Кафедра "Підприємництво, торгівля і логістика"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/32369
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/business
Від 2021 року кафедра перейменована та має назву "Підприємництво, торгівля i логістика" (Наказ 552 ОД від 26.11.2021 року), попередня назва – "Підприємництво, торгівля та експертиза товарів", первісна – кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності.
Кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності заснована в 2017 році.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри є членами Харківського осередку Українського товариства товарознавців і технологів (УТТТ), що входить до Міжнародній асоціації товарознавства, інновацій та сталого розвитку (International Association of Commodity Science, Innovation and Sustainability) IACSIS.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора наук: 2 – економічних, 1 – технічних; 7 кандидатів наук: 4 –економічних, 3 – технічних; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Задачі вибору в логістиці(ФОП Томенко Ю. І., 2023) Білоцерківський, Олександр БорисовичПублікація Практичні завдання та методичні вказівки до їх виконання з навчальної дисципліни "Електронна комерція та глобальне підприємництво"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Сергієнко, Олена Андріанівна; Шапран, Євген Миколайович; Іпполітова, Інна Ярославівна; Петрухнов, Олексій ВалерійовичШвидкий технологічний розвиток в галузі електроніки та кібернетики є передумовою інтенсивного зростання процесів інформатизації у всіх сферах народного господарства. Становлення інформаційного суспільства призвело до прогресування інформаційно-комунікаційних технологій, яке дозволяє вирішувати складні економічні завдання як на рівні окремих комерційних структур, так і на загальнодержавному рівні. Значна частина бізнесу перетворюється на електронний формат та переходить до глобального середовища Інтернет. Одним із засобів підтримки процесів інформатизації в економічному середовищі є електронна комерція, яка забезпечує максимальну ефективність комерційних операцій, оперативну реакцію на зміни ринку товарів та послуг, розширення сфери впливу комерційних суб'єктів і підсилення їх конкурентних переваг. Сучасний економіст повинен знати і уміти використовувати в повсякденній роботі новітні інформаціййні технологіїї. Швидкий розвиток і широке застосування засобів обчислювальної техніки визначають вимоги до підготовки сучасного економіста, що повинен за допомогою впровадження і використання систем електронної комерції вміти аналізувати та підвищувати ефективність складних економічних процесів на підприємстві. Навчальна дисципліна «Електронна комерція та глобальне підприємництво» буде корисна маййбутнім аналітикам, менеджерам, економістам, фахівцям в сфері ІТ, тим, хто збирається заййматися підприємництвом та мати власний електронний бізнес. Метою викладання даної навчальної дисципліни є надання здобувачам вищої освіти компетентностей стосовно виконання ділових операцій та угод з використанням електронних засобів. Для досягнення мети поставлені такі основні завдання: засвоєння теоретичних і практичних засад електронної комерції, типів електронних платежів, методів захисту інформації; набуття вмінь застосовувати технології електронної комерції з метою створення стратегічних конкурентних переваг для підприємства.Публікація Методичні вказівки до виконання практичних занять з дисципліни "Ціноутворення"(2023) Сергієнко, Олена Андріанівна; Білоцерківський, Олександр Борисович; Самусь, Павло ОлеговичУ сучасних ринкових умовах результативність діяльності підприємства залежить від багатьох факторів, а комплекс маркетингу відіграє важливу роль у досягненні цілей і стратегії підприємства. Одним з ключових елементів маркетингу є ціни, які використовуються для задоволення потреб цільового ринку та досягнення поставлених цілей. Останнім часом значення цін зросло через різке підвищення цін на енергоносії, світову інфляцію, фінансову кризу, загострення конкуренції та інші фактори, що впливають на підприємства. Це призводить до постійного аналізу цін та їх коригування. Однак, для ефективного управління цінами необхідні глибокі знання про процес ціноутворення, систему цін, чинники, що впливають на ціни, а також методики ціноутворення в системі маркетингу, стратегії ціноутворення та регулювання цін. Саме для набуття таких знань і навичок студенти вивчають навчальну дисципліну «Ціноутворення». Мета цієї дисципліни полягає в формуванні теоретичних знань і практичних навичок щодо розроблення та реалізації маркетингової цінової політики на підприємствах, встановлення обґрунтованих цін на нові та традиційні товари і послуги. Вона спрямована на розвиток у студентів умінь та спроможностей застосовувати отримані знання в конкретних ринкових умовах та нових ситуаціях. У процесі вивчення навчальної дисципліни студенти мають можливість поглибити та систематизувати знання, отримані на попередніх етапах, таких як лекції, самостійні заняття та консультації. Практичні заняття сприяють контролю та конкретизації засвоєння теоретичних положень. Підготовка до практичних занять включає ознайомлення з матеріалами презентацій, конспектів лекцій та рекомендованої літератури.