Кафедра "Підприємництво, торгівля і логістика"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/32369

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/business

Від 2021 року кафедра перейменована та має назву "Підприємництво, торгівля i логістика" (Наказ 552 ОД від 26.11.2021 року), попередня назва – "Підприємництво, торгівля та експертиза товарів", первісна – кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності.

Кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності заснована в 2017 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри є членами Харківського осередку Українського товариства товарознавців і технологів (УТТТ), що входить до Міжнародній асоціації товарознавства, інновацій та сталого розвитку (International Association of Commodity Science, Innovation and Sustainability) IACSIS.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора наук: 2 – економічних, 1 – технічних; 7 кандидатів наук: 4 –економічних, 3 – технічних; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Публікація
    Багаторівневі структурні моделі сценаріїв розвитку суб’єктів міжнародного торговельного ринку в аграрному секторі в умовах ризиків
    (ВД "ІНЖЕК", 2019) Шапран, Євген Миколайович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Соснов, Ігор Ігорович
    Дослідження спрямоване на вирішення комплексу завдань удосконалення управління фінансово-кредитними механізмами та процесами кредитування для суб’єктів господарювання в аграрному секторі економіки шляхом створення ефективного інструментального базису оцінювання, аналізу, планування та прийняття управлінських рішень з застосуванням сучасних економіко-математичних методів. Пропоновані багаторівневі структурні моделі сценаріїв розвитку суб’єктів міжнародного торговельного ринку аграрного сектора в умовах ризиків презентовано як напрями поліпшення фінансової безпеки щодо вдосконалення кредитування суб’єктів господарювання в аграрному секторі. Для розробки та реалізації сценаріїв управління кредитоспроможністю суб’єктів господарювання в умовах дії ризиків внутрішнього та зовнішнього середовища в роботі наведено алгоритм управлінських рішень для отримання ефективності та результативності й досягнення синергетичного ефекту на всіх рівнях управління. Розроблений інструментарій прогнозування суб’єктів аграрного ринку дозволить виявити наслідки впливу факторів формування організаційно-управлінського потенціалу з використанням методу «сценаріїв майбутнього» у вигляді куба ситуацій. Запропоновано структурні трирівневі моделі сценаріїв розвитку кредитної діяльності суб’єктів господарювання в умовах ризиків в аналітичному та графічному аспектах, що враховують усю сукупність взаємопов’язаних процесів для підвищення рівня кредитоспроможності в напрямі вдосконалення кредитної політики. Наведено комплекс управлінських заходів залежно від варіанта стратегії управління кредитоспроможністю як систематизований перелік типових фінансових рішень. Методичні розробки та рекомендації моделювання сценаріїв розвитку суб’єктів міжнародного торговельного ринку в аграрному секторі в умовах ризиків можуть бути розглянуті як напрями підвищення рівня фінансової безпеки агропідприємств.
  • Ескіз
    Публікація
    Методи і моделі аналізу ефективності систем електронної комерції
    (ФОП Лібуркіна Л. М., 2019) Сергієнко, Олена Андріанівна; Шапран, Олена Євгенівна; Соснов, Ігор Ігорович
    У роботі досліджено методи аналізу ефективності системи електронної комерції; розглянуто технологію організації комерційної діяльності в сучасних умовах, основні інструменти електронної комерції. Проведений аналіз та здійснено порівняння традиційного й електронного маркетингу. Наведено етапи планування е-маркетингу. Представлено концептуальну схему моделювання бізнес-процесів в електронній комерції за допомогою UML Use Саse Dіаgrаm Eхаmрle. Проведено аналіз ефективності роботи веб-сайту інтернет-магазину “Lu bоutіquе” за допомогою системи Gооglе Аnаlytісs, що дозволяє визначити напрямки вдосконалення й оптимізації сайту, основні джерела залучення клієнтів, середній чек, показник конверсії та ефективність рекламної кампанії. Здійснено аналіз бізнес-процесів в електронній комерції та розроблено пропозицій щодо вдосконалення управління ними з урахуванням попиту на продукцію на основі методів моделювання та використання інформаційних технологій. Побудовано моделі експоненційного згладжування (Брауна, Холта) та багатофакторні моделі формування збитків, що дозволяють здійснювати прогнозування результатів діяльності магазину та приймати відповідні управлінські рішення. Визначено, що для досліджуваного інтернет-магазину “Lu bоutіquе”, перш за все, на рівень збитків впливають: витрата сировини (тканини) на 1 кг одягу, відсоток реалізації одягу та вартість закупівлі 1 кг одягу. На основі здійсненого моделювання та аналізу роботи веб-ресурсу та показників трафіку сайту визначено шляхи підвищення ефективності управління інтернет-магазином. Результати роботи можуть бути впроваджені в системах електронної комерції на мікроекономічному рівні.
