Кафедра "Менеджмент"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7475
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mto
Від грудня 2021 року кафедра має назву "Менеджмент", попередня назва – "Менеджмент та оподаткування".
Кафедра "Менеджмент та оподаткування" заснована у 1991 році, добре відомим в Україні організатором науки та освіти, доктором технічних наук, заслуженим діячем науки і техніки України, академіком Леонідом Миколайовичем Івіним та є першою в Україні кафедрою менеджменту.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". За понад 30-річний період кафедрою здійснено підготовку і випуск понад 2000 фахівців в області менеджменту.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора економічних наук, 23 кандидата наук: 18 –економічних, 2 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 – наук з державного управління; 2 співробітника мають звання професора, 18 – доцента. Викладачі кафедри мають практичний міжнародний досвід та володіють англійською мовою, що дає змогу проводити навчання як українською, так і англійською мовами.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Управління конкурентоспроможністю агропідприємств в умовах воєнного стану(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Яценко, Ольга Миколаївна; Деренько, Олександр МиколайовичАгросектор під час воєнних дій в Україні зазнав значних втрат. На конкурентоспроможність вітчизняних агропідприємств суттєво вплинуло скорочення придатних для використання сільськогосподарських земель, проблеми з експортом, логістикою, обсягами інвестиції. Нагальна потреба сьогодення – пошук та визначення конкурентних переваг і підвищення конкурентоспроможності підприємств агропромислового сектору. Актуальними стають питання пошуку нових підходів в управлінні підприємствами, що будуть враховувати особливості діяльності в умовах воєнного стану. Метою дослідження є аналіз зовнішніх факторів, що вплинули на конкурентоспроможність агропідприємств і пошук шляхів щодо підвищення конкурентоспроможності агропідприємств в умовах воєнного стану. У результаті аналізу з’ясовано, що агропідприємства Харківської області зазнали значних руйнувань і збитків. Досліджено і проаналізовано рекомендації, спрямовані на стабілізацію зовнішніх факторів, що мають вплив на агропідприємства. Виявлено проблеми, що заважають функціонуванню і розвитку підприємств агропромислового сектору у східних регіонах країни: міграція, рейдерство, проблеми з паливом і електропостачанням. Наголошено, що тільки третина фермерів націлені на зростання поточного напрямку діяльності, а близько половини лише на підтриманні показників діяльності на поточному рівні. Проаналізовано рекомендації щодо зовнішніх факторів, які мають вплив на агропідприємства: прозорість і передбачуваність дій державних інституцій в сфері законодавства і податкового обліку; сприяння держави на політичному рівні в налагоджуванні зовнішньої торгівлі; залучення донорських і гуманітарних організацій для подолання наслідків військової агресії. Запропоновано шляхи підвищення конкурентоспроможності агропідприємства і зазначено їхні переваги на стратегічному рівні – вертикальна диверсифікація; на тактичному рівні – запровадження інноваційних технологій в обробці і зберіганні врожаю; на оперативному рівні – перегляд внутрішньої політики щодо покупців, постачальників і працівників. Таким чином, механізми управління конкурентоспроможністю агропідприємств України повинні включати в себе створення конкурентних переваг, які мають враховують міжнародний контекст та умови функціонування національної господарської системи в умовах війни.Публікація Управління конкурентоспроможністю підприємства в параметрах VUCA(Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана, 2021) Маковоз, Оксана Сергіївна; Крайня, Діана РусланівнаОхарактеризовано генезис поняття конкурентоспроможність підприємства. Досліджено управління конкурентоспроможністю підприємства в параметрах VUCA. Доведено що конкурентоспроможність в умовах VUCA-світу слід оцінювати через стратегічну гнучкість та потенціал управління знаннями на підприємстві.