Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
11 результатів
Результати пошуку
Публікація Методичні вказівки до навчальної практики студентів спеціальності 241 "Готельно-ресторанна справа" першого (бакалаврського) рівня освіти усіх форм навчання(2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Александрова, Вікторія ОлександрівнаПрактика здобувачів вищої освіти є невід’ємною складовою частиною процесу навчання в Національному технічному університеті «Харківський політехнічний інститут» (НТУ «ХПІ»). Її спрямовано на закріплення теоретичних знань, отриманих здобувачами вищої освіти під час навчання, набуття й удосконалення практичних навичок і вмінь, визначених освітньою програмою підготовки фахівців за відповідною спеціальністю. Навчальна практика є етапом, що забезпечує перехід від теоретичного навчання до професійної діяльності здобувачів вищої освіти. Метою навчальної практики є закріплення і поглиблення теоретичних знань студентів, формування в них професійних умінь і навичок прийняття самостійних рішень під час виконання конкретної роботи. Навчальна практика спрямована на ознайомлення здобувачів вищої освіти з умовами праці на виробництві, оволодіння сучасними методами, формами організації та знаряддями праці в обраній галузі, формування професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних ринкових, виробничих і економічних умовах, набуття досвіду під час виконання фахових завдань. Основними завданнями навчальної практики, що визначають специфіку її організації та здійснення щодо інших видів практичного навчання в Університеті, є: – виховання професійних якостей молодого фахівця через широке залучення здобувачів вищої освіти до суспільно-корисної праці; – закріплення та поглиблення знань, одержаних під час вивчення відповідних навчальних дисциплін.Публікація Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання (реферату) з дисципліни "Управління рестораном"(2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Александрова, Вікторія ОлександрівнаІндивідуальне завдання з дисципліни «Управління рестораном» виконується у реферативній формі. Реферат – це короткий огляд з конкретної тематики, що систематизує та узагальнює інформацію з кількох джерел. При виконанні індивідуального завдання вітається креативний підхід, застосування інноваційного інструментарію і нестандартних способів вирішення поставлених завдань. Стиль викладу матеріалу у рефераті – науково-діловий. Індивідуальне завдання видається викладачем на початку семестру, протягом якого вивчається дисципліна. Студент має надати індивідуальне завдання для перевірки наприкінці семестру, але не пізніше терміну підсумкового оцінювання.Публікація Готельно-ресторанна справа: бакалаврський курс. Частина 1(2022) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Носирєв, Олександр Олександрович; Стригуль, Лариса Станіславівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Брік, Світлана Володимирівна; Мардус, Наталія Юріївна; Мелень, Олена Валентинівна; Побережна, Наталія МиколаївнаУ навчальному посібнику розкрито теоретичні положення і практичні питання щодо підготовки фахівців у сфері готельно-ресторанної справи у відповідності з освітньо-професійною програмою спеціальності «Готельно-ресторанна справа». Розглянуто організаційні, управлінські та технологічні засади готельного та ресторанного бізнесу, висвітлено питання організації та структури виробництва підприємств готельного і ресторанного господарства. Викладений матеріал спрямовано на формування здатності здійснювати адміністративну, підприємницьку, проєктну та дослідницьку діяльність з урахуванням сучасного стану та перспектив розвитку готельного та ресторанного господарств. Навчальний посібник призначено для студентів і викладачів спеціальності «Готельно-ресторанна справа» закладів вищої освіти, а також широкого кола підприємців.