Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
101 результатів
Результати пошуку
Документ Цифровізація як засіб ведення навчального процесу на територіях, що межують з зоною бойових дій(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Ілляшенко, Наталія Сергіївна; Шипуліна, Юлія СергіївнаОкреслено переваги і проблемні аспекти цифровізації навчального процесу в регіонах України, що знаходяться в зоні бойових дій.Публікація Особливості використання слів-тригерів у рекламних оголошеннях соціальних мереж(Одеська політехніка. ТЕС, 2024) Шипуліна, Юлія Сергіївна; Коломієць, Артем ОлександровичПублікація Methodological instructions before writing a thesis(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Raiko, Diana; Shipulina, Yuliya; Kosenko, O.; Kitchenko, OlenaThe accession of higher educational institutions of Ukraine to the European educational space based on the Bologna Declaration imposes on them fundamentally new requirements regarding the content of education, the organization of the educational process and independent work, in particular, the forms and methods of diagnosing the quality of education and professional training of specialists. One of the most important forms of monitoring the knowledge and skills of a future specialist is a final qualification paper (diploma thesis). The preparation and defense of a thesis at the second (master's) level of higher education is intended for the systematization and consolidation of the acquirer's professional knowledge and skills, as well as for the objective control of the level of his competences in solving typical tasks of organizational, managerial, research, executive and other types professional and social activities, which are defined by the educational and professional program "Marketing" of the second level of higher education in the specialty 075 "Marketing". Marketing is a branch of the company's activity, which is aimed at researching the needs of consumers and their satisfaction in the best ways compared to competitors. In the process of marketing activities, the enterprise uses a set of methods and tools, with the help of which it studies the market situation and influences the market. The effective functioning of the enterprise requires the correct selection, effective use of marketing methods and tools, assessment of the consequences of their application, which is possible if there is marketing management, its management. Thus, marketing activity should be considered as an inseparable unity of the implementation of marketing activities, marketing management and forecasting the effectiveness of its results. Therefore, applicants completing the cycle of training under the educational and professional training program of the second (master's) level of higher education in the specialty "Marketing" must not only know and be able to use marketing tools, but also possess marketing management tools, be able to justify the economic feasibility of marketing activities, which are offered. When completing the qualification work, the student must demonstrate theoretical knowledge and practical skills in identifying and solving relevant marketing management tasks for a certain organization (enterprises, institutions, etc.). These methodological guidelines determine the requirements for the content, execution process and procedure for the defense of the qualification work, as well as the criteria for its evaluation. At the same time, the organization of performance and protection of work must ensure the possibility of objectively and transparently establishing the compliance of the graduate's training with the requirements set forth by the field of his future professional activity.Публікація Methodological recommendations for the organization and conduct of pre-diploma practice(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Raiko, Diana; Shipulina, Yuliya; Kosenko, O.; Kitchenko, OlenaPractice, being a component of the educational process, is carried out in order to ensure the practical use of the competences acquired by the student during the entire previous period of study, as well as the formation of professional skills in collecting materials for writing a diploma thesis and preparing the basis for independent professional activity. Intended for students of specialty 075 "Marketing" of all forms of education.Публікація Університети як елементи інфраструктури ринку знань і інноваційної інфраструктури(Візаві, 2024) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія СергіївнаРозкрита роль університетів як елементів інфраструктури ринку знань і, одночасно, елементів інноваційної інфраструктури.Публікація Управління маркетинговими ризиками комерціалізації радикальних інновацій на етапі формування первинного попиту(Державний університет "Одеська політехніка", 2024) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Ілляшенко, Наталія СергіївнаРозроблено методичні засади управління ризиками комерціалізації радикальних інновацій на етапі формування первинного попиту. Розкрито їх сутність і спонукальні причини прояву. Запропоновано підходи до зниження рівня ідентифікованих ризиків: підвищення рівня споживчої готовності цільових споживачів –для ризику несприйняття інновацій; удосконалення системи мотивації чи коригування складу суб’єктів інноваційного процесу –для ризику інноваційної неготовностіПублікація Проблеми і перспективи дистанційного навчання в умовах повоєнного відновлення і технологічних трансформацій економіки України(ФОП Лібуркіна Л. М., 2024) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Семенютін, Артем О.