Кафедра "Менеджмент"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7475

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mto

Від грудня 2021 року кафедра має назву "Менеджмент", попередня назва – "Менеджмент та оподаткування".

Кафедра "Менеджмент та оподаткування" заснована у 1991 році, добре відомим в Україні організатором науки та освіти, доктором технічних наук, заслуженим діячем науки і техніки України, академіком Леонідом Миколайовичем Івіним та є першою в Україні кафедрою менеджменту.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". За понад 30-річний період кафедрою здійснено підготовку і випуск понад 2000 фахівців в області менеджменту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора економічних наук, 23 кандидата наук: 18 –економічних, 2 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 – наук з державного управління; 2 співробітника мають звання професора, 18 – доцента. Викладачі кафедри мають практичний міжнародний досвід та володіють англійською мовою, що дає змогу проводити навчання як українською, так і англійською мовами.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання практичних та контрольних робіт з курсу "Основи менеджменту"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Сичова, Олена Євгенівна; Горовий, Дмитро Анатолійович; Угрімова, Ірина Володимирівна; Ульянченко, Наталія Володимирівна; Лінькова, Олена Юріївна
    Необхідність введення даного курсу в учбовий процес пояснюється тим, що стан нашого суспільства і його розвиток багато в чому залежать від діяльності менеджерів, що своєю роботою забезпечують високу ефективність роботи підприємства, його конкурентоздатність, стійке положення на ринку. До найважливіших завдань у сфері менеджменту входять: управління підприємством, персоналом, ефективне вирішення стратегічних та тактичних завдань, створення продукту, його реалізація, тощо. Вирішення цих завдань обумовлюється ґрунтовною фаховою підготовкою майбутніх фахівців - економістів в сфері міжнародної економіки, керівників підприємств, менеджерів, маркетологів високого рівня кваліфікації, яка враховує всі аспекти світової практики забезпечення економічної ефективності підприємництва. У методичних вказівках пропонується значний перелік ситуаційних та аналітичних завдань відповідно до тем робочої програми (силабусу) навчальної дисципліни «Основи менеджменту». Наведено контрольні запитання щодо перевірки знань студентів, що сприятимуть поглибленому вивченню понятійно-категоріального апарату менеджменту та набуттю майбутніми фахівцями професійних компетентностей для вирішення завдань із розвитку бізнес-структур.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з курсу "Основи менеджменту"
    (2023) Яценко, Ольга Миколаївна; Ульянченко, Наталія Володимирівна
    Навчальна дисципліна «Основи менеджменту» належить до обов’язкової компоненти спеціальної (фахової) підготовки бакалаврів за спеціальністю 073 «Менеджмент» у сфері управління та адміністрування (галузь знань 07).
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до практичних занять і самостійної роботи з курсу "Регіональна економіка"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2014) Ульянченко, Наталія Володимирівна
    Дисципліна "Регіональна економіка" є нормативною економічною дисципліною і забезпечує оволодіння теоретичними і методологічними основами формування і функціонування економіки регіонів, уміннями проводити розрахунки стосовно аналізу сучасного стану використання природно-ресурсного, трудового потенціалу регіонів, визначення депресивних і слаборозвинутих регіонів країни, розвитку основних галузей, а також міжнародних економічних зв’язків і екологічних проблем регіонів, визначати основні напрями подальшого розвитку регіонів.
  • Ескіз
    Документ
    Фінансовий аналіз
    (Харківський національний аграрний університет ім. В. В. Докучаєва, 2012) Шиян, Дмитро Вікторович; Ярова, Валентина Василівна; Сафронська, Ірина Михайлівна; Посилаєва, Катерина Іванівна; Александрова, Антоніна Іванівна; Чернякова, Вікторія Олександрівна; Ульянченко, Наталія Володимирівна
    Фінанси є індикатором конкурентоспроможності господарюючого суб’єкта на ринку. Тому стійкий фінансовий стан підприємства є запорукою його життєдіяльності в умовах ринкової економіки. В процесі вивчення такої дисципліни як "Фінансовий аналіз" відбувається системне формування студента-фінансиста як майбутнього фахівця, який здатний приймати участь в створенні підприємства та управлінні ним. Цьому підпорядкована вся система форм і методів навчання – лекції, семінарські і практичні заняття, самостійна робота, навчальна практика та курсове проектування. Кожна з цих форм вирішує власні, однак взаємопов’язані завдання. Особливу увагу необхідно приділяти правильній організації навчального процесу, розвитку навиків самостійного мислення. Важливою формою набуття навиків самостійної наукової роботи є написання студентських дослідницьких, в тому числі, курсових робіт. Виконання курсової роботи з дисципліни є завершальним етапом вивчення курсу "Фінансовий аналіз". Це має сприяти закріпленню отриманих теоретичних знань. Курсова робота виконується студентами спеціальності "Облік і аудит" та "Фінанси" денної та заочної форм навчання. Курсова робота є свідченням вміння студентів самостійно збирати, опрацьовувати інформацію стосовно обраної теми, об’єктивно оцінювати результати фінансової діяльності підприємства, виявляти невикористані резерви підвищення фінансової стійкості підприємств та приймати самостійні рішення з практичних питань в умовах формування ринкового середовища. У процесі виконання курсової роботи студенти зобов’язані продемонструвати набуті теоретичні знання, вміння поєднати їх з практикою виробничо-комерційної діяльності підприємства незалежно від форми господарювання, враховуючи особливості ринкового механізму, особливості розподілу та використання фінансових і матеріальних ресурсів, використання кадрів та організації праці на підприємстві, прогнозувати економічну ситуацію, опрацьовувати та приймати управлінські рішення з урахуванням вимог ринку. Вирішення цих завдань потребує певних знань у методичних підходах щодо виконання курсової роботи. Пропоновані методичні рекомендації висвітлюють зміст і методику виконання курсової роботи студентами, містять завдання щодо її виконання, визначають порядок опрацювання літературних джерел, фінансової інформації досліджуваних підприємств та порядок оформлення курсової роботи, визначають окремі етапи виконання роботи.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійного вивчення лекцій та практичних занять з дисципліни "Планування підприємницької діяльності"
    (2021) Ульянченко, Наталія Володимирівна
    Створення, функціонування та розвиток кожного суб’єкта господарювання, потребує детального планування, дієвим інструментом якого виступає процес планування. Планування – одна із функцій управління підприємством. В умовах ринкової економіки для підприємців планування є способом забезпечення становлення і розвитку підприємства, воно необхідне для приведення господарської діяльності підприємства у відповідність з динамічним розвитком ринку. Значення планування полягає у тому, що заздалегідь визначаються шляхи, засоби і методи реалізації обраної стратегії діяльності підприємства. Планування стратегії на короткий період часу називають оперативним. Воно виступає у вигляді тактичних планів, основна мета яких – оволодіння ефективним інструментом досягнення стратегічних цілей підприємства. Метою вивчення дисципліни "Планування підприємницької діяльності" є надання студентам грунтовних теоретичних знань та практичних навичок з питань планування основних напрямкiв дiяльностi пiдприємства в умовах фунуцiонування ринкових вiдносин, озброєння майбутнiх фахiвцiв сучасною науковою методологією, передбачення економiчних наслiдкiв управлiнських рішень, та їх обгрунтування на пiдставi використання принципiв і методiв планування, з метою забезпечення ефективності господарювання на рівні підприємства як первинної ланки виробництва.