Документ Виокремлення бізнес-процесів надання готельних послуг(ФОП Томенко Ю. І., 2020) Александрова, Вікторія ОлександрівнаПублікація Готельно-ресторанний бізнес як складник індустрії сервісної економіки: проблеми та перспективи розвитку(2020) Стригуль, Лариса Станіславівна; Александрова, Вікторія ОлександрівнаВ статті досліджено сучасний стан та умови господарювання підприємств готельно-ресторанного бізнесу, як складової вітчизняної сервісної економіки. Досліджено динаміку кількості підприємств цієї сфери діяльності та виділено існуючу тенденцію розвитку, визначено місце цього сектору економіки у валовому внутрішньому продукті за видами економічної діяльності в системі національних рахунків України, та зокрема виокремлено частку валової доданої вартості суб’єктів господарювання сфери готельно-ресторанного бізнесу в обсязі валового внутрішнього продукту України. Здійснено оцінку їх вкладу у загальний обсяг послуг, що надаються економікою сервісу України з урахуванням періоду тектонічних змін викликаних пандемією COVID-19 та проведено аналіз обсягу реалізованих послуг підприємствами сфери послуг тимчасового розміщування й організації харчування в розрізі напрямків надання послуг. На основі дослідження сучасного стану надання послуг підприємствами готельно-ресторанної сфери діяльності визначено основні «вузькі місця» їх функціонування в умовах пандемії. Виокремлено існуючи проблеми вітчизняного готельно-ресторанного господарства, що потребують нагального вирішення та трансформації. Запропоновано шляхи щодо їх вирішення.Документ Організаційний аспект обліково-аналітичного забезпечення діяльності підприємств готельно-ресторанного бізнесу(Львівська економічна фундація, 2018) Побережна, Наталія Миколаївна; Александрова, Вікторія ОлександрівнаДокумент Розрахунок за фінансовою звітністю НП(С)БО України показників фінансової логістики, пов'язаних з управлінням дебіторською та кредиторською заборгованістю (на прикладі підприємств готельно-ресторанного бізнесу)(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2018) Чайка, Тетяна Юріївна; Побережна, Наталія Миколаївна; Александрова, Вікторія ОлександрівнаМета даної статті - удосконалити підходи до відмежування предметної області фінансової логістики; виявити показники, які якнайкраще характеризують ефективність фінансового логістичного управління дебіторською та кредиторською заборгованістю, і можуть бути розраховані по фінансовій звітності НП(С)БО України. З огляду на специфіку даної сфери діяльності, при дослідженні показників ефективності фінансової логістики підприємств готельно-ресторанного бізнесу вважаємо за необхідне брати до уваги тільки ті фінансові потоки, які безпосередньо пов'язані з матеріальними та сервісними потоками. Оскільки рекомендовані сприятливі значення досліджуваних показників істотно залежать від галузевої специфіки підприємства, вважаємо за доцільне порівнювати отримані коефіцієнти з середньогалузевими значеннями. Встановлено, що розглядаються показники служать досить зручним інструментом моніторингу ефективності фінансової логістики в області управління дебіторською та кредиторською заборгованостями, пов'язаними з матеріальними і сервісними потоками.Документ Логістичне управління сервісними потоками готельно-ресторанного бізнесу(Издательский дом "Интернаука", 2019) Чайка, Тетяна Юріївна; Александрова, Вікторія ОлександрівнаCервісні потоки (поряд з матеріальними) – оосновні потоки логістичного контуру підприємств готельно-ресторанного бізнесу. Сервісні потоки – потоки послуг (нематеріальної діяльності), які генеруються логістичної системою. Потік – динамічний процес; як об'єкт логістики він характеризується наступними основними параметрами: величиною, часом, траєкторією. З огляду на особливості готельно-ресторанного бізнесу, сервісний потік в цій сфері вважаємо за доцільне деталізувати на зв'язаний з: 1) власне послугами; 2) товарами-послугами; 3) сервісним відкликом. Таке розмежування дуже важливо з точки зору логістичного управління. Основними традиційними послугами готельно-ресторанного бізнесу є: 1) розміщення (проживання); 2) організація харчування. Також можуть надаватися інші традиційні послуги (які входять або не входять в базову вартість обслуговування. Товар-послуга – інноваційна технологія, сенс якої полягає в тому, що покупець (споживач, клієнт) одержує фізичний товар в супроводі послуги, пов'язаної з самим процесом продажу. Таким чином, суб'єктивне сприйняття послуги, пов'язаної з процесом продажу товару, саме по собі викликає попит, потребу клієнта в товарі-послузі. Для готельно-ресторанного бізнесу як для сфери дозвілля роль товарів-послуг в підвищенні конкурентоспроможності дуже значна. Логістичні потоки, пов'язані з виробництвом продуктів-послуг, характеризуються дуже тісною взаємодією між їх сервісної та матеріальної складової. Тому виділення таких потоків в логістичному контурі представляється нам цілком закономірним і обґрунтованим. Сервісний відгук – технологія реагування на індивідуальні запити клієнтів як перед продажем продукції (товарів, послуг), так і під час післяпродажного обслуговування. Складність, комплексність, розтягнутість сервісного відгуку в часі також вимагає виділення даного виду сервісних логістичних потоків в окрему категорію.