Стаття присвячена визначенню актуальних проблем і перспектив розвитку дистанційного навчання в умовах повоєнного відновлення та інноваційного зростання національної економіки України з урахуванням технологічних трансформацій, спричинених упровадженням цифрових технологій четвертої промислової революції. Виконано групування визначених проблем за причинами їх прояву: породжені війною, які обмежують чи унеможливлюють навчання студентів/слухачів у аудиторіях; породжені змінами на ринку праці під впливом цифрових технологій четвертої промислової революції; породжені необхідністю адаптації закладів вищої освіти до зміни умов зовнішнього макро- та мікросередовища. Окреслено важливу роль дистанційного навчання у вирішенні кожної із зазначених груп проблем. Виконано SWOT-аналіз перспектив і проблем розвитку дистанційного навчання в Україні в умовах війни та повоєнного відновлення. Проведено кількісне оцінювання факторів впливу зовнішнього та внутрішнього середовища, відповідно: ринкових можливостей і загроз, сильних і слабких сторін дистанційного навчання. Результати оцінювання можуть бути використані як інформаційно-аналітичне забезпечення для обґрунтування стратегій розвитку дистанційного навчання в системі вищої світи України. Запропоновано рекомендації щодо напрямів удосконалення дистанційного навчання в повоєнній Україні в розрізі окремих його характеристик у контексті адаптації до умов четвертої промислової революції та формування цифрової економіки. Результати дослідження поглиблюють засадничі аспекти менеджменту вищої освіти, зокрема з позицій удосконалення підходів до вибору пріоритетних траєкторій розвитку дистанційного навчання на засадах його цифровізації для вирішення актуальних проблем кадрового забезпечення повоєнного відновлення та інноваційного розвитку економіки України в умовах технологічних трансформацій, спричинених четвертою промисловою революцією.Документ Digitalization of logistics to solve the problems of its development in the conditions of the post-war recovery of Ukraine’s economy(ДВНЗ "Український державний хіміко-технологічний університет", 2024) Illiashenko, Sergii; Shypulina, Yuliia; Illiashenko, Nataliia; Golysheva, IevgeniiaThe article is devoted to the development of recommendations for the digital transformation of domestic logistics to solve the current problems of its development in the conditions of post-war recovery, as well as the development of Ukraine’s economy. Based on the analysis of military actions’ impact on the logistics infrastructure and the logistics practices during the war with Russia, the study identifies two main problems of domestic logistics. Additionally, it considers the requirement for post-war recovery and economic growth to transition to an innovative development path. The first group includes problems caused by the war. The second is the problem of adapting logistics systems to the conditions of post-war recovery and innovative development of Ukraine’s economy. Recommendations have been developed to analyze and solve these groups of problems by addressing them, their consequences, and the digital technologies that can mitigate them. Appropriate tables for making managerial decisions regarding the digital transformation of logistics systems and their elements have been created. A consolidated scheme is proposed, outlining the sequence and content of management procedures. This scheme guides the selection of digital technologies to address the problems identified. It helps form relevant strategies based on digitalization. The obtained scientific and applied results, conclusions, and recommendations collectively deepen the principles of managing the digital transformation of logistics systems as a way to solve the problems of their development in the conditions of post-war recovery and the transition to innovative growth of the economy of Ukraine. They also contribute to the formation of the information and analytical base of the organizational and economic management mechanism for the development of logistics systems in the digital economy. Further research should be aimed at developing the methodological foundations of formalized management of the processes of digital transformation of domestic logistics to ensure its development in the conditions of the post-war recovery of Ukraine’s economy in line with the concept of innovative growth.Документ Using A/B testing in a software product to increase the number of internal purchases(WSEH, 2022) Shypulina, Yuliia; Hlavchev, D. M.Публікація Механізм комерціалізації інноваційної продукції промислового підприємства(Триторія, 2020) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Ілляшенко, Наталія Сергіївна; Райко, Діана Валеріївна; Мельник, Ю. В.; Грищенко, Олена Федорівна