Публікація Методичні вказівки до виконання розрахункового завдання "Робочий зошит стартапера"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Білоцерківський, Олександр Борисович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Самусь, Павло ОлеговичГоловним стимулюючим елементом зростання ринкової економіки є розвиток малого та середнього підприємництва, адже саме воно сьогодні забезпечує формування середнього класу, який все більше стає опорою для суспільства будь-якої країни. При цьому, слід зазначити, що розвиток саме цього сектору економіки потребує розповсюдження та підтримки молодіжного підприємництва, яке, зі свого боку, сприяє професійній та особистій самореалізації молодих підприємців, поліпшенню їх матеріального становища, отриманню різноманітного досвіду та вирішенню проблеми зайнятості, що є критично важливим для повоєнного відновлення України. Метою викладання навчальної дисципліни «Інноваційне підприємництво та управління стартапами» є формування теоретичних знань і практичних навичок у стовренні та управлінні стартапами на початковій стадії, підготовка студентів до участі в інкубаційних, акселераційних і грантових програмах підтримки стартапів. Ці методичні вказівки спрямовані на виконання студентами розрахункового завдання «Робочий зошит стартапера» з навчальної дисципліни «Інноваційне підприємництво та управління стартапами», яка належить до циклу дисциплін спеціальної (фахової) підготовки бакалаврів із спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність». Робочий зошит стартапера містить всі необхідні аспекти для успішного розвитку стартапу, від генерації ідей до пошуку інвесторів. Він надає практичні поради, шаблони і кейси, які допоможуть вам уникнути типових помилок та збільшити шанси на успіх, на своєму підприємницькому шляху. Цей зошит наголошує на важливості розуміння потреб клієнтів, розробки сильної ціннісної пропозиції та виховання проактивного мислення для подолання викликів і досягнення довгострокового успіху. Завдяки цим знанням, навичкам та інструментам, ви будете готові ефективно діяти у світі стартапів і забезпечувати стале зростання своєї компанії. Головна мета цього зошита – це побудова міцного фундаменту для успішного розвитку стартапу. Він пропонує практичні інструкції та стратегії, які допоможуть читачам знайти власну ідею, зрозуміти потреби клієнтів, розробити сильну ціннісну пропозицію, встановити глобальні цілі для своєї компанії, розробити бізнес-модель та економіку підрозділу, сформувати ефективну команду, автоматизувати бізнес-процеси, знайти інвестора та подолати прокрастинацію. Бажаємо вам захоплюючої та надихаючої подорожі у світі цифрового підприємництва! Нехай цей курс стане початком вашої успішної кар’єри у стартап-індустрії. Завжди пам’ятайте, що успіх приходить із внутрішньої мотивації, стійкої праці та непереборної впевненості. Бажаємо вам усього найкращого на вашому стартап-шляху!Публікація Сointegration evaluation tools for enterprises strategic development system upgrading(Університет банківської справи, 2020) Sergienko, O.; Shapran, O.; Tatar, M.; Bilotserkivskyi, Oleksandr ; Druhova, O.The paper proposes tools for improving the strategic management system for assessing the processes dynamics and the level of their intensity and non-stationarity by local resource components of industrial enterprise as indicators of organizational and economic development and forecasting its change, as well as determining the structure of the strategic management system of enterprise development with emphasis on its resource communication component that will improve the efficiency of information exchange in the management process in the current context of increased importance of information resources as important elements that provide business entities competitive advantages. In this paper, the complex of models of research of development dynamics of enterprise activity spheres is built, which unlike the existing ones takes into account the non-stationary character of the behavior of these processes. This complex is based on the methods of multidimensional analysis, econometric modeling, decision-making. This complex contains the following steps: formation of the information sets of the company’s indicators in the main activity spheres; research of development dynamics of enterprise activity spheres on the basis of building of local and complex integral indicator of enterprise development level; simulation of non-stationarity dynamics of activity spheres on the bases of building and analysis of ECM&VAR-models — cointegration and vector autoregressive models; simulation of the enterprise development priorities on the bases of ECM&VAR-models analysis. For improvement of the strategic development management system, a conceptual scheme of the interconnection of processes, tasks, and models was developed, which provides the solution of the following main tasks: factor study of development trends, study of the internal environment and potential for key business factors and its development dynamics and implementation of adequate management decisions for increasing systems activity effectiveness as a whole.Публікація Методичні вказівки до виконання бакалаврської дипломної роботи(2021) Шапран, Євген Миколайович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Білоцерківський, Олександр Борисович; Соснов, Ігор ІгоровичБакалаврська дипломна робота є випускною кваліфікаційною науково-дослідною роботою, що характеризується внутрішньою єдністю і відображає процес розробки обраної теми та її результати. Науковий рівень бакалаврської роботи має відповідати програмі навчання у бакалавраті зі спеціальності 076 "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність". Сукупність результатів, отриманих у процесі підготовки бакалаврської роботи, повинна бути критерієм оцінювання освітнього рівня випускника вишу і свідчити про наявність у нього навичок проведення наукового дослідження: уміння самостійно вести науковий пошук; визначати і розв’язувати професійні проблеми; виконувати конкретні наукові завдання адекватними методами. Бакалаврська дипломна робота є засобом демонстрації готовності студента до роботи в різних галузях підприємницької діяльності. Дана робота є самостійним дослідженням студента і базується на теоретичних знаннях і практичних навичках, отриманих студентом у результаті проходження переддипломної практики в організації та науково-дослідної практики на базі наукових напрацювань НТУ "ХПІ", які представлені в бібліотеці університета та Інтернет-ресурсах. Мета бакалаврської дипломної роботи – закріплення майбутніми фахівцями теоретичних засад функціонування підприємницьких, торговельних та біржових структур, яка здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів.