Кафедра "Підприємництво, торгівля і логістика"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/32369

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/business

Від 2021 року кафедра перейменована та має назву "Підприємництво, торгівля i логістика" (Наказ 552 ОД від 26.11.2021 року), попередня назва – "Підприємництво, торгівля та експертиза товарів", первісна – кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності.

Кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності заснована в 2017 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри є членами Харківського осередку Українського товариства товарознавців і технологів (УТТТ), що входить до Міжнародній асоціації товарознавства, інновацій та сталого розвитку (International Association of Commodity Science, Innovation and Sustainability) IACSIS.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора наук: 2 – економічних, 1 – технічних; 7 кандидатів наук: 4 –економічних, 3 – технічних; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    The impact of innovation support on the sustainable development of enterprises
    (ТОВ "Фінтехальянс", 2024) Ippolitova, Inna; Komandrovska, Veronika; Darid, Al-Hayali; Andreitsev, Vladyslav; Symonenko, Olena
    Today, the problems of devaluation of the environment, depletion of natural resources, and social and economic crises are increasingly deepening. The issue of sustainable development at the enterprise level is becoming a necessity, not just a regulatory requirement. The critical role in this process is played by innovative support capable of reforming the existing approaches to the problems mentioned above. The study aims to determine the relationship and mutual influence between the indicators of innovation support and sustainable development of enterprises and to form recommendations based on the results using the methods of correlation analysis, multivariate regression, and case study. The study revealed a close correlation between the indicators of innovation support, which are represented in the study by the Global Innovation Index with its sub-indices, and such Sustainable Development Goals (SDGs) indicators as the “Logistics Performance Index: Quality of trade and transport-related infrastructure” and “Electronic waste (kg/capita)”. It has been determined that the first indicator is most strongly influenced by institutions and infrastructure, and the second is influenced by institutions, human capital and research, infrastructure, and market structure. The recommendations formed because of the analysis include using electronic systems and resource cycles. The results obtained can be of practical importance and used by both enterprise management and government agencies to optimise the enterprise's logistics system and waste management.
  • Ескіз
    Документ
    The use of digital marketing for optimizing the logistics supply chain and cost control
    (ТОВ "Фінтехальянс", 2024) Ippolitova, Inna; Beketov, Yurii; Tatarinov, Vadym; Dobrianska, Viktoriia; Karpenko, Yevheniia
    The aim of the research is to analyse the relationship between digital marketing and delivery failures and identify opportunities for optimization. The research employed the methods of statistical analysis, correlation analysis, comparative analysis, and analysis of metrics. The conducted research determined that one of the main challenges of the supply chain is failures caused by various reasons (lack of skills, diseases, transport failures, adverse weather conditions, cyber attacks, etc.). Disruptions often lead to delivery failures. The reasons for this often do not depend on the companies and bring significant negative consequences, in particular, in the form of losses, loss of reputation, and decreased customer loyalty. The study revealed that digital marketing indicators are positively correlated with non-delivery indicators. In particular, Social media interactions and Failures to deliver (0.75), Social media likes and Failures to deliver (0.74), Social media interactions and Biweekly Failures to deliver volume (0.78), Social media likes and Biweekly Failures to deliver volume (0.78). It was assumed that this state of affairs may be determined by increased demand due to digital marketing, for which companies may not always be ready. Insufficient preparedness can lead to disruptions because of supply chain congestion. The results can be useful for e-commerce companies to evaluate and minimize the number of failed deliveries.
  • Ескіз
    Публікація
    Вплив логістичних процесів на ефективність управління запасами підприємства
