Кафедра "Менеджмент"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7475

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mto

Від грудня 2021 року кафедра має назву "Менеджмент", попередня назва – "Менеджмент та оподаткування".

Кафедра "Менеджмент та оподаткування" заснована у 1991 році, добре відомим в Україні організатором науки та освіти, доктором технічних наук, заслуженим діячем науки і техніки України, академіком Леонідом Миколайовичем Івіним та є першою в Україні кафедрою менеджменту.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". За понад 30-річний період кафедрою здійснено підготовку і випуск понад 2000 фахівців в області менеджменту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора економічних наук, 23 кандидата наук: 18 –економічних, 2 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 – наук з державного управління; 2 співробітника мають звання професора, 18 – доцента. Викладачі кафедри мають практичний міжнародний досвід та володіють англійською мовою, що дає змогу проводити навчання як українською, так і англійською мовами.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Публікація
    Управління конкурентоспроможністю підприємства в параметрах VUCA
    (Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана, 2021) Маковоз, Оксана Сергіївна; Крайня, Діана Русланівна
    Охарактеризовано генезис поняття конкурентоспроможність підприємства. Досліджено управління конкурентоспроможністю підприємства в параметрах VUCA. Доведено що конкурентоспроможність в умовах VUCA-світу слід оцінювати через стратегічну гнучкість та потенціал управління знаннями на підприємстві.
  • Ескіз
    Публікація
    Креативність потенціалу людських ресурсів як фактор інноваційного розвитку економіки
    (2020) Маковоз, Оксана Сергіївна; Гайдук, Ганна Олександрівна
    У статті проведено аналіз сутності креативності як одного з найважливіших факторів розвитку сучасної економіки. Охарактеризовано основні підходи до створення творчого процесу та інноваційного середовища, які представлені інструментом будівництва сталого розвитку підприємства. Основа роботи полягає у неспинному вдосконаленні ринку нових продуктів, послуг, інтеграцій, досліджень, які є результатом раціонально-ефективного використання потенціалу людських ресурсів в оптимально-стимулюючих умовах. Розглянуто креативне середовище як один з головних кейсів до розвитку інноваційної економіки. Проведено аналіз ролі та впливу у цьому сучасному перебігу займає держава, як вона може бути основним джерелом формування нової креативної системи. Характеризуємо творчий підхід, як шлях до нової стратегії, визначаємо її сенс та нове формулу для підвищення ефективності виробничих систем і розвитку інноваційної діяльності в економіці.
  • Ескіз
    Публікація
    Формування системи управління економічним потенціалом як стратегія підвищення конкурентоспроможності підприємства
    (2020) Маковоз, Оксана Сергіївна
    У статті досліджено та охарактеризовано існуючі підходи до визначення поняття економічного потенціалу. Автором запропоновано власне визначення економічного потенціалу підприємства як сукупності його можливостей, зумовлених наявністю певної системи ресурсів і компетенцій, створювати максимальний результат, який зумовлено стратегією підвищення конкурентоспроможності підприємства. Розглянуто процес підвищення конкурентоспроможності за рахунок розвитку економічного потенціалу, що потребує управління та застосування стратегічного підходу підприємством. Запропоновано формування системи управління потенціалом підприємства з урахуванням виконання завдання забезпечення керованості процесів та оцінки реалізації стратегічних цілей. Безпосередньо під системою мається на увазі спосіб поєднання складових частин (компонентів) для якнайкращого виконання суб’єктами функцій управління шляхом дотримання стратегії та забезпечення конкурентоспроможності.
  • Ескіз
    Публікація
    Фактори інвестиційної стратегії в системі підвищення конкурентоспроможності підприємства
    (2021) Маковоз, Оксана Сергіївна; Крайня, Діана Русланівна; Обуховський, Олександр Васильович
    У статті проведено аналіз факторів інвестиційної стратегії як важливої складової підвищення конкурентоспроможності підприємства в умовах турбулентної економіки. Охарактеризовано інвестиційну привабливість, що являється основою для створення інвестиційної стратегії, розглянуто її фактори, які впливають на розробку інвестиційної стратегії. В основу роботи закладено розгляд інвестиційної стратегії підприємства як розробка довгострокових цілей розвитку підприємства щодо підвищення конкурентоспроможності. Обґрунтовано синергію факторів інвестиційної стратегії та підвищенням конкурентоспроможності підприємства. Охарактеризовано основі найсучасніші цифрові технології, впровадження яких потребує значних інвестицій, але згодом буде сприяти підвищення конкурентоспроможності підприємства.
  • Ескіз
    Публікація
    Застосування технологій тимбілдингу при формуванні корпоративної культури в контексті європейського вектору розвитку
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Маковоз, Оксана Сергіївна; Яценко, Ольга Миколаївна; Горбунов, Микола Петрович
    Корпоративна культура є потужним ресурсом, завдяки якому компанії можуть швидко мобілізувати всі ресурси підприємствадля досягнення певного результату та ефективно розв’язувати проблеми. Арсенал сучасного менеджера налічує багато новітніх технологій, однією з яких сьогодні є тимбілдинг. Популярність і затребуваність цього методу командної взаємодії зростає з кожним роком, адже він є одним із дієвих способів мотивації, управління персоналом, який може застосовувати компанія. Метою роботи є обґрунтування застосування технологій і методів тимбілдингу для формування корпоративної культури організації, а також аналіз особливостей тимбілдингу за кордоном і в Україні. У результаті аналізу з’ясовано, що корпоративна культура буде дієвою тоді, коли буде мати ознаки певних базових цінностей, притаманні національній культурі. Виділяють наступні цінності, які можуть слугувати орієнтиром: дистанція влади, індивідуалізм, мужність і жіночність, уникнення невизначеності, довго/короткострокова орієнтація. Проаналізовано індекси розвитку зазначених цінностей у різних країнах. Наголошено, що в Україні переважає індивідуалізм. Згідно із запропонованою класифікацією видів тимбілдингу: екстремальні, інтелектуальні, творчі – наведені приклади тимбілдингу в різних країнах. Виділено переваги, які дає тимбілдинг при формуванні корпоративної культури. Зроблено аналіз ринку послуг щодо організації тимбілдингу в Україні. З’ясовано, що на ринку представлено велике розмаїття видів і форм заходів, щодо командотворення. У зв’язку з тим, що ці технології в нашій країні застосовуються не так давно й переважним чином є запозиченими, зроблено припущення щодо вірогідності бездумного копіювання і нав’язування тих цінностей в корпоративну культуру підприємства, які не відповідають загальнонаціональним. Надано рекомендації керівникам, щодо проведення в компанії тимбілдингу. Підкреслено, що «сліпе» копіювання інколи цікавих пропозицій без урахування їхньої відповідності вітчизняним реаліям не дасть бажаного результату, а інколи, навіть, може мати негативні наслідки.