Lifecycle management of product innovations in enterprises considering stage-specific risks

Ескіз

Дата

2024

DOI

https://doi.org/10.32434/2415-3974-2024-20-2-18-28

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Український державний університет науки і технологій

Анотація

This article is dedicated to developing methodological foundations for managing the lifecycle of product innovations in enterprises, with particular attention to the risks associated with each stage. It outlines the range of risks inherent at different stages of the product innovation lifecycle (PLC) and identifies the influencing factors that drive these risks. The study distinguishes between risks unique to specific stages of the PLC and those prevalent across all stages. It explores the unique manifestation of risks at each stage, proposing a method for assessing risk levels. A comprehensive set of measures is suggested to mitigate the identified types of risks. The study also introduces an approach for targeted lifecycle management of product innovations, accounting for risks at each stage. It details management procedures, including a proposed scale for determining risk levels at each PLC stage based on their unique characteristics, along with tailored actions to manage stage-specific risks. This approach aims to enhance decision-making in PLC management by addressing risks such as product obsolescence and sudden shifts in market conditions that affect all stages. The research findings advance innovation management by improving the foundation for lifecycle management of product innovations through risk identification, analysis, and mitigation at each lifecycle stage. Practical application of these findings will enable enterprises to make informed adjustments to innovation development projects during implementation and refine innovation strategies, including the suspension of current strategies and the development of new ones. Future studies should focus on establishing formalized procedures for lifecycle management of product innovations, taking into account associated risks at each stage.
Статтю присвячено розробленню методологічних засад управління життєвим циклом продуктових інновацій підприємств з урахуванням супутніх ризиків його етапів. Окреслено коло супутніх ризиків етапів життєвого циклу (ЖЦ) продуктових інновацій, визначено фактори впливу, що їх спричиняють. Виокремлено ризики, що властиві конкретним етапам ЖЦ і ризики, що проявляються на усіх етапах ЖЦ. Визначено специфіку прояву ризиків на кожному з етапів ЖЦ, запропоновано підхід до визначення їх рівня. Сформовано комплекс заходів щодо зниження рівня виділених видів ризику. Розроблено підхід до цілеспрямованого управління ЖЦ продуктових інновацій підприємств, що враховує супутні ризики його етапів. Деталізовано зміст процедур управління, зокрема: визначення за запропонованою шкалою рівня ризиків кожного з етапів ЖЦ відповідно до специфіки їх прояву; конкретизація заходів щодо управління супутніми ризиками етапів ЖЦ для вирішення спричинених ними проблем та підвищення рівня обґрунтованості управління ЖЦ на його етапах. Розроблено підхід до урахуванням ризиків, які проявляються на усіх етапів ЖЦ продуктових інновацій: ризику їх морального старіння; ризику різкої зміни ринкових умов. Отримані науково-прикладні результати у сукупності поглиблюють засади інноваційного менеджменту, зокрема, з позицій підвищення рівня обґрунтованості управління ЖЦ продуктових інновацій шляхом ідентифікації, аналізу і урахування ризиків на етапах ЖЦ. Їх практичне використання дозволить обґрунтовано вносити корективи в проекти інноваційного розвитку на стадії їх реалізації. Вони також можуть бути застосовані для обґрунтування заходів щодо коригування стратегій інноваційного розвитку підприємств, включаючи згортання існуючих стратегій, а також розроблення і впровадження нових. Подальші дослідження повинні бути спрямованими на розроблення методичних засад управління за формалізованими процедурами ЖЦ продуктових інновацій з урахуванням супутніх ризиків його етапів.

Опис

Ключові слова

product innovation lifecycle, lifecycle management, lifecycle stages, innovation development, innovation risks, marketing risks, життєвий цикл продуктової інновації, управління життєвим циклом, етапи життєвого циклу, інноваційний розвиток, інноваційні ризики, маркетингові ризики

Бібліографічний опис

Lifecycle management of product innovations in enterprises considering stage-specific risks / Illiashenko Sergii, Shypulina Yuliia, Illiashenko Nataliia, Golysheva Ievgeniia // Economic Herald of State Higher Educational Institution "Ukrainian State University of Chemical Technology". – 2024. – № 2. – P. 18-28.

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в