Обоснование выбора тягового электродвигателя для двухпоточного электромеханического механизма поворота гусеничной машины
Дата
2015
ORCID
DOI
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НТУ "ХПИ"
Анотація
Предлагается анализ основных типов электроприводов с точки зрения целесообразности их использования в двухпоточном электромеханическом механизме поворота гусеничной машины. Сделан вывод о том, что для указанного электропривода, работающего в жестко нестационарных, повторно-кратковременных режимах, с диапазоном скоростей от отрицательных до превышающих значение синхронной скорости, испытывающего значительные кратковременные перегрузки в сочетании с ударными перегрузками по ускорениям, связанные с движением машины по пересеченной местности, наиболее целесообразно использовать трехфазный асинхронный электродвигатель с преобразователем частоты источника питания.
The analysis of the main types of electric drives from the point of view of expediency of their use in the two-line electromechanical mechanism of turn of the track laying vehicle is offered. It is known that the specified electric drive works in rigidly non-stationary,repeated and short-term modes, demands exact and smooth regulation of speed. The anchor of the electric motor can rotate opposite to the speed of rotation of a magnetic field aside or exceed value of synchronous speed. The drive at operation tests the considerable short-term overloads in combination with shock overloads on accelerations connected with the movement of the car on a cross-country terrain. In this regard, the conclusion that for the specified electric drive, it is most expedient to use the three-phase asynchronous electric motor with the power supply frequency converter is drawn.
The analysis of the main types of electric drives from the point of view of expediency of their use in the two-line electromechanical mechanism of turn of the track laying vehicle is offered. It is known that the specified electric drive works in rigidly non-stationary,repeated and short-term modes, demands exact and smooth regulation of speed. The anchor of the electric motor can rotate opposite to the speed of rotation of a magnetic field aside or exceed value of synchronous speed. The drive at operation tests the considerable short-term overloads in combination with shock overloads on accelerations connected with the movement of the car on a cross-country terrain. In this regard, the conclusion that for the specified electric drive, it is most expedient to use the three-phase asynchronous electric motor with the power supply frequency converter is drawn.
Опис
Ключові слова
электропривод, гусеничный транспортер-тягач, КПД, диапазон скоростей, electric drive
Бібліографічний опис
Зыонг Ш. Х. Обоснование выбора тягового электродвигателя для двухпоточного электромеханического механизма поворота гусеничной машины / Ш. Х. Зыонг, Д. О. Волонцевич // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Транспортное машиностроение. – Харьков : НТУ "ХПИ". – 2015. – № 43 (1152). – С. 151-156.