Кафедра "Підприємництво, торгівля і логістика"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/32369

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/business

Від 2021 року кафедра перейменована та має назву "Підприємництво, торгівля i логістика" (Наказ 552 ОД від 26.11.2021 року), попередня назва – "Підприємництво, торгівля та експертиза товарів", первісна – кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності.

Кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності заснована в 2017 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри є членами Харківського осередку Українського товариства товарознавців і технологів (УТТТ), що входить до Міжнародній асоціації товарознавства, інновацій та сталого розвитку (International Association of Commodity Science, Innovation and Sustainability) IACSIS.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора наук: 2 – економічних, 1 – технічних; 7 кандидатів наук: 4 –економічних, 3 – технічних; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Публікація
    Friction Unit of a Disc Brake Based on a Combination of Friction Materials
    (Allerton Press, Inc., 2019) Osenin, Yu. I.; Sosnov, I. I.; Chesnokov, A. V.; Antoshkina, L. I.; Osenin, Yu. Yu.
    The design of the disc brake friction unit is proposed, the basis for the creation of which is a combination of friction materials with different properties. As a criterion for the structural formation of a friction unit of a disc brake, it is proposed to use the initial equality of linear wear rates for all brake linings made of friction materials with different properties. It is shown that the use of a friction unit based on combined friction materials makes it possible to achieve new disc brake characteristics, compared to its traditional design. It is concluded that the proposed solution is promising.
  • Ескіз
    Публікація
    Providing stable friction properties of disc brakes for railway vehicles
    (The Silesian University of Technology, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej Gliwice, 2017) Sosnov, Igor; Osenin, Yuri Yu.; Douma, Mansur Al-Makhdi; Sergienko, Oksana; Chesnokov, Aleksei
    A new approach is developed to ensure the stability of the coefficient of friction at different braking modes for the entire speed range of braking high-speed ground transport. The new approach is a combination of friction materials with individual effort effects on the brake disc. A brake pad design and its performance are confirmed experimentally.
  • Ескіз
    Публікація
    Providing the Stability of the Coefficient of Friction of a Vehicle Disk Brake under Extreme Operating Conditions
    (Allerton Press, Inc., 2016) Sosnov, Igor; Osenin, Yuri Yu.; Osenin, Yuri I.; Douma, Mansur Al-Makhdi; Sergienko, Oksana; Chesnokov, Alexander
    The authors propose a method of providing stability of the coefficient of friction of a disk brake. The method is based on the use of combination of friction materials in the force pattern of working elements of a disk brake. These friction materials interact with a brake disk and have individual level of loading. The article theoretically substantiates the possibility of the impact of the integral properties of a combination of friction materials involved in the force interaction on vehicle braking parameters. The reasonability of the proposed method is proved by the results of the experimental research. A brake-pad (lining) design has been developed to implement this method.
  • Ескіз
    Публікація
    Increase in the Coefficient of Friction of the Rolling Stock Disc Brake via Fluid Cooling of its Friction Elements
    (Allerton Press, Inc., 2016) Sosnov, Igor; Osenin, Yuri Yu.; Sergienko, Oksana; Chesnokov, Alexander; Douma, Mansur Al-Makhdi; Osenin, Yuri I.
    The paper presents the results of theoretical and experimental investigations in the effect of a partial heat energy removal in the friction contact zone upon the disc brake coefficient of friction during braking. A fluid cooling system for the disc brake friction elements has been proposed based on a recuperative liquid-pneumatic heat-exchange apparatus.