Кафедра "Підприємництво, торгівля і логістика"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/32369

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/business

Від 2021 року кафедра перейменована та має назву "Підприємництво, торгівля i логістика" (Наказ 552 ОД від 26.11.2021 року), попередня назва – "Підприємництво, торгівля та експертиза товарів", первісна – кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності.

Кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності заснована в 2017 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри є членами Харківського осередку Українського товариства товарознавців і технологів (УТТТ), що входить до Міжнародній асоціації товарознавства, інновацій та сталого розвитку (International Association of Commodity Science, Innovation and Sustainability) IACSIS.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора наук: 2 – економічних, 1 – технічних; 7 кандидатів наук: 4 –економічних, 3 – технічних; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання бакалаврської дипломної роботи
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мащенко, Марина Анатоліївна; Сергієнко, Олена Андріанівна; Шапран, Євген Миколайович; Соснов, Ігор Ігорович; Білоцерківський, Олександр Борисович
    Бакалаврська дипломна робота є випускною кваліфікаційною науково-дослідною роботою, що характеризується внутрішньою єдністю і відображає процес розробки обраної теми та її результати. Науковий рівень бакалаврської роботи повинен відповідати освітній програмі навчання у бакалавраті зі спеціальності 076 «Підприємництво та торгівля». Сукупність результатів, отриманих у процесі підготовки дипломної роботи, має бути критерієм оцінювання освітнього рівня випускника вишу і свідчити про наявність у нього навичок проведення наукового дослідження: уміння самостійно вести науковий пошук; визначати і розв’язувати професійні проблеми; виконувати конкретні наукові завдання адекватними методами. Бакалаврська дипломна робота є засобом демонстрації готовності студента до роботи в різних галузях підприємницької діяльності. Робота є самостійним дослідженням студента і базується на теоретичних знаннях і практичних навичках, отриманих студентом у результаті навчання та проходження переддипломної практики. Мета бакалаврської дипломної роботи – це закріплення майбутніми фахівцями теоретичних засад функціонування підприємницьких, торговельних та біржових структур, яка здійснюється для досягнення відповідних економічних і соціальних результатів. Виконання дипломної роботи дає можливість студенту навчитися самостійно працювати з різними інформаційними джерелами, реферувати матеріали періодичної літератури, глибше вивчати основні проблеми економіки праці, аналізувати статистичні дані і на підставі цього розробляти організаційні заходи, доведені до рівня практичного застосування. Бакалаврська дипломна робота має бути самостійним дослідженням, гідним відповідної кваліфікації. Студент-дипломник має підтвердити рівень загальнотеоретичної і спе ціальної підготовки. Дипломна робота є випускною кваліфікаційною робо тою, на підставі захисту якої Державна екзаменаційна комісія (ДЕК) вирішує питання про присвоєння її автору кваліфікації «бакалавра підприємництва та торгівлі» і видачі йому диплома державного зразка. Дипломна робота, що не відповідає вимогам щодо змісту та оформлення, написана без дотримання затвердженого плану, не містить матеріалів реального аналізу господарської діяльності, обґрунтованих пропозицій, а також не має зовнішньої та внутрішньої рецензії, до захисту не допускається. Дипломна робота також проходить перевірку на дотримання її автором академічної доброчесності (плагіат), яку виконує уповноважена особа – депозитор. Для її успішного проходження робота повинна містити не менш ніж 85 % відсотків оригінального вмісту. Якщо процент запозичень перевищує вказаний відсоток, то робота до захисту не допускається і повертається на доопрацювання здобувачу вищої освіти. Допущена до захисту бакалаврська дипломна робота розміщується в репозиторії НТУ «ХПІ», де і зберігається у подальшому.