Документ Organizational development concept definition: historical aspect and morphological analysis(Видавничий дім "Інтернаука", 2020) Osondu, Marvis G.; Prokhorenko, O. V.The article is aimed at studying approaches to the definition of “Organizational Development” (OD). A study of definitions and characteristics of the OD concept has shown that most authors use keywords to explain the essence of the concept, others focus on the constituent elements as objects of influence. Many of researchers add a goal or desired outcome, and others consider organizational development more likely in terms of the approaches used. A number of definitions provided by various authors from 1970 to the present are considered. Using of morphological analysis, the definition was decomposed by the formula “what, of what, for what and with what” into the following constituent elements: keyword, object of influence, goal, approach or means. The most repetitive keyword is “process”, the most common goal is “effectiveness and efficiency of the organization”. Objects as operands are organizational strategies, structure and culture. And for the most part, the authors note the behavioral approach as the main one used in organizational development. A generalized definition is made of the most recurring elements. Each of the elements was subjected to further analysis in chronological order. In particular, it was defined a change in the formulation of OD goal to ”meet the needs of stakeholders” and in approaches to organizational development, namely from a purely behavioral to systemic. Given these considerations, Organizational Development is defined as an ongoing process of transforming organizational strategies, structures and culture to meet external and internal stakeholders through a system of approaches, most notably behavioral. This definition allows you to form an idea of OD as a process, and consider it in the dynamics and identify the objects of influence or focus of attention and management efforts; declares the main goal of development, on which depends the formulation of the desired current results. Based on these three components, approaches or methods of influence should be identified, because, as noted, only the behavioral approach is not exhaustive in OD.Документ Вибір стратегії здійснення організаційних змін на основі сукупності чинників(2019) Прохоренко, Олена Вікторівна; Юрченко, О. В.У статті проаналізовано та узагальнено підходи до визначення стратегій запровадження організаційних змін. Побудовано стратегічний континуум від «жорстких» до «м’яких» напрямів та визначено місце існуючих варіантів стратегій і відповідних тактик на цьому континуумі. Обґрунтовано, що основним впливовим чинником, що визначає доцільність тієї чи іншої стратегії, є наявність чи обмеження ресурсів, які, своєю чергою, можуть бути поділені на три групи: фінансові, часові та людські. Комбінація достатності або дефіциту таких ресурсів по групах указує на доцільність застосування насильницької, раціонально-емпіричної, перевиховної або адаптивної стратегії. Сукупність чинників представлена у вигляді карти, що дає змогу обґрунтувати вибір стратегії й тактики здійснення організаційних змін. Описано застосування означеного підходу на виробничому підприємстві, що спеціалізується на виготовленні пакування.Публікація Креативність потенціалу людських ресурсів як фактор інноваційного розвитку економіки(2020) Маковоз, Оксана Сергіївна; Гайдук, Ганна ОлександрівнаУ статті проведено аналіз сутності креативності як одного з найважливіших факторів розвитку сучасної економіки. Охарактеризовано основні підходи до створення творчого процесу та інноваційного середовища, які представлені інструментом будівництва сталого розвитку підприємства. Основа роботи полягає у неспинному вдосконаленні ринку нових продуктів, послуг, інтеграцій, досліджень, які є результатом раціонально-ефективного використання потенціалу людських ресурсів в оптимально-стимулюючих умовах. Розглянуто креативне середовище як один з головних кейсів до розвитку інноваційної економіки. Проведено аналіз ролі та впливу у цьому сучасному перебігу займає держава, як вона може бути основним джерелом формування нової креативної системи. Характеризуємо творчий підхід, як шлях до нової стратегії, визначаємо її сенс та нове формулу для підвищення ефективності виробничих систем і розвитку інноваційної діяльності в економіці.Публікація Формування системи управління економічним потенціалом як стратегія підвищення конкурентоспроможності підприємства(2020) Маковоз, Оксана СергіївнаУ статті досліджено та охарактеризовано існуючі підходи до визначення поняття економічного потенціалу. Автором запропоновано власне визначення економічного потенціалу підприємства як сукупності його можливостей, зумовлених наявністю певної системи ресурсів і компетенцій, створювати максимальний результат, який зумовлено стратегією підвищення конкурентоспроможності підприємства. Розглянуто процес підвищення конкурентоспроможності за рахунок розвитку економічного потенціалу, що потребує управління та застосування стратегічного підходу підприємством. Запропоновано формування системи управління потенціалом підприємства з урахуванням виконання завдання забезпечення керованості процесів та оцінки реалізації стратегічних цілей. Безпосередньо під системою мається на увазі спосіб поєднання складових частин (компонентів) для якнайкращого виконання суб’єктами функцій управління шляхом дотримання стратегії та забезпечення конкурентоспроможності.