    (2024) Іпполітова, Інна Ярославівна; Білоцерківський, Олександр Борисович; Гудименко, Вячеслав Павлович
    У статті розглянуто теоретичні підходи щодо визначення сутності категорії «управління запасами підприємства» різними науковцями та зазначено відмінності, які вони вкладають в це визначення. Розглянуто, які системи управління запасами є найбільш розповсюдженими, зазначено їх сутність, переваги та недоліки використання. Обґрунтовано необхідність вибору оптимальної системи управління запасами для підприємства з метою підвищення ефективності його функціонування через призму логістичних процесів. Визначено особливості застосування різних систем управління запасами підприємства, що враховують логістичні процеси, їх переваги та потенційні можливості застосування. Запропоновано послідовність формування та вибору системи управління запасами підприємства з урахуванням логістичних процесів, від якого залежить можливість забезпечення узгодженого, ефективного та економічно доцільного функціонування підприємства.
  • Ескіз
    Публікація
    Диджиталізація бізнесу як дієвий інструмент комунікативної політики підприємства
    (Міжнародний університет фінансів, 2024) Іпполітова, Інна Ярославівна; Момотков, Ігор Сергійович; Прокопович, Світлана Валеріївна
    У статті досліджено сутність поняття «диджиталізація» та який зміст вкладають науковці у цю дефініцію. Проведено аналіз використання інформаційно-комунікаційних технологій та запровадження електронної торгівлі підприємствами за видами економічної діяльності й розподілом за кількістю зайнятих працівників. Зазначено, що окремою складовою диджиталізації доцільно виділити маркетинг, а саме комунікативну політику підприємства. Перераховано додаткові можливості, які надає диджиталізація бізнесу для здійснення ефективної комунікації з усіма стейкхолдерами, забезпечуючи більш швидку, точну та персоналізовану взаємодію з клієнтами. Визначено основні причини появи опору заходам з диджиталізації та основні способи їх подолання. Наведено переваги та можливості, які буде мати бізнес після подолання опору працівників до заходів щодо диджиталізації бізнесу у вигляді значного позитивного впливу на розвиток підприємства.
  • Ескіз
    Публікація
    Практичні завдання та методичні вказівки до їх виконання з навчальної дисципліни "Електронна комерція та глобальне підприємництво"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Сергієнко, Олена Андріанівна; Шапран, Євген Миколайович; Іпполітова, Інна Ярославівна; Петрухнов, Олексій Валерійович
    Швидкий технологічний розвиток в галузі електроніки та кібернетики є передумовою інтенсивного зростання процесів інформатизації у всіх сферах народного господарства. Становлення інформаційного суспільства призвело до прогресування інформаційно-комунікаційних технологій, яке дозволяє вирішувати складні економічні завдання як на рівні окремих комерційних структур, так і на загальнодержавному рівні. Значна частина бізнесу перетворюється на електронний формат та переходить до глобального середовища Інтернет. Одним із засобів підтримки процесів інформатизації в економічному середовищі є електронна комерція, яка забезпечує максимальну ефективність комерційних операцій, оперативну реакцію на зміни ринку товарів та послуг, розширення сфери впливу комерційних суб'єктів і підсилення їх конкурентних переваг. Сучасний економіст повинен знати і уміти використовувати в повсякденній роботі новітні інформаціййні технологіїї. Швидкий розвиток і широке застосування засобів обчислювальної техніки визначають вимоги до підготовки сучасного економіста, що повинен за допомогою впровадження і використання систем електронної комерції вміти аналізувати та підвищувати ефективність складних економічних процесів на підприємстві. Навчальна дисципліна «Електронна комерція та глобальне підприємництво» буде корисна маййбутнім аналітикам, менеджерам, економістам, фахівцям в сфері ІТ, тим, хто збирається заййматися підприємництвом та мати власний електронний бізнес. Метою викладання даної навчальної дисципліни є надання здобувачам вищої освіти компетентностей стосовно виконання ділових операцій та угод з використанням електронних засобів. Для досягнення мети поставлені такі основні завдання: засвоєння теоретичних і практичних засад електронної комерції, типів електронних платежів, методів захисту інформації; набуття вмінь застосовувати технології електронної комерції з метою створення стратегічних конкурентних переваг для підприємства.
  • Ескіз
    Публікація
    Problem-Oriented Model in Technical Specialized Applications of Transport Systems Management
    (2022) Sosnov, Ihor; Serhiienko, Olena; Shapran, Yevhen; Bilotserkivskyi, Oleksandr; Ippolitova, Inna