  • Ескіз
    Публікація
    Практичні завдання та методичні вказівки до їх виконання з навчальної дисципліни "Електронна комерція та глобальне підприємництво"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Сергієнко, Олена Андріанівна; Шапран, Євген Миколайович; Іпполітова, Інна Ярославівна; Петрухнов, Олексій Валерійович
    Швидкий технологічний розвиток в галузі електроніки та кібернетики є передумовою інтенсивного зростання процесів інформатизації у всіх сферах народного господарства. Становлення інформаційного суспільства призвело до прогресування інформаційно-комунікаційних технологій, яке дозволяє вирішувати складні економічні завдання як на рівні окремих комерційних структур, так і на загальнодержавному рівні. Значна частина бізнесу перетворюється на електронний формат та переходить до глобального середовища Інтернет. Одним із засобів підтримки процесів інформатизації в економічному середовищі є електронна комерція, яка забезпечує максимальну ефективність комерційних операцій, оперативну реакцію на зміни ринку товарів та послуг, розширення сфери впливу комерційних суб'єктів і підсилення їх конкурентних переваг. Сучасний економіст повинен знати і уміти використовувати в повсякденній роботі новітні інформаціййні технологіїї. Швидкий розвиток і широке застосування засобів обчислювальної техніки визначають вимоги до підготовки сучасного економіста, що повинен за допомогою впровадження і використання систем електронної комерції вміти аналізувати та підвищувати ефективність складних економічних процесів на підприємстві. Навчальна дисципліна «Електронна комерція та глобальне підприємництво» буде корисна маййбутнім аналітикам, менеджерам, економістам, фахівцям в сфері ІТ, тим, хто збирається заййматися підприємництвом та мати власний електронний бізнес. Метою викладання даної навчальної дисципліни є надання здобувачам вищої освіти компетентностей стосовно виконання ділових операцій та угод з використанням електронних засобів. Для досягнення мети поставлені такі основні завдання: засвоєння теоретичних і практичних засад електронної комерції, типів електронних платежів, методів захисту інформації; набуття вмінь застосовувати технології електронної комерції з метою створення стратегічних конкурентних переваг для підприємства.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання практичних занять з дисципліни "Харчові продукти"
    (2022) Білоцерківський, Олександр Борисович; Замула, Олексій Олександрович; Шапран, Євген Миколайович
    Харчові продукти – це об’єкти тваринного та рослинного походження, які використовують в їжі у натуральному чи переробленому вигляді як джерело енергії, харчових речовин. Харчові продукти забезпечують постійну фізіологічну потребу людини в харчових речовинах для нормальної життєдіяльності. Дисципліна «Харчові продукти» вивчає фізичні, хімічні та біологічні властивості продуктів рослинного та тваринного походження та зміни цих властивостей на всіх етапах товаропросування. Тому ця дисципліна тісно пов’язана з харчовою промисловістю, сільським господарством та торгівлею, а також із багатьма галузями науки – фізіологією харчування, технологією виготовлення їжі, мікробіологією, холодильною технологією, економікою, комерційною діяльністю. Широко використовуються в цьому курсі дані фізики, хімії, біохімії та математики. У цих методичних вказівках розглянуто основні числові методи, які застосовуються в курсі «Харчові продукти». Кожен розділ присвячений окремій темі курсу. Всі розділи побудовані однаково: спочатку викладаються необхідні теоретичні відомості, потім докладно розглядається хід розв’язання задач, наприкінці кожного розділу наведено варіанти індивідуальних домашніх завдань. Варіанти завдань студент вибирає за останньою цифрою номера прізвища у журналі групи. Ці методичні вказівки не замінюють підручників з харчових продуктів. Теоретичні основи викладаються у стислому вигляді. Даються тільки ті відомості, які необхідні безпосередньо для розв’язання задач.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання практичних занять з дисципліни "Технологічне підприємництво та біржова діяльність"
    (2021) Білоцерківський, Олександр Борисович; Шапран, Євген Миколайович
    Технологічне підприємництво – це створення нового бізнесу, в основу стійкої конкурентної переваги якого покладена інноваційна високотехнологічна (наукоємна) ідея. Полем діяльності технологічного комерційного підприємництва служать товарні біржі, а фінансового – фондові. Тому зростаючий інтерес до технологічного підприємництва та біржової діяльності в Україні зумовлює необхідність підготовки фахівців відповідної кваліфікації. Дисципліна "Технологічне підприємництво та біржова діяльність" вивчає теоретичні та практичні засади економіки і організації технологічного підприємництва та його управління, організації та функціонування біржового ринку як складового елемента інфраструктури ринку, технології здійснення біржових операцій. Вивчення цієї дисципліні