  • Ескіз
    Публікація
    Friction Unit of a Disc Brake Based on a Combination of Friction Materials
    (Allerton Press, Inc., 2019) Osenin, Yu. I.; Sosnov, I. I.; Chesnokov, A. V.; Antoshkina, L. I.; Osenin, Yu. Yu.
    The design of the disc brake friction unit is proposed, the basis for the creation of which is a combination of friction materials with different properties. As a criterion for the structural formation of a friction unit of a disc brake, it is proposed to use the initial equality of linear wear rates for all brake linings made of friction materials with different properties. It is shown that the use of a friction unit based on combined friction materials makes it possible to achieve new disc brake characteristics, compared to its traditional design. It is concluded that the proposed solution is promising.
  • Ескіз
    Публікація
    Improvement of Adhesion of the Wheels of the Railway Carriage to the Rails by Means of Supply of the Scale and Magnetite Particles to the Contact Zone
    (Allerton Press, Inc., 2018) Sosnov, Igor; Osenin, Yu. Yu.; Osenin, Yu. I.; Chesnokov, A. V.; Sergienko, O. V.
    The article proposes a method to improve adhesion of the wheels to the rails of the railway carriage by means of supply of abrasive loose materials as an alternative to quartz sand to the zone of their contact: metal scale (Fe₃O₄ ) being the waste of rolling and forging, as well as the iron oxide—magnetite (FeO·Fe₂O₃) of the natural origin. The comparative assessment of efficiency of use of scale and magnetite was carried out in relation to quartz sand traditionally used for railway transport. The adhesion coefficient and wear intensity are used as comparison criteria.
  • Ескіз
    Публікація
    Особливості антикризового управління торговельними підприємствами
    (ТОВ "Центр учбової літератури", 2018) Білоцерківський, Олександр Борисович; Соснов, Ігор Ігорович
    У статті розглядається аналіз сучасного стану торговельної галузі України та порівняння її показників із світовими тенденціями. Досліджено структуру української економіки за різними показниками. Встановлено, що торгівля є провідною галуззю української економіки, оскільки вона посідає перше місце за числом суб'єктів господарювання та обсягом реалізації товарів. Крім того, торгівля займає друге місце після промисловості за кількістю зайнятих та найнятих працівників. Визначено структуру експорту-імпорту товарів та послуг в Україні. Отримано, що структура експорту товарів України відповідає структурі світової торгівлі, оскільки в експорті переважають промислові товари, сільськогосподарська продукція, паливо та видобувна продукція. Імпорт товарів з України має аналогічну структуру. Український експорт послуг представлений транспортними послугами, іншими комерційними послугами та послугами, пов'язаними з товарами та подорожами. Отже, товарооборот України відповідає світовому, тому торговельна галузь країни розвивається в контексті світових тенденцій. Таким чином, зовнішня і внутрішня торгівля товарами та послугами є важливою частиною української економіки, що забезпечує левову частку надходжень до державного бюджету. Розглянуто підходи вітчизняних та зарубіжних вчених до визначення поняття «антикризове управління підприємством». Його можна трактувати з різних сторін як: 1) систему управління; 2) тип управління або управління; 3) розробку та реалізацію заходів; 4) процес. Запропоновано авторське тлумачення цього визначення. На думку авторів, антикризовий менеджмент торговельного підприємства можна визначити як процес, що включає чотири етапи: запобігання кризі, підготовку до кризи, реагування на кризу від бізнесу та реконструкцію.
