Кафедра "Менеджмент"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7475

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mto

Від грудня 2021 року кафедра має назву "Менеджмент", попередня назва – "Менеджмент та оподаткування".

Кафедра "Менеджмент та оподаткування" заснована у 1991 році, добре відомим в Україні організатором науки та освіти, доктором технічних наук, заслуженим діячем науки і техніки України, академіком Леонідом Миколайовичем Івіним та є першою в Україні кафедрою менеджменту.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". За понад 30-річний період кафедрою здійснено підготовку і випуск понад 2000 фахівців в області менеджменту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора економічних наук, 23 кандидата наук: 18 –економічних, 2 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 – наук з державного управління; 2 співробітника мають звання професора, 18 – доцента. Викладачі кафедри мають практичний міжнародний досвід та володіють англійською мовою, що дає змогу проводити навчання як українською, так і англійською мовами.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 17
  • Ескіз
    Документ
    Тестові завдання для підготовки до підсумкового контролю з навчальної дисципліни "Управлінський консалтинг (тренінг)"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Лінькова, Олена Юріївна
    Менеджмент відіграє ключову роль в ефективній діяльності будь-якої організації бізнесу. Зростаюча конкуренція та економічна нестабільність створюють умови, в яких організація повинна постійно аналізувати свій стан і оцінювати перспективи своєї діяльності. У зв’язку з цим важливу роль відіграє підготовка спеціалістів економічного профілю з навичками пошуку партнерів та інформації при виборі напрямків вирішення проблеми бізнесу. Методичні вказівки до виконання практичних робіт з навчальної дісципліни «Управлінський консалтинг» (тренінг) для студентів економічних спеціальностей усіх форм навчання розроблено на допомогу у вивченні дисципліни та організації роботи студента. Викладений матеріал орієнтує студентів на вивчення першоджерел та літератури, яка містить приклади застосування досягнень науки менеджменту в діяльності вітчизняних компаній та компаній, які працюють у державах з ринковою економікою. У методичних вказівках наведені теми практичних занять: основні положення консультаційної діяльності; управління консалтинговою організацією. Мета викладання дисципліни «Управлінський консалтинг» (тренінг): дати уяву про стан, проблеми та перспективи ефективного використання послуг професійних консультантів; сформувати у студентів теоретичні знання та практичні навички з питань організації та здійснення управлінського консультування, які є необхідними для правильної орієнтації в питаннях надання консультаційних послуг, підбору консалтингових організацій та укладення консультаційних угод.
  • Ескіз
    Документ
    Економічні та етичні пріоритети управлінського консалтингу при сталому розвитку
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Лінькова, Олена Юріївна
    Виділено основні причини підвищення попиту на реалізацію концепції сталого розвитку в Україні: підвищені очікування суспільства щодо етично та екологічно відповідальної поведінки для створення більш стійкого майбутнього; досвід взаємодії з іншими країнами під час війни демонструє потребу узгодження законодавства України з законодавством Європейського Союзу; зміна клімату вимагає запровадження екологічно чистих технологій; економіка знань дозволяє підвищити ефективність використання ресурсів. Аналіз наукових робіт з питань етики бізнесу показав потребу трансформації системи менеджменту для запровадження концепції сталого розвитку бізнесу. Вивчення успішних методів сталого розвитку стало базою для обґрунтування ролі компаній з управлінського консалтингу в цьому процесі. В статті наведено тренди розвитку управлінського консалтингу: впровадження цифрових технологій для покращення ефективності роботи; зміна ролі консультантів на партнерів бізнесу для досягнення цілей; спеціалізація на певних галузях для використання експертизи; вихід на міжнародний ринок для використання нових можливостей; зростання ролі екологічної та соціальної відповідальності; розвиток онлайн-консалтингу та використання гнучких методик управління проектами для підвищення адаптивності для клієнтів; використання штучного інтелекту для автоматизації задач; управління змінами для адаптації до нових викликів з мінімізацією ризиків; розвиток екосистем для зростання цінності послуг. Досліджено особливості ринку управлінського консалтингу в Україні: усвідомлення менеджерами важливості використання консалтингових послуг; зростання попиту під час війни на швидке відновлення, реновації та зростання; зміна фокусу попиту на послуги адаптації до нових умов ведення бізнесу. Систематизовано пріоритети при сталому розвитку бізнесу: економічні: довгострокова стійкість; ефективність використання ресурсів; інвестування екологічних і соціальних інновацій; етичні: повага до прав усіх людей; прагнення організації до створення більш справедливого суспільства; соціальна згуртованість та підтримка здорових громад; соціальна відповідальність компанії за вплив на суспільство; соціальні інвестиції. Класифіковано пріоритети клієнтів управлінського консалтингу при реалізації концепції сталого розвитку: за часом отримання результату: поточні комерційні; довгострокові іміджеві; за клієнтами консалтингової компанії: комерційні (не комерційні) організації; державні установи. Сформовано концептуальну модель трансформації системи управління сталим розвитком клієнтів консалтингових компаній на основі базових компонентів: ідея, цінності, команда. Цінності бізнесу з управлінського консалтингу в Україні: запровадження довгострокового підходу у повсякдення бізнесу, через розробку локальних рішень, проєктів, створення сприятливих умов для інвесторів через посилення підтримки інвестування в сталий розвиток; виявлення неефективності, оптимізація бізнес-процесів; розробка стратегій розвитку, ефективне управління ризиками; розвиток корпоративної культури, управління змінами; зменшення негативного впливу на навколишнє середовище, мобілізація капіталу в інвестиції, спрямовані на вимірюваний позитивний соціальний, економічний, екологічний вплив поряд з фінансовим прибутком, ідентифікація нових трендів. В роботі автором структуровано переваги використання управлінського консалтингу при трансформації системи управління організацією: доступ до глобальних ресурсів, світового досвіду та знань через входження до міжнародних мереж, досвід роботи з міжнародними клієнтами, використання нових технологій, висококваліфіковані кадри, доступ до талановитих людей, зростаюча конкуренція та підвищення якості, кваліфікована допомога консультантів менеджерам. Запровадження підприємствами трансформаційного управління забезпечує: довготривалу життєздатність за рахунок створення економічних цінностей і зниження ризиків; глобальне узгодження через інтеграцію принципів сталого розвитку в корпоративні зусилля; соціальну стабільність і лояльність клієнтів через довіру зацікавлених сторін інвесторам з соціально відповідальних фондів. Зазначено питання для проведення подальших досліджень: моделювання екосистем на основі компаній з управлінського консалтингу.
  • Ескіз
    Документ
    Конспект лекцій з навчальної дісципліни "Управлінський консалтинг (тренінг)"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Лінькова, Олена Юріївна
    Менеджмент відіграє ключову роль в ефективній діяльності будь-якої організації бізнесу. Зростаюча конкуренція та економічна нестабільність створюють умови, в яких організація повинна постійно аналізувати свій стан і оцінювати перспективи своєї діяльності. У зв’язку з цим важливу роль відіграє підготовка спеціалістів економічного профілю з навичками пошуку партнерів та інформації при виборі напрямків вирішення проблеми бізнесу. Конспект лекцій з навчальної дісципліни «Управлінський консалтинг» (тренінг) для студентів усіх форм навчання розроблено на допомогу у навчанні та організації роботи студента. Викладений матеріал орієнтує студентів на вивчення першоджерел та літератури, яка містить приклади застосування досягнень науки менеджменту в діяльності вітчизняних компаній та компаній, які працюють у державах з ринковою економікою. У роботі наведені теми лекцій, які розкривають основні положення консультаційної діяльності та управління консалтинговою організацією, а також теми практичних занять та завдання для самостійної підготовки до них. Мета викладання дисципліни «Управлінський консалтинг» (тренінг): дати уяву про стан, проблеми та перспективи ефективного використання послуг професійних консультантів із питань менеджменту; сформувати у студентів теоретичні знання та практичні навички з питань організації та здійснення управлінського консультування, які є необхідними для правильної орієнтації в питаннях надання консультаційних послуг, підбору консалтингових організацій, ефективні реалізації консультаційних проектів та укладення консультаційних угод.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних робіт з навчальної дісципліни "Управлінський консалтинг" (тренінг)
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Лінькова, Олена Юріївна
