Шляхи і методи активізації пізнавальної діяльності студентів технічних спеціальностей
Loading...
Date
Authors
item.page.orcid
item.page.doi
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
НТУ "ХПІ"
Abstract
Пошук, удосконалення і як наслідок впровадження в навчальний процес сучасних шляхів і методів активізації пізнавальної діяльності студентів технічних спеціальностей досить складна і багатогранна педагогічна проблема, над рішенням якої вчені працюють уже кілька століть. Проте, незважаючи на дослідження, доведення, розробку і як наслідок впровадження шляхів і методів активізації пізнавальної діяльності ця проблема залишається до кінця не вирішеною. У статті проаналізовані й об'єднані в єдину комплексну систему шляхи і методи активізації пізнавальної діяльності студентів на прикладі вивчення дисципліни "Взаємозамінність, стандартизація і технічні вимірювання" студентами технічних спеціальностей
Search, improvement and as consequence of introduction in educational process of modern ways and methods of activization of cognitive activity of students of technical specialities complex enough and manysided pedagogical problem, above the decision what scientists work some centuries. Nevertheless, despite of research, finishing, development and as consequence of introduction of ways, methods of activization of cognitive activity this problem remains up to the end not solved. In clause the ways analysed and incorporated in uniform complex system and methods of activization of cognitive activity of students on an example of studying of discipline "Interchangeability, standardization and technical measurements" students of technical specialities
Search, improvement and as consequence of introduction in educational process of modern ways and methods of activization of cognitive activity of students of technical specialities complex enough and manysided pedagogical problem, above the decision what scientists work some centuries. Nevertheless, despite of research, finishing, development and as consequence of introduction of ways, methods of activization of cognitive activity this problem remains up to the end not solved. In clause the ways analysed and incorporated in uniform complex system and methods of activization of cognitive activity of students on an example of studying of discipline "Interchangeability, standardization and technical measurements" students of technical specialities
Description
Citation
Манькевич Т. В. Шляхи і методи активізації пізнавальної діяльності студентів технічних спеціальностей / Т. В. Манькевич // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. / ред. Л. Л. Товажнянський, О. Г. Романовський. – Харків : НТУ "ХПІ", 2010. – Вип. 27 (31) : V Кримські педагогічні читання "Педагогіка вищої школи 21-го століття та формування національної гуманітарно-технічної еліти" : в 3 ч. Ч. 2. – С. 154-160.