безпосередньо спирається на такі дисципліни, як торговельне підприємництво; комерційну діяльність; економіку та організацію інноваційної діяльності у торгівлі. У цих методичних вказівках розглянуто основні числові методи, які застосовуються в курсі "Технологічне підприємництво та біржова діяльність". Кожен розділ присвячений окремій темі курсу. Всі розділи побудовані однаково: спочатку викладаються необхідні теоретичні відомості, потім докладно розглядається хід розв’язання задач, наприкінці кожного розділу наведено варіанти індивідуальних домашніх завдань. Варіанти завдань студент вибирає за останньою цифрою номера прізвища у журналі групи. Ці методичні вказівки не замінюють підручників з технологічного підприємництва та біржової діяльності. Теоретичні основи викладаються у стислому вигляді. Даються тільки ті відомості, які необхідні безпосередньо для розв’язання задач. Для більш детального вивчення матеріалу рекомендуються такі навчальні видання.
  • Ескіз
    Публікація
    Моделювання бізнес-процесів підприємства оптової торгівлі
    (2021) Шапран, Євген Миколайович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Білоцерківський, Олександр Борисович
    У статті розроблено моделі управління бізнес-процесами підприємства оптової торгівлі на прикладі ТОВ "БМБ-ТРЕЙДІНГ", які дадуть змогу провести всебічний аналіз діяльності підприємства, визначити та оптимізувати ключові процеси в його діяльності. Запропоновано алгоритм розроблення комплексної процесної моделі ТОВ "БМБ-ТРЕЙДІНГ", що складається з трьох етапів: 1) аналізу діяльності компанії; 2) побудови процесної моделі; 3) побудови моделі динаміки. На першому етапі проаналізовано бізнес-процеси підприємства. На другому етапі побудовано модель бізнес-процесів підприємства за методологією IDEF0 з використанням програмного забезпечення CA ERwin PM. На третьому етапі проведено імітаційне моделювання процесу поставок пального зі складу ТОВ "БМБ-ТРЕЙДІНГ" до підприємств-замовників засобами Vensim. Результати моделювання сценаріїв із певними умовами та обмеженнями свідчать, що навіть реалістичні сценарії демонструють відсутність ефекту затоварювання, досліджувані ключові показники з часом не стають від’ємними і не перевищують максимальних лімітних значень, тобто симуляція забезпечує адекватні результати, які можуть бути цілком контрольовані.
  • Ескіз
    Публікація
    Реалізація маркетингової політики торговельного підприємства на основі оцінки впливу факторів зовнішнього та внутрішнього середовища
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Шапран, Євген Миколайович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Гапоненко, Ольга Євгенівна; Соснов, Ігор Ігорович; Білоцерківський, Олександр Борисович; Шапран, Олена Євгенівна
    У монографії викладено сучасні уявлення про теоретико-методологічні засади розробки маркетингової політики торговельного підприємства з точки зору системного аналізу. Сформовано структурно-динамічний та рівнево-ієрархічний аспект щодо моделювання оцінки діяльності логістичної системи на підприємстві. Розроблено підхід до маркетингової політики просування продукції. Визначено ефективність роботи логістичного маркетингового відділу підприємства. Монографія призначена для студентів, аспірантів, фахівців, які досліджують проблеми управління торговельним підприємством.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання бакалаврської дипломної роботи
    (2021) Шапран, Євген Миколайович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Білоцерківський, Олександр Борисович; Соснов, Ігор Ігорович
    Бакалаврська дипломна робота є випускною кваліфікаційною науково-дослідною роботою, що характеризується внутрішньою єдністю і відображає процес розробки обраної теми та її результати. Науковий рівень бакалаврської роботи має відповідати програмі навчання у бакалавраті зі спеціальності 076 "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність". Сукупність результатів, отриманих у процесі підготовки бакалаврської роботи, повинна бути критерієм оцінювання освітнього рівня випускника вишу і свідчити про наявність у нього навичок проведення наукового дослідження: уміння самостійно вести науковий пошук; визначати і розв’язувати професійні проблеми; виконувати конкретні наукові завдання адекватними методами. Бакалаврська дипломна робота є засобом демонстрації готовності студента до роботи в різних галузях підприємницької діяльності. Дана робота є самостійним дослідженням студента і базується на теоретичних знаннях і практичних навичках, отриманих студентом у результаті проходження переддипломної практики в організації та науково-дослідної практики на базі наукових напрацювань НТУ "ХПІ", які представлені в бібліотеці університета та Інтернет-ресурсах. Мета бакалаврської дипломної роботи – закріплення майбутніми фахівцями теоретичних засад функціонування підприємницьких, торговельних та біржових структур, яка здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів.
