Публікація:
Факторний аналіз стану інноваційної культури підприємства

dc.contributor.authorІлляшенко, Сергій Миколайовичuk
dc.contributor.authorШипуліна, Юлія Сергіївнаuk
dc.date.accessioned2021-04-15T08:41:14Z
dc.date.available2021-04-15T08:41:14Z
dc.date.issued2014
dc.description.abstractУ статті досліджено механізми формування інноваційної культури підприємства, визначено і систематизовано фактори, що впливають на її стан. Запропоновано підхід до багатофакторної оцінки рівня інноваційної культури, а також її окремих складових. Розроблено матрицю для виявлення ступеня радикалізації інноваційних рішень, що дає змогу визначити характер інноваційної діяльності та створюваних інновацій залежно від стану інноваційної культури суспільства і конкретного підприємства-інноватора.uk
dc.description.abstractInnovative culture and its certain level is one of the main preconditions for efficiency of an enterprise's innovative activity. Adequate assessment of the innovative culture level can reasonably manage the processes of the innovative-enabling environment formation. The purpose of the article is to identify, analyze and systematize the factors that determine the level of enterprise’s innovative culture; to study its components and subsystems; to develop the multi-factorial approach to evaluation the innovative culture’s level and to selection the rational variants of innovative solutions according to the results of the multi-factorial approach. Results. The mechanisms of enterprise’s innovative culture forming are investigated. The factors that influence enterprise’s innovative culture level are identified and classified. An approach to the multi-factor assessment of the innovative culture level and its individual components is presented. A matrix to determine the innovative solutions’ radicalization degree, based on the ratio of the innovative culture levels in society and at the enterprise, is developed. Conclusions. The obtained results allow creating the criteria and methodological base for diagnostics the level of the enterprise’s innovative culture. Further researches have to be directed on the identification and justification the critical values for the indicators that show the level of the enterprise’s innovative culture and also its subsystems and elements.en
dc.identifier.citationІлляшенко С. М. Факторний аналіз стану інноваційної культури підприємства / С. М. Ілляшенко, Ю. С. Шипуліна // Економічний часопис-ХХІ = Economic annals-XXI. – 2014. – № 3-4. – С. 31-34.uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5484-9788
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8133-578X
dc.identifier.urihttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/52146
dc.language.isouk
dc.publisherІнститут суспільної трансформаціїuk
dc.publisherІнститут регіональних досліджень НАН Україниuk
dc.subjectкорпоративна культураuk
dc.subjectінноваційна діяльністьuk
dc.subjectінтелектуальний капіталuk
dc.subjectуправлінські рішенняuk
dc.subjectenterprisesen
dc.subjectcorporate cultureen
dc.subjectinnovative cultureen
dc.subjectfactor analysisen
dc.subjectinnovative solutionsen
dc.titleФакторний аналіз стану інноваційної культури підприємстваuk
dc.title.alternativeFactor analysis of the enterprise's innovative cultureen
dc.typeArticleen
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication20ec2a1f-943a-46c7-aae9-6c6c57feedf1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery20ec2a1f-943a-46c7-aae9-6c6c57feedf1

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз
Назва:
EA_2014_3-4_Illiashenko_Faktornyi_analiz.pdf
Розмір:
208.74 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Опис:

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз недоступний
Назва:
license.txt
Розмір:
11.25 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: