Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62924

Офіційний сайт http://tipus.khpi.edu.ua/

Журнал сприяє розвитку психолого-педагогічної та управлінської наукової думки шляхом формування та підтримання науково-комунікативного простору для обговорення представниками наукової спільноти актуальних питань педагогіки, психології та управління, а також забезпечення наукової громадськості якісною інформацією щодо результатів оригінальних наукових досліджень, відповідного змістовного спрямування, та тенденцій розвитку теоретико-методологічного підґрунтя сучасного наукового знання.

Рік заснування: 2000. Періодичність: 4 рази на рік. ISSN 2078-7782 (Print)

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Особливості формування інформаційної культури майбутніх фахівців цифрового дизайну (освітньо-професійна програма "Технології цифрового дизайну")
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Гладченко, Оксана; Ратушняк, Тетяна; Омельчук, Антон; Ніжегородцев, Владислав; Вишемірська, Ярослава; Беспарточна, Олена Іванівна
    У статті досліджено поняття "інформаційна культура" та визначено підходи до визначення інформаційної культури фахівця, проаналізовано освітньопрофесійну програму "Технології цифрового дизайну" Державного податкового університету спеціальності 122 "Комп'ютерні науки". Розкрито змістову частину кожної навчальної дисципліни професійної підготовки та проведено їхній аналіз. Визначені шляхи вдосконалення освітньо-професійної програми "Технології цифрового дизайну" Державного податкового університету спеціальності 122 "Комп'ютерні науки".
  • Ескіз
    Документ
    Особливості формування лідерських навичок в учнів закладів загальної середньої освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Беспарточна, Олена Іванівна
    Освітні установи відіграють ключову роль у формуванні особистісних рис, зокрема й лідерських якостей, котрі забезпечують учнів розумінням важливості співпраці, розвивають вміння приймати ініціативу, ефективно розв'язувати проблеми, керувати групою та впливати на оточуючих. Розглянуто основні аспекти процесу формування лідерських навичок серед школярів, проаналізовано роль лідерства в різних сферах життя та виявлено необхідність у підготовці молодих людей до активної ролі в суспільстві. Особлива увага приділяється розвитку комунікаційних навичок та підкресленню важливості уміння ефективно спілкуватися, вислуховувати інших та аргументувати свою позицію. Запропоновано розглянути необхідність заохочення учнів до самостійності в ухваленні рішень. Наведено аргументи на користь створення освітнього середовища, яке сприяє розвитку ініціативи та творчості. Насамкінець, стаття підбиває підсумки представлених концепцій формування лідерських навичок в учнів. Запропоновано інтеграцію підходів у освітній процес із метою підготовки молоді до активного та успішного життя, сприяючи їхньому професійному та особистісному розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні інформаційно-комунікаційні технології для забезпечення якісного дистанційного навчання
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Гладченко, Оксана; Ратушняк, Тетяна; Беспарточна, Олена
    Розглянуто основні питання в умовах світової пандемії та цифрової трансформації суспільства, із якими зіткнулась галузь освіти, зокрема посередній рівень використання технологій дистанційного навчання учасниками процесу, недостатній рівень цифрової грамотності та навичок володіння інформаційно-комунікаційними технологіями, неструктурованість навчального матеріалу на освітніх платформах та відсутність якісного зворотного зв'язку із здобувачами освіти. Доведено, що становлення нових підходів до організації дистанційного навчання, запровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій дистанційної освіти та успішна адаптація до них є на сьогодні індикаторами якості надання освітніх послуг. У рамках модернізації галузі освіти українське суспільство і держава поступово опановують технології, орієнтовані на інтенсифікацію навчального процесу, вдосконалення форм і методів організації навчання та придатність до застосування у дистанційному навчанні. У статті висвітлено проблему вибору системи управління освітнім процесом, подано перелік сучасних та новітніх освітніх платформ, додаткових або альтернативних цифрових інструментів для забезпечення освітнього процесу в умовах дистанційного навчання, розглянуто їхні функціональні можливості, переваги та недоліки. Наведено найбільш популярні технології дистанційного навчання за даними опитувань Державної служби якості освіти України: месенджер Viber, платформа відео конференцій Zoom, соціальна мережа Facebook, спеціалізовані системи управління навчальним процесом Microsoft Teams, GoogleClassroom, Moodle. Зроблено короткий огляд менш відомих систем управління навчальним процесом таких, як платформи HUMAN, Нові знання, Єдина школа. У статті відзначено позитивну роль у розвитку неформальної освіти таких освітніх платформ, як Prometheus, ED-ERA, iLEARN, LearningApps. Продемонстровано, що українська галузь освіти має достатню кількість інформаційно-комунікаційних технологій для забезпечення якісної організації дистанційного навчання і адаптації до нових умов епохи цифрової трансформації суспільства.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток професійної мотивації майбутніх психологів у контексті ситуативного
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Квасник, Ольга Віталіївна; Беспарточна, Олена; Землякова, Олена Олександрівна
    Розглянуті ключові поняття про професійну мотивацію. Зроблено огляд теоретичних та емпіричних методів діагностик та проведення заходів щодо розвитку професійної мотивації. Показано структурну модель процесу формування і/або розвитку професійної мотивації у студентів-психологів за допомогою ситуативного моделювання.