  • Ескіз
    Публікація
    Підвищення ефективності управління торговими підприємствами на основі інтелектуально-інформаційних систем
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Шапран, Євген Миколайович; Рамазанов, Султан Курбанович; Білоцерківський, Олександр Борисович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Гапоненко, Ольга Євгенівна; Степуріна, Світлана Олександрівна; Соснов, Ігор Ігорович
    В монографії викладено сучасні уявлення про застосування інтелектуально-інформаційних систем у діяльності торговельних підприємств. Розглянуто питання розробки методики рейтингової оцінки інтелектуально-інформаційних систем на прикладі CRM-систем, заходів щодо впровадження та вдосконалення інформаційної системи управління торговим підприємством, рекомендації щодо вибору методів оцінки економічної ефективності таких заходів. Для студентів, аспірантів, спеціалістів в галузі підприємництва та торгівлі.
  • Ескіз
    Публікація
    Розробка заходів щодо впровадження та вдосконалення інформаційної системи управління торговельним підприємством
    (2020) Білоцерківський, Олександр Борисович; Шапран, Євген Миколайович; Шапран, Олена Євгенівна
    Визначено поняття інтелектуальної інформаційної системи. Процес впровадження та вдосконалення інформаційної системи управління торговельним підприємством умовно поділено на три етапи: 1) підготовчий, 2) етап впровадження, 3) етап вдосконалення. В рамках кожного етапу конкретизовано рекомендовані заходи. Визначено перспективні напрямки вдосконалення CRM-систем на торговельному підприємстві.
  • Ескіз
    Публікація
    Прогнозування прибутковості підприємства ресторанного бізнесу та чинників впливу на його фінансові показники
    (ВД "Гельветика", 2020) Шапран, Євген Миколайович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Білоцерківський, Олександр Борисович
    У роботі розроблено комплекс моделей формування стратегії розвитку підприємств ресторанного бізнесу, що полягає у побудові економетричних моделей прогнозування прибутковості підприємства, які дають змогу оцінити поточний та перспективний стан діяльності підприємства. Для декомпозиції часового ряду, що характеризує прибуток підприємства, побудовано адитивну та мультиплікативну моделі складників, перевірено їх адекватність на основі показника середньої абсолютної відсоткової похибки. Доведено, що саме тренд-сезонна модель адекватно описує досліджуваний динамічний процес та найкраще характеризує початкові дані. Здійснено прогнозування показників прибутковості з урахуванням компонент сезонності та циклічності. Побудовано адекватну множинну економетричну модель залежності прибутку від чинників фінансово-економічної діяльності. Визначено найбільш суттєві чинники впливу на фінансові показники підприємства. Побудований комплекс моделей може бути використаний для прогнозування прибутковості як підприємств ресторанного бізнесу, так і широкого спектру підприємств сфери послуг та визначення чинників впливу на фінансові показники для підвищення ефективності системи управління шляхом оптимізації та автоматизації бізнес-процесів.