  • Ескіз
    Публікація
    Electromagnetic system for improving the adhesion of wheels to rails
    (Silesian University of Technology, 2019) Osenin, Yuri Yu. ; Antoshkina, Lidiya; Sosnov, Igor; Shapran, Evgeniy; Chesnokov, Aleksei
    The article describes the design of a system used for the improvement of the adhesion of locomotive wheels to rails; the principle of which is based on the electromagnetic feeding of the contact area with the bulk material that has magnetic properties and high hardness (iron scale Fe₃O₄ and magnetite FeO×Fe₂O₃). The experimental results of laboratory and bench tests confirming the effectiveness of the proposed system compared with the existing devices using quartz sand to improve the adhesion of wheels to rails are presented. It is concluded that the use of an electromagnetic system for improving the particle supply to the wheel/rail interface is promising.
  • Ескіз
    Публікація
    Підвищення ефективності маркетингової діяльності міжнародних торгових підприємств на основі теорії нечітких систем
    (Національний університет харчових технологій, 2018) Шапран, Євген Миколайович; Шапран, Олена Євгенівна; Соснов, Ігор Ігорович
    У статті запропоновано системний підхід підвищення ефективності маркетингової діяльності міжнародних торгових підприємств на основі реалізації методів ідентифікації, прогнозування, прийняття управлінських рішень в умовах невизначеності з використанням теорії нейронних мереж і нечітких систем. Основним завданням в умовах неповної інформації є оцінка стану комплексу маркетингу економічних суб'єктів з метою виявлення проблем і перспективних напрямків ухвалення управлінських рішень. Проведено наукове обґрунтування матричного метода визначення інтегрованого показника оцінки ефективності маркетингової діяльності.
  • Ескіз
    Публікація
    Providing stable friction properties of disc brakes for railway vehicles
    (The Silesian University of Technology, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej Gliwice, 2017) Sosnov, Igor; Osenin, Yuri Yu.; Douma, Mansur Al-Makhdi; Sergienko, Oksana; Chesnokov, Aleksei
    A new approach is developed to ensure the stability of the coefficient of friction at different braking modes for the entire speed range of braking high-speed ground transport. The new approach is a combination of friction materials with individual effort effects on the brake disc. A brake pad design and its performance are confirmed experimentally.
  • Ескіз
    Публікація
    Providing the Stability of the Coefficient of Friction of a Vehicle Disk Brake under Extreme Operating Conditions
    (Allerton Press, Inc., 2016) Sosnov, Igor; Osenin, Yuri Yu.; Osenin, Yuri I.; Douma, Mansur Al-Makhdi; Sergienko, Oksana; Chesnokov, Alexander
    The authors propose a method of providing stability of the coefficient of friction of a disk brake. The method is based on the use of combination of friction materials in the force pattern of working elements of a disk brake. These friction materials interact with a brake disk and have individual level of loading. The article theoretically substantiates the possibility of the impact of the integral properties of a combination of friction materials involved in the force interaction on vehicle braking parameters. The reasonability of the proposed method is proved by the results of the experimental research. A brake-pad (lining) design has been developed to implement this method.
  • Ескіз
    Публікація
    Increase in the Coefficient of Friction of the Rolling Stock Disc Brake via Fluid Cooling of its Friction Elements
    (Allerton Press, Inc., 2016) Sosnov, Igor; Osenin, Yuri Yu.; Sergienko, Oksana; Chesnokov, Alexander; Douma, Mansur Al-Makhdi; Osenin, Yuri I.
    The paper presents the results of theoretical and experimental investigations in the effect of a partial heat energy removal in the friction contact zone upon the disc brake coefficient of friction during braking. A fluid cooling system for the disc brake friction elements has been proposed based on a recuperative liquid-pneumatic heat-exchange apparatus.