефективність технологічних інновацій, а також фактор часу при розробці, впровадженні і використанні інновацій. Особлива увага приділена раннім стадіям життєвого циклу інновацій, зокрема, стадії науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт.
  • Ескіз
    Публікація
    Розвиток маркетингових методів економічної оцінки ціни інформаційних ресурсів як інвестиційного ресурсу
    (НТУ "ХПИ", 2006) Перерва, Петро Григорович; Шводиауер, Герхард; Маслак, Ольга Іванівна; Косенко, Олександра Петрівна; Нестеренко, Роман Олександрович
    Запропонована методика оцінки інформаційного потенціалу із застосуванням коефіцієнтного, витратного та результативного методів, що справляють взаємодоповнюючий ефект і підвищують ступінь ймовірності результату, в умовах ринкових трансформаційних процесів дає можливість виявити резерви раціонального інформаційного забезпечення підприємств, визначити затрати на інформаційні ресурси та результативність їх використання, сприяє впровадженню науково-технологічних досягнень у виробничу сферу.