Публікація Фактори інвестиційної стратегії в системі підвищення конкурентоспроможності підприємства(2021) Маковоз, Оксана Сергіївна; Крайня, Діана Русланівна; Обуховський, Олександр ВасильовичУ статті проведено аналіз факторів інвестиційної стратегії як важливої складової підвищення конкурентоспроможності підприємства в умовах турбулентної економіки. Охарактеризовано інвестиційну привабливість, що являється основою для створення інвестиційної стратегії, розглянуто її фактори, які впливають на розробку інвестиційної стратегії. В основу роботи закладено розгляд інвестиційної стратегії підприємства як розробка довгострокових цілей розвитку підприємства щодо підвищення конкурентоспроможності. Обґрунтовано синергію факторів інвестиційної стратегії та підвищенням конкурентоспроможності підприємства. Охарактеризовано основі найсучасніші цифрові технології, впровадження яких потребує значних інвестицій, але згодом буде сприяти підвищення конкурентоспроможності підприємства.Публікація Стратегія розвику підприємства: сутність та класифікація(Видавничий дім "Гельветика", 2021) Брінь, Павло Володимирович; Голтвянська, Ю. В.У статті розглянуто поняття стратегії як фундаментального складника бізнесу, її тлумачення та роль у діяльності компанії, досліджено методичні підходи до класифікації стратегій розвитку підприємства за роботами вітчизняних та закордонних авторів. На базі результатів аналізу авторами запропоновано додати до загальновизнаних класифікаційних підходів поділення стратегій розвитку за стадіями життєвого циклу стратегічної зони господарювання. Запропонована класифікація спирається на стадію розвитку бізнесу та передбачає вибір нового підходу до ведення економічної діяльності, тобто зміну стратегії. Використання запропонованого класифікаційного підходу повинно спростити менеджменту підприємств вибір напрямів розвитку та підвищити загальну ефективність господарської діяльності.Документ Особливості управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємств(Аудиторська фірма "Аналітик", 2021) Клепікова, Світлана Володимирівна; Яцина, Марія Геннадіївна; Другова, Олена СергіївнаСтаттю присвячено проблематиці дослідження особливостей та сучасних механізмів економічного регулювання зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД) підприємств в Україні. Вдосконалено науково-методичне підґрунтя стимулювання розвитку та обґрунтовано теоретичні засади ЗЕД підприємств з метою подальшого їхнього розвитку за умов динамічних змін у сучасному глобалізованому світі. Визначено, що однією з проблем зовнішньоекономічної діяльності підприємств є проблема неефективної системи менеджменту, відсутність стратегічного й маркетингового підходів до управління підприємством, водночас підприємства частіше застосовують прийом короткотермінового пристосування. З метою покращення стану зовнішньоекономічної діяльності підприємств України запропоновано впроваджувати політику, орієнтовану на збільшення обсягів товарного експорту шляхом упровадження інноваційних розробок для підвищення якості вітчизняної продукції, яка повинна відповідати міжнародним нормам та стандартам, які є необхідними для створення достатнього рівня конкурентоспроможності вітчизняних товарів на світових ринках.Публікація Renewable Energy as a Main Factor of Sustainable Development: The Case of African Emerging Economies(2021) Brin, P. V.; Adekunle, O. D.The amount of energy provided by the sun is almost infinite in nature, which can potentially provide an emerging economy with a sufficient capacity to meet the ambitions of enhancing both urban and rural development. The development of renewable energy technology is now widely seen as important if the world is to move towards a sustainable approach to energy generation. That is why development of renewable energy technology in emerging economies of the world is now widely seen as a huge step, if the world is to move towards a sustainable development. The use of renewable energy is now widely adopted by companies. A strategy companies have adopted is to volunteer their services or manpower to the development of communities in which they are situated, in some cases by providing communities various forms of relief efforts or more. Oil companies in Nigeria provided locals with photovoltaic systems to dissuade them from burning firewood for fuel. Several companies are looking to renewable energy as a solution to sustainable development. This paper examines the direct and indirect influence of renewable energy on sustainable competitive advantage in emerging economy, it also describes a wider context in which companies can fully make achieving sustainable development a primary policy.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »