Кафедра "Підприємництво, торгівля і логістика"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/32369

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/business

Від 2021 року кафедра перейменована та має назву "Підприємництво, торгівля i логістика" (Наказ 552 ОД від 26.11.2021 року), попередня назва – "Підприємництво, торгівля та експертиза товарів", первісна – кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності.

Кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності заснована в 2017 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри є членами Харківського осередку Українського товариства товарознавців і технологів (УТТТ), що входить до Міжнародній асоціації товарознавства, інновацій та сталого розвитку (International Association of Commodity Science, Innovation and Sustainability) IACSIS.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора наук: 2 – економічних, 1 – технічних; 7 кандидатів наук: 4 –економічних, 3 – технічних; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Публікація
    Analysis of the current economic crisis in Ukraine and approaches to the prevention of crisis situations in business activities
    (MDPC Publishing, 2024) Chernov, Oleksandr Oleksandrovich; Kyzliuk, Oleksandr Anatoliyovych; Tomilin, Oleksandr Mykhaylovich; Poliakova, Tetiana Leonidivna
    The piece is devoted to the analysis of the current economic crisis in Ukraine and methods and approaches to the prevention of crisis situations in business activities. Both internal and external factors that caused the crisis, such as production imperfections, financial instability, and corruption, as well as endogenous and exogenous factors are considered. Additionally, an overview of the methodology for improving the diagnostic subsystem and preventing crisis situations in the field of entrepreneurship is given.
  • Ескіз
    Публікація
    Удосконалення інструментарію оцінки та аналізу підприємницької діяльності туристичного підприємства
    (2019) Сергієнко, Олена Андріанівна; Баранова, Валерія Вадимівна; Шеянова, Еліна Дмитрівна
    Робота присвячена розробленню комплексного інструментарію удосконалення підприємницької діяльності туристичного підприємства, впровадження якого дасть змогу оцінити рівень конкурентоспроможності підприємства; спрогнозувати попит на послуги туристичної фірми; визначити суттєві фактори впливу на попит туристичної фірми; визначити групи споживачів та обрати цільові сегменти ринку; розробити комплекс рекомендацій щодо вибору підприємницької стратегії туристичного маркетингу. Результати дослідження можуть бути використані на рівні крупних, середніх та малих підприємств. Завдяки розробленому інструментарію туристичне підприємство отримає обґрунтовану оцінку розпізнавання класу клієнта, що дасть змогу пропонувати залежно від ситуації розроблені саме для нього туристичні тури та можливі знижки й акції. Виходячи з проведеного дослідження та реалізації запропонованого інструментарію, скоригована головна мета розвитку рівня підприємництва туристичного підприємства з урахуванням сучасних умов, що полягає у збільшенні частки ринку та покращенні своєї позиції відносно головних конкурентів. Результати можуть бути впроваджені для вдосконалення маркетингової стратегії та розвитку туристичного підприємства.
  • Ескіз
    Публікація
    Pre-Graduation Internship Program for Master's Students
    (National technical university "Kharkov politechnical institute", 2024) Ippolitova, I. Ya.; Maschenko, М. А.
    Completion of pre-graduation internship by master's students specializing in 076 "Entrepreneurship and Trade" is a crucial stage in their professional development. The pre-graduation internship provides candidates with the opportunity to finalize the formation of their professional competencies in the chosen industry, deepen the knowledge acquired during their studies, and solve real-life problems encountered in entrepreneurial activities. Additionally, this stage helps candidates to build a network of professional contacts within the business environment and gain valuable experience for their future careers. The pre-graduation internship program is developed in accordance with the Law of Ukraine "On Higher Education", the Regulations on the Internship of Students of Higher Educational Institutions of Ukraine, approved by the Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated April 8, 1993, № 93, higher education standards, and the educational-professional program "Entrepreneurship, Trade and Stock Exchange Activities" at the second (master's) level of specialization 076 "Entrepreneurship and Trade". The practical training program allows higher education candidates to form a clear understanding of what they will have to accomplish during the internship, how to address individual tasks, and what assistance they can receive from the internship supervisor from the university and the internship supervisor from the enterprise (organization, institution, entrepreneurial structure), as well as from the employees (managers) of the enterprise they will encounter during the internship. Candidates for higher education will acquire the necessary volume of practical knowledge and skills in accordance with the pre-graduation internship program.