Документ Сучасні тенденції визначення предметної області логістики готельно-ресторанного бізнесу(Житомирський державний технологічний університет, 2018) Чайка, Тетяна Юріївна; Александрова, Вікторія ОлександрівнаПредметна визначеність є однією з атрибутивних характеристик наукового знання. Наявність предмета – необхідна умова визнання відповідної галузі знань самостійною наукою. Коректне визначення предмета логістики як науки і логістики готельно-ресторанного бізнесу як розділу даної науки, є необхідною умовою її становлення і розвитку. З огляду на вимоги до формування наукової термінології, а також з огляду на специфіку готельно-ресторанного бізнесу, виражену у взаємодії матеріального виробництва з сервісним обслуговуванням, пропонуємо наступне визначення: предмет логістики готельно-ресторанного бізнесу – організація, управління і оптимізація матеріальних і сервісних потоків (основних для даної галузі), а також пов'язаних з ними допоміжних інформаційних і фінансових потоків. Існуючі різночитання у визначенні предмета логістики, хоча і природні для науки, що розвивається, є суттєвою перешкодою до успішного її функціонування. Чіткість і точність у визначенні предметної області логістики готельно-ресторанного бізнесу сприяє еволюційному розвитку цієї галузі наукового знання.Публікація Застосування статистичного аналізу Text-Mining при уточненні і стандартизації визначення логістики готельно-ресторанного бізнесу(Тернопільський національний економічний університет, 2018) Чайка, Тетяна Юріївна; Стригуль, Лариса Станіславівна; Александрова, Вікторія ОлександрівнаНаявність різночитань в термінології і визначенні ключових понять логістики і логістики готельно-ресторанного бізнесу є суттєвою перешкодою до чіткого розуміння цих економічних категорій і ускладнює взаємодію окремих суб'єктів господарських відносин в галузі логістики. Проблема уточнення, систематизації і стандартизації понятійного апарату логістики в даний час визнана актуальною більшістю теоретиків і практиків, що працюють в даній сфері. Мета статті. Дослідити основні підходи до визначення понять логістика та логістика готельно-ресторанного бізнесу. На основі статистичного аналізу текстової інформації Text Mining здійснити частотний аналіз ключових слів; уточнити значущі предікатори визначень логістики і логістики готельно-ресторанного бізнесу. Методи дослідження. Дослідження частотності предікаторів визначення логістики здійснювалося за випадковою вибіркою за допомогою статистичного аналізу текстової інформації Text Mining. В процесі обробки і систематизації отриманих даних застосовувалися логіко-аналітичні і системно-структурні методи дослідження. Результати. Text-Mining дозволив виявити наступні високочастотні предиктори визначення логістики: "поток", "управління", "матеріальний", "інформаційний", "наука", "продукт", "споживач". Специфіка логістики готельно-ресторанного бізнесу – особлива спрямованість потокових процесів, зокрема потоку клієнтів: споживач рухається до виробника, а не навпаки. З огляду на вищесказане, вважаємо за доцільне до предікаторів визначення логістики готельно-ресторанного бізнесу додати наступні: "спрямованість потокових процесів", "послуги", "виробництво", "потік клієнтів", "розділ/напрям". Сфера застосування. Результати дослідження можуть бути використані в науково-теоретичної і практичної роботи під час з'ясування сутності та змісту економічних категорій "логістика" та "логістика готельно-ресторанного бізнесу". Висновки. В статті систематизовані основні структурні елементи визначення логістики. Виявлені значущі предикатори дефініцій "логістика" та "логістика готельно-ресторанного бізнесу". Встановлено, що формування визначень даних понять з використанням статистичної обробки частотності ключових слів дає результати, які найкращим чином відображають сутність даних понять і добре співвідносяться з методикою формування наукових понять.