    Менеджмент відіграє ключову роль в ефективній діяльності будь-якої організації бізнесу. Зростаюча конкуренція та економічна нестабільність створюють умови, в яких організація повинна постійно аналізувати свій стан і оцінювати перспективи своєї діяльності. У зв’язку з цим важливу роль відіграє підготовка спеціалістів економічного профілю з навичками пошуку партнерів та інформації при виборі напрямків вирішення проблеми бізнесу. Методичні вказівки до виконання практичних робіт з навчальної дісципліни «Управлінський консалтинг» (тренінг) для студентів економічних спеціальностей усіх форм навчання розроблено на допомогу у вивченні дисципліни та організації роботи студента. Викладений матеріал орієнтує студентів на вивчення першоджерел та літератури, яка містить приклади застосування досягнень науки менеджменту в діяльності вітчизняних компаній та компаній, які працюють у державах з ринковою економікою. У методичних вказівках наведені теми практичних занять: основні положення консультаційної діяльності; управління консалтинговою організацією. Мета викладання дисципліни «Управлінський консалтинг» (тренінг): дати уяву про стан, проблеми та перспективи ефективного використання послуг професійних консультантів; сформувати у студентів теоретичні знання та практичні навички з питань організації та здійснення управлінського консультування, які є необхідними для правильної орієнтації в питаннях надання консультаційних послуг, підбору консалтингових організацій та укладення консультаційних угод.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи студента, написання реферату з навчальної дисципліни "Теорія організацій"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Лінькова, Олена Юріївна
    Менеджмент відіграє ключову роль в ефективній діяльності будь-якої організації бізнесу. Зростаюча конкуренція та економічна нестабільність створюють умови, в яких організація повинна постійно аналізувати свій стан і оцінювати перспективи своєї діяльності. У зв’язку з цим важливу роль відіграє підготовка спеціалістів економічного профілю з навичками пошуку інформації та критичного мислення при виборі напрямків вирішення прикладної проблеми організації бізнесу. Методичні вказівки написання реферату з дисципліни «Теорія організацій» розроблено на допомогу у вивченні дисципліни та організації роботи студента на семінарських заняттях. Викладений матеріал орієнтує студентів на вивчення першоджерел та літератури, яка містить приклади практичного застосування досягнень науки менеджменту в діяльності вітчизняних компаній та компаній, які працюють в державах з ринковою економікою. В методичних вказівках наведена структура проведення практичного заняття та завдання для обговорення. Мета викладання дисципліни Теорія організацій: формування у студентів сучасного економічного мислення та системи спеціальних знань у галузі менеджменту та теорії організацій, відповідних компетенцій на основі засвоєння основних теоретичних положень та опанування необхідних практичних навичок, що дозволяють ефективно здійснювати управлінську діяльність на підприємстві. Завдання викладання дисципліни: теоретична та практична підготовка студентів з питань: аналізу внутрішнього і зовнішнього середовища організацій, еволюції менеджменту, організаційних структур управління, мотивації персоналу, планування в менеджменті.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи студентів, написання реферату з навчальної дисципліни "Основи менеджменту"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Лінькова, Олена Юріївна
    Менеджмент відіграє ключову роль в ефективній діяльності будь-якої організації бізнесу. Зростаюча конкуренція та економічна нестабільність створюють умови, в яких організація повинна постійно аналізувати свій стан і оцінювати перспективи своєї діяльності. У зв’язку з цим важливу роль відіграє підготовка спеціалістів економічного профілю з навичками пошуку інформації та критичного мислення при виборі напрямків вирішення прикладної проблеми організації бізнесу. Методичні вказівки написання реферату з дисципліни «Основи менеджменту» розроблено на допомогу у вивченні дисципліни та організації роботи студента на семінарських заняттях. Викладений матеріал орієнтує студентів на вивчення першоджерел та літератури, яка містить приклади практичного застосування досягнень науки менеджменту в діяльності вітчизняних компаній та компаній, які працюють в державах з ринковою економікою. В методичних вказівках наведена структура проведення практичного заняття та завдання для обговорення. Мета викладання дисципліни Основи менеджменту: формування у студентів сучасного економічного мислення та системи спеціальних знань у галузі менеджменту та теорії організацій, відповідних компетенцій на основі засвоєння основних теоретичних положень та опанування необхідних практичних навичок, що дозволяють ефективно здійснювати управлінську діяльність на підприємстві. Завдання викладання дисципліни: теоретична та практична підготовка студентів з питань: аналізу внутрішнього і зовнішнього середовища організацій, еволюції менеджменту, організаційних структур управління, мотивації персоналу, планування в менеджменті.
  • Ескіз
    Документ
    Новітні парадигми розвитку менеджменту
    (Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2024) Лінькова, Олена Юріївна
  • Ескіз
    Документ
    Перспективи менеджменту організацій за сучасних викликів
    (ТОВ "Стильна типографія", 2024) Лінькова, Олена Юріївна
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання практичних та контрольних робіт з курсу "Основи менеджменту"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Сичова, Олена Євгенівна; Горовий, Дмитро Анатолійович; Угрімова, Ірина Володимирівна; Ульянченко, Наталія Володимирівна; Лінькова, Олена Юріївна
    Необхідність введення даного курсу в учбовий процес пояснюється тим, що стан нашого суспільства і його розвиток багато в чому залежать від діяльності менеджерів, що своєю роботою забезпечують високу ефективність роботи підприємства, його конкурентоздатність, стійке положення на ринку. До найважливіших завдань у сфері менеджменту входять: управління підприємством, персоналом, ефективне вирішення стратегічних та тактичних завдань, створення продукту, його реалізація, тощо. Вирішення цих завдань обумовлюється ґрунтовною фаховою підготовкою майбутніх фахівців - економістів в сфері міжнародної економіки, керівників підприємств, менеджерів, маркетологів високого рівня кваліфікації, яка враховує всі аспекти світової практики забезпечення економічної ефективності підприємництва. У методичних вказівках пропонується значний перелік ситуаційних та аналітичних завдань відповідно до тем робочої програми (силабусу) навчальної дисципліни «Основи менеджменту». Наведено контрольні запитання щодо перевірки знань студентів, що сприятимуть поглибленому вивченню понятійно-категоріального апарату менеджменту та набуттю майбутніми фахівцями професійних компетентностей для вирішення завдань із розвитку бізнес-структур.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки для поточного, проміжного й підсумкового контролю з навчальної дисципліни "Сучасні методи дослідження в менеджменті"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Лінькова, Олена Юріївна
    Менеджмент відіграє ключову роль в ефективній діяльності будь-якої організації бізнесу. Зростаюча конкуренція та економічна нестабільність створюють умови, в яких організація повинна постійно аналізувати свій стан і оцінювати перспективи своєї діяльності. У зв’язку з цим важливу роль відіграє підготовка спеціалістів економіч-ного профілю з навичками проведення аналізу практичних проблем менеджменту та використання сучасних методів дослідження. Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Сучасні методи дослідження в менеджменті» розроблено на допомогу у вивченні дисципліни та організації роботи доктора філософії всіх форм навчання. Викладений матеріал орієнтує докторів філософії на вивчення першоджерел та літератури, яка містить приклади практичного застосування досягнень науки менеджменту в діяльності вітчизняних компаній та компаній, які працюють у державах з ринковою економікою. У методичних вказівках наведені актуальні теми для написання реферату за двома модулями: етапи дослідження; методи досліджень в менеджменті. Мета викладання дисципліни «Сучасні методи дослідження в менеджменті»: дати уяву про стан, проблеми та перспективи ефективного використання методів дослідження в менеджменті; сформувати у докторів філософії теоретичні знання та практичні навички з питань менеджменту, які є необхідними для правильної орієнтації в актуальних проблемах бізнесу, підбору актуальної наукової інформації та проведення наукового дослідження в менеджменті.