  • Ескіз
    Публікація
    Methodological recommendations for writing the reports of the discipline "Fundamentals of entrepreneurship"
    (National technical university "Kharkov politechnical institute", 2024) Bilotserkivskyi, Oleksandr
    Entrepreneurship is an independent, proactive activity at one’s own risk based on the formation of an innovative entrepreneurial (business) idea. Entrepreneurial activity includes production, trade, financial and consulting spheres. Therefore, the growing interest in the organization and conduct of business activities in Ukraine necessitates the training of specialists with appropriate qualifications. The discipline «Fundamentals of Entrepreneurship» studies the theoretical and practical foundations of economics and the organization of entrepreneurial activity, the mechanism of establishing a business idea, the formation and distribution of income, pricing, interest, assessment and risk management. The study of this discipline is directly based on such disciplines as: Economic theory, Micro- and Macroeconomics. These methodological recommendations are intended for the preparation and formatting of reports on the subject of «Fundamentals of Entrepreneurship» for students of all economic specialties at the first (bachelor's) level of all forms of education. The student selects the task options based on the last digit of his/her surname in the group journal. Students of all forms of education work on the report throughout the semester. The execution and formatting of the reports are carried out according to the general requirements for their preparation. Recommended literature, the Internet, etc., serve as sources of information for writing them. Students of all forms of education defend their reports during the examination week in the form of a presentation using Microsoft PowerPoint. These guidelines do not replace textbooks on the fundamentals of entrepreneurship. For a more detailed study of the material special educational publications are recommended.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження проблематики розвитку та підтримки стартапів в Україні: інвестиції, каталізатори, бар'єри
    (Видавничий дім "Інжек", 2023) Сергієнко, Олена Андріанівна; Соснов, Ігор Ігорович; Самусь, Павло Олегович
    У статті досліджено актуальну для українського економічного сьогодення проблему розвитку та підтримки стартапів в Україні. Здійснено огляд різноманітних досліджень економістів щодо стартапів та управління ними. Виявлено чинники мікро- та макросередовища, що впливають на започаткування та розвиток стартапів в Україні. На основі здійснених досліджень визначено фактори-каталізатори та фактори-бар’єри для розвитку стартапів в Україні. Серед першочергових проблем виявлено такі: макроекономічна нестабільність; роздробленість інноваційної інфраструктури; відсутність програм державної підтримки; підвищені бізнес-ризики. Запропоновано просування ланцюга "освіта – бізнес – держава", що передбачає впровадження програм стимулювання малого бізнесу, посилення нормативно-правової бази, стимулювання міжнародної участі та збільшення державних інвестицій у підприємницькі та інфраструктурні проєкти. Також обґрунтовано значущу роль вищих навчальних закладів у стимулюванні стартапів, наведено аналіз досвіду вищих навчальних закладів у різних країнах. Як приклад успішного стимулювання стартап-діяльності наведено досвід Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (НТУ "ХПІ"), який є піонером численних стартап-проєктів, кожен із яких спрямований на вирішення унікальних завдань у різних секторах життєдіяльності. У статті детально розглянуто деякі проєкти НТУ "ХПІ", висвітлено їхні цілі, потенційні переваги та обмеження. Перспективами подальших досліджень у цьому напрямку є: поглиблення сучасного розуміння менеджменту стартапів; вивчення взаємозв’язку між управлінським досвідом та успіхом стартапу; дослідження ролі державної підтримки у сприянні інноваціям і підприємництву в секторі стартапів та визначення рівня «сприятливості» економічного середовища для розвитку стартапів в Україні.
  • Ескіз
    Публікація
    Державно-приватне партнерство як каталізатор розвитку підприємництва: взаємовигідна співпраця для економічного зростання
    (Західноукраїнський національний університет, 2023) Мащенко, Марина Анатоліївна; Шапран, Євген Миколайович; Петрухнов, Олексій Валерійович
    Обґрунтовано, що державно-приватне партнерство це рушійна сила розвитку підприємництва, оскільки воно відкриває нові перспективи та можливості для створення сприятливого підприємницького середовища. Сформовано основні принципи державно-приватного партнерства України щодо розвитку підприємництва. Систематизовано завдання програми розвитку державно-приватного партнерства щодо розвитку підприємництва, а саме ряд цілей і завдань, спрямованих на підтримку та стимулювання розвитку підприємництва через державно-приватне партнерство: створення сприятливого інвестиційного клімату; підтримка малого та середнього підприємництва; розвиток інноваційного підприємництва; розширення експортного потенціалу; стимулювання співпраці між секторами. Запропоновано основні напрями становлення державно-приватного партнерства в Україні щодо розвитку підприємництва. Для забезпечення успішного державно-приватного партнерства (ДПП) для розвитку підприємництва запропоновано такий методичний підхід, який включає наступні етапи: аналіз потреб та цілей; розробка стратегії державно-приватного партнерства щодо розвитку підприємництва; удосконалення законодавчої бази; створення механізмів комунікації; фінансова підтримка; створення сприятливого регуляторного середовища; підтримка освіти та навчання; моніторинг та оцінка спільних проєктів ДПП. Цей методичний підхід допоможе створити сприятливу платформу для державно-приватного партнерства та сприяти розвитку підприємництва. Дослідження принципів, методів і напрямів реалізації механізмів державно-приватного партнерства дозволило побудувати організаційно-економічну модель його функціонування з метою розвитку підприємництва, що дозволить ефективно координувати дії підприємств, ринкових інституцій та державних органів для спільного розвитку підприємництва та досягнення позитивних соціально-економічних результатів.
  • Ескіз
    Публікація
    Стан підприємницької діяльності в Україні під час війни
    (Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2023) Застьола, Євген Олексійович
    Досліджено стан підприємницької діяльності в Україні під час війни. Виявлено складнощі, з якими зіткнулися підприємці, а також досліджено підтримку від уряду та програм. Результатом дослідження є висновок про важливість електронної комерції та програми «Дія» для успішної діяльності підприємств в умовах війни.
  • Ескіз
    Публікація
    Methodological recommendations for delivering practical classes of the discipline "Basics of entrepreneurship"
    (National technical university "Kharkov politechnical institute", 2023) Bilotserkivskyi, Oleksandr ; Haponenko, O. Ye.
    Entrepreneurship is an independent, proactive activity at one’s own risk based on the formation of an innovative entrepreneurial (business) idea. Entrepreneurial activity includes production, trade, financial and consulting spheres. Therefore, the growing interest in the organization and conduct of business activities in Ukraine necessitates the training of specialists with appropriate qualifications. The discipline «Basics of Entrepreneurship» studies the theoretical and practical foundations of economics and the organization of entrepreneurial activity, the mechanism of establishing a business idea, the formation and distribution of income, pricing, interest, assessment and risk management. The study of this discipline is directly based on such disciplines as: Economic theory, Micro- and Macroeconomics. In these methodological instructions, the main practical tasks that are used in the course «Basics of Entrepreneurship» are considered. Each section is devoted to a separate topic of the course. All sections are structured in the same way: first, the necessary theoretical information is presented, then the progress of problem solving is considered in detail, at the end of each section, homework options are given.These guidelines do not replace textbooks on the basics of entrepreneurship. The theoretical foundations are presented in a concise form. Information is provided that is directly necessary for only solving problems. Some topics contain special assessment tasks with individual options for numbers listed in group journal. For a more detailed study of the material special educational publications are recommended.