Кафедра "Економіка та маркетинг"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992
Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.
На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Methodological approach to the credit worthiness estimation of counterparties at mining enterprises(Дніпровська політехніка, 2021) Kylnytska, Ye. V.; Gluhova, S. V; Kitchenko, OlenaA comprehensive methodological approach to the credit worthiness estimation of counterparties in the mining industry within a conservative credit policy has been developed. Compared to the existing ones, it is a clear algorithm of estimation stages based on a hierarchical model of structural parameters of credit worthiness estimation. The advantages of the authors’ development are: system flexibility at the stage of formation of criterion base and structural components; clear formalization of results; detailed structuring of evaluation parameters; the possibility of forming a clear unambiguous conclusion about the credit worthiness estimation of counterparties of mining enterprises; compliance of the methodological tools of the estimation system to current trends in the mining industry.Публікація Маркетингове та вартісне оцінювання інновацій та інтелектуального потенціалу в міжнародних проектах(ФОП Шейніна О. В., 2020) Косенко, Олександра Петрівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Долина, Ірина Володимирівна; Матросова, Вікторія Олександрівна; Кобєлєв, Валерій МиколайовичДоведено, що розвиток міжнародних відносин в економіці нашої країни формує нові відносини до інтелектуальної власності як до величезного інтелектуально-інноваційного потенціалу, здатного підняти як економіку країни, так і окремого промислового підприємства. Для ефективного економічного зростання промисловості необхідно створити ефективний механізм маркетингового та вартісного оцінювання промислових інновацій та інтелектуального потенціалу підприємства в його міжнародних проектах, що забезпечило б їх ефективну дистрибуцію та використання. В ролі дієвого механізму маркетингового та вартісного оцінювання промислових інновацій та інтелектуального потенціалу промислових підприємства в науково-технічній, виробничій та міжнародній сферах може бути використано технологічний аудит. Запропоновано оригінальний методичний підхід до ранжування та маркетингового і вартісного оцінювання інтелектуально-інноваційних технологій в міжнародних проектах промислових підприємств, в основу якого покладено функцію бажаності Харрінгтона. Використання розроблених пропозицій дозволяє врахувати всі позитивні характеристики інтелектуально-інноваційних технологій (об’єктів інтелектуальної власності, промислових інновацій, інтелектуального потенціалу і т.п.) з метою виявлення технологій з найбільшим ринковим потенціалом, який і закладається в міжнародний проект. В статті доведено, що результати порівняльної оцінки технічного рівня різних видів інтелектуального потенціалу та промислових інновацій в міжнародних проектах промислових підприємств будуть у значній мірі залежати від того, які конкретні значення параметра будуть поставлені у відповідність межам інтервалів шкали бажаності. Обґрунтовано, що в якості критеріїв маркетингового та вартісного оцінювання промислових інновацій та інтелектуального потенціалу підприємства в його міжнародних проектах можуть бути прийняті як кількісні, так і якісні показники. У останньому випадку оцінки якісного параметра (наприклад, імідж технології, що досліджується, або фірми, що її розробила) можуть бути також зроблені тільки у відносних одиницях. Також зазначено, що не варто штучно обмежувати кількість розглянутих технологій-аналогів інновацій, які можуть мати місце в міжнародному проекті промислового підприємства. Необхідно прагнути розглянути максимально більшу кількість конкуруючих на даному ринку технологій, тому що тільки в цьому випадку шкала бажаності буде дійсно відбивати найвищий світовий рівень по кожному з параметрів, а виводи про рівень конкурентоспроможності технології, що оцінюється, будуть носити гранично об'єктивний характер.Публікація Evaluation of innovative technology market potential on the basis of technology audit(LLC "Consulting Publishing Company "Business Perspectives", 2019) Kosenko, Oleksandra; Cherepanova, V. O.; Dolyna, I.; Matrosova, V.; Kolotiuk, O.Enterprise innovation activity supposes coordinated technical and business processes of decision-making and its performance required for successful transformation of new product or service from concept to market. The purpose of this study is to develop valuation methods of innovative technology market potential and prospects of their introduction into the production enterprise activity. In order to achieve this goal, we used brand new evaluation tool, this is technology audit conception, application of which increased significantly the accuracy and reliability of technology market potential evaluation. Clarification of terminological essence of technological audit allowed the authors to discover the content of technology audit components required for the market research and thereupon to develop evaluation mechanism for innovative technology market potential using technology audit. This mechanism is built on structure evaluation table of technology market potential level detection as an object of commercialization. To ensure the efficiency of practical effect of the mechanism proposed, the authors systematized and completed methods of functional analysis and scanning of market environment for the purpose of qualitative comprehensive evaluation and innovative technology market potential forecasting. Introduction of the proposed evaluation method for technology market potential will result in the improvement of efficiency of enterprise innovation activity due to more rational distribution of available resources and immediate financing of developments with greater market potential.Документ Проблемы комплексной оценки инвестиционной привлекательности инновационных проектов(International Academy of Theoretical & Applied Sciences, 2018) Усов, Максим Анатольевич; Сударкина, Светлана ПетровнаВ статье рассматривается проблема оценивания инвестиционной привлекательности проектов с учетом действия и силы влияния на проект и на его экономические характеристики стохастических, случайных факторов внешней и внутренней среды на базе экспертной оценки их влияния и расчета корректирующего коэффициента К кор.Документ Імплементація комплексної системи оцінювання ефективності інноваційної діяльності підприємств будівельної галузі(Сумський державний університет, 2017) Глухова, Світлана Вячеславівна; Кильницька, Євгенія ВолодимирівнаУ статті представлено впровадження авторської методики комплексної системи оцінювання ефективності інноваційної діяльності на підприємствах будівельної галузі. В роботі подано результати оцінювання інноваційної діяльності як за інтегральними, так і проміжним показниками. Результати оцінювання ефективності інноваційної діяльності досліджуваного підприємства інтерпретовано за допомогою відповідної розробленої системи, що дало змогу сформувати ґрунтовні висновки.Публікація Базові принципи оцінки рівня конкурентоспроможності підприємства(НТУ "ХПІ", 2016) Ткачова, Надія ПетрівнаРозглянуто теоретико-методичні положення управління конкурентоспроможністю промислового підприємства. Розроблено положення по оцінці рівня конкурентоспроможності на основі коефіцієнтів розвитку підприємства.Документ Використання мультиплікатора для оцінювання вартості ІТ-компаній(НТУ "ХПІ", 2012) Гнесіна, Наталія Віталіївна; Ларка, Микола Іванович; Сударкіна, Світлана ПетрівнаВ статті розглянуті особливості використання аналогового методу оцінювання бізнес-компанії на основі мультиплікаторів. Визначені умови використання мультиплікаторів для оцінювання ІТ-компаній з урахування конкретних особливостей сучасного